II Jornada de presentació d’experiències. Seminaris de biblioteques escolars de Barcelona

Destacades

El 28 de maig de 2019, ha tingut lloc a la Biblioteca Montserrat Abelló la II Jornada de presentació d’experiències dels seminaris de biblioteques escolars de Barcelona. La jornada ha començat amb la xerrada de la Marta Roig: Posa al dia la teva biblioteca, A continuació s’hi han presentat sis experiències de sis districtes diferents de Barcelona. El seminari de Nou Barris ha participat per primera vegada en aquest intercanvi. Ho hem fet presentant l’experiència de l’activitat: Lectura al Carrer.

La jornada ha estat molt interessant, tant per la qualitat del contingut de la xerrada i de les presentacions d’experiències, com pel fet de poder coincidir una mateixa tarda els diferents seminaris de dinamització de la biblioteca escolar.  Ens ha agradat molt poder-hi participar. Felicitem l’organització i la totalitat dels participants.

cartell-def-BEBCN-2019.jpg

III Lectura al Carrer

Destacades

Els dies 14 i 15 de maig, dins del marc de la Festa Major, ha tingut lloc la III Jornada de Lectura al Carrer de les escoles de Nou Barris, amb la participació d’onze escoles públiques del districte amb un total de 330 alumnes. Simultàniament, s’han realitzat tres activitats: lectura a la plaça, taller a la biblioteca, on els nens i nenes han inventat el seu animal imaginari i taller de xapes.

Durant dos matins, a la plaça major de Nou Barris, els alumnes de les escoles participants, junt amb les entitats Asendi i Accés, han llegit, recitat i cantat textos amb el tema: Els Animals. Hi ha hagut lectura en alfabet Braille i traducció simultània en llengua de signes; llengua en què, nens i nenes  de l’escola E E Josep Pla han mostrat el nom d’alguns animals.

L’organització de l’esdeveniment ha estat a càrrec del Seminari de Biblioteques escolars de mestres de Nou Barris i el CRP de Nou barris, amb la col·laboració del Districte i la Biblioteca de Nou Barris i les entitats Asendi i Accés.

Ens alegrem que aquesta activitat hagi arribat ja a la seva tercera edició i mostrem el nostre agraiment a totes les persones que la fan possible.

MOT PER MOT, Roser Ros

Destacades

Després de trenta-tres anys, l’escriptora i narradora Roser Ros torna a oferir als lectors de la col·lecció Temes d’infància una selecció harmònica de peces verbals de diferents gèneres literaris, amarada amb uns breus apunts sobre com defineix les literatures d’infant.