Exposició a la biblioteca sobre Josep Vallverdú

Els alumnes de l’aula d’acollida hem elaborat un bell treball sobre l’obra literària de Josep Vallverdú, perquè aquest any ell fa 100 anys.

Podeu visitar l’exposició en hora del pati a la biblioteca.

La I.C i la S.R., finalistes en el concurs literari Amic-Ficcions

Dues alumnes de 4t ESO,van acudir el passat dimarts 23 de maig a l’acte de lliurament de premis del certamen literari Amic-Ficcions “L’aventura de crear històries”, que va tenir lloc a l’edifici Caixa-Fòrum de Barcelona.

La del 2023 ha estat la XV edició d’aquest concurs que té per objectiu explorar la part més
creativa de l’alumnat de 3r i 4t ESO i batxillerat mitjançant la creació d’una història. De fet, l’aventura comença a partir de la lectura de cinc breus primers capítols corresponents a cinc novel·les publicades; l’alumne n’ha de triar un i prosseguir la història amb tres capítols més d’una extensió aproximada d’entre 9.000 i 12.000 caràcters cadascun. Per tant, es tracta d’un treball constant que comença el mes de febrer i finalitza a l’abril.

Totes dues van escollir el llibre titulat Nosaltres a la lluna, d’Alice Kellen. La Ivet Casas el va continuar amb el títol Encara et ploro, mentre que la Sofia Rosca ho va fer amb el títol
Coincidències. Podeu llegir totes dues narracions en el següent enllaç. Com podreu veure la I.C. s ha il·lustrat el seu treball.
En aquesta edició hi va haver una participació rècord de 5.341 participants, dels quals es van seleccionar 200 finalistes d’honor. La S. i  la I. han tingut el gran mèrit de format part d’aquest grup, i per això des de l’Institut Joan Amigó les felicitem i els diem que ens sentim molt orgullosos del seu treball.
Hi va haver 7 alumnes més de l’Institut Joan Amigó que van prendre part en aquesta aventura de crear històries, tots ells de 4t ESO.

Taller de llegendes de Sant Jordi

Una de les activitats que es van realitzar per Sant Jordi va ser el Taller de Llegendes. Com
recordareu, es tractava d’una iniciativa impulsada per l’alumnat de 4t d’ESO i consistia a
reformular una de les dues llegendes tradicionals ubicada a la nostra comarca tot adaptant-la als temps actuals.
A continuació us presentem la llista de guanyadors i guanyadores:

1r ESO Alfa: “La llegenda de Tina i Georgina”
1r ESO Beta: “La princesa Pancràcia, la més dolenta”

2n ESO Alfa: “El cani i el Brian”
2n ESO Beta: “El matrimoni”
2n ESO Gamma: “Llegenda de Sant Jordi”

3r ESO Alfa: “Un Sant Jordi a la ciutat”
3r ESO Beta: “Sant Jordi en temps de pandèmia”
3r ESO Beta: “La dona pudenta i el roser”

El proper dimarts 30 de maig les professores del Departament de Llengües passaran per les classes a lliurar els premis.

Podeu llegir aquestes llegendes en aquest enllaç.

Acròstics

Durant la diada de Sant Jordi, una de les activitats que van dur terme els alumnes va ser elaborar un poema alternatiu, en forma d’acròstic.

L’alumnat va treballar en parelles per compondre un poema que jugava amb títols de llibres que coneixen, que els agraden, que els agradaria llegir o recomanar… Finalment, van publicar-lo amb l’etiqueta: #1acrosticpersantjordi23

Aquí les seves obres:

Tornen els enigmes

Tornen els enigmes!

Ja tenim a punt el racó de la lectura!

Visita virtual a la Biblioteca Pública M. Ramon Muntanyola

Visita virtual la Biblioteca Pública M. Ramon Muntanyola

Obertura de la biblioteca de l’institut

Aquest curs 2022-23 es reiniciarà el servei de biblioteca a l’Institut Joan Amigó.
Això vol dir que, durant l’estona del primer pati (10.30 a 10.50) l’alumnat que ho desitgi podrà
entrar a la biblioteca i gaudir dels seus serveis.
A més de la possibilitat de llegir-hi, està previst que es faci préstec de llibres, clubs de lectura,
promoció de novetats i que es pugui jugar amb jocs de taula.
Tot us ho anirem anunciant; de moment, però, ja hi podeu accedir.

Comissió de Lectura

“Un fill”: treball interdisciplinar de visual i plàstica i llengua catalana

Publicat dins de ESO | Deixa un comentari

L’Institut Joan Amigó celebra el Sant Jordi a l’Espluga FM Ràdio amb un recital poètic