Lectures per Halloween!!!

Us animem a visitar el racó de lectura de Halloween, hi ha lectures terrorífiques!!!

Publicat dins de ESO | Deixa un comentari

Nou racó del Pla de Lectura

Comencem el nou curs amb molta il·lusió i novetats!!!!

La primera novetat d’aquest any és que estrenem un racó del Pla de Lectura al replà del segon pis. Hi trobareu revistes, recomanacions i temes de lectura. Us animem a participar-hi!!

Publicat dins de ESO, General, Professorat | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

” El camí de la papallona” de Noe Gaya arriba al nostre institut

La setmana passada els alumnes de l’Institut Joan Amigó i Callau van rebre la visita d’una persona molt especial, la Noe Gaya. La Noe és una jove espluguina que va patir un fort accident de trànsit i pel qual va quedar molt afectada físicament: té una mobilitat molt reduïda i no pot comunicar-se oralment. Tot i així, la Noe ha transformat la dificultat en un repte a superar. Amb l’ajuda d’un dispositiu adaptat amb un teclat va escriure El Camí de la Papallona on explica la seva autobiografia. La Noe, acompanyada dels seus pares, l’Antonio i la Dolors, i el seu amic Santi, van venir al nostre centre a presentar-nos el llibre.

Els alumnes han estat treballant el llibre i van preparar moltes preguntes que la Noe els va contestar el dia de la xerrada. Ha estat una gran experiència, la seva història és plena de sentiments i emocions, i per altres, molt colpidora. La Noe Gaya ha dut a terme diferents projectes, l’últim ha sigut que ha escrit un conte infantil Aprenent a volar.

Quan la Noe va arribar es a trobar una biblioteca plena de papallones volant pintades pels alumnes i també, la van obsequiar amb un mòbil ple de papallones amb missatges per ella.

Des del centre volem agrair a la Noe i a la seva família per haver vingut.

Publicat dins de Famílies, General | Deixa un comentari

“La Musca” , una editorial de qualitat ben a prop

L’èxit de tot projecte rau en la il·lusió, l’esforç i el treball. Un bon exemple d’aquesta simbiosi és “la Musca” l’editorial de l’Espluga de Francolí.

El passat dijous 25 d’abril la Maria Tares i el Josep Mª Vidal varen venir a l’institut a explicar-nos com va sorgir la idea de crear una editorial, La Musca, i com van aconseguir que aquesta idea es fes realitat.

Varen animar als joves a escriure i els van mostrar alguns dels llibres i CD’s que han editat, la majoria d’autors locals i de proximitat. També els van explicar quin és el procés que segueix tot llibre des de que l’escriptor el presenta a l’ editorial fins que es publica i es distribueix a les llibreries.

Va ser una experiència molt interessant que va permetre als nostres alumnes apropar-se al món de la literatura i la música i conèixer la gran tasca cultural que porta a terme aquesta editorial.

Publicat dins de ESO, General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

La biblioteca, un espai de tots i totes!

Aquestes últimes setmanes, els alumnes de 1r d’ESO del projecte “Qui no té un all, té una ceba” participen en tasques de classificació, distribució i remodelació de la nostra biblioteca per tal que sigui un espai més proper a tots els alumnes.

Publicat dins de ESO, Famílies, General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Fomentem el gust per la lectura des de casa.

La lectura és un instrument fonamental en el procés de coneixement i de maduració dels vostres fills i filles. Per això, és important que hi hagi un acompanyament per part de les families. A continuació, trobareu alguns consells que us animem que poseu en pràctica.

1. Intenteu que us vegin llegir a casa.
  2. Busqueu temps per dedicar-lo a la lectura. A més d’ajudar a desenvolupar l’hàbit lector, els vostres fills  i filles us agrairan aquesta estoneta de dedicació i acompanyament.
  3. Doneu a conèixer altres formats com els blogs, les webs o els ebooks.
  4. Interesseu-vos per les seves lectures.
  5. Valoreu quan el vostre fill/a llegeixi.
  6. Mireu pel·lícules basades en llibres, sempre pot ser una motivació per llegir-lo o parlar de literatura.
  7. Acompanyeu-los a la biblioteca i animeu-los a participar a les activitats que hi facin.
  8. Visiteu llibreries i fullegeu llibres amb els vostres fills i filles.
  9. Participeu a activitats culturals i literàries amb ells.
  10. Ajudeu-los a construir la seva biblioteca a casa, podeu regalar-los llibres per aniversaris, celebracions o dates importants.

El contagi més eficaç és l’exemple!

Podeu trobar més informació al següent enllaç: http://familiaiescola.gencat.cat/ca/educar-creixer-en-familia/temps-familia/lectura/

Publicat dins de ESO, Famílies, General | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Benvinguts a la nostra Biblioteca!

Des d’avui, el blog de la biblioteca de l’Institut Joan Amigó i Callau està en funcionament. La finalitat amb què s’ha creat és la de mantenir informada tota la comunitat educativa i tot aquell que estigui interessat a fer el seguiment de les activitats que s’hi porten a terme i dels avenços que es van fent per a millorar-la dia a dia. La idea que es persegueix és la d’un espai dinàmic, en contacte amb tota la comunitat educativa i amb una oferta d’activitats per a promoure la lectura i el plaer de llegir.Esteu tots convidats i  convidades a participar, opinar i fer suggeriments per tal que la biblioteca acabi sent, finalment, un espai per a tots i de tots.

Us animem a participar!

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari