De Gràcia ens fan arribar la GUIA DE LECTURA DE NADAL 18.

Us presentem la nova Guia de Lectura “Nadal 2018” elaborada pel seminari de  coordinació de Biblioteques Escolars de Gràcia. Està adreçada a tota la comunitat educativa (alumnat, professorat i famílies), es tracta d’una acurada tria de lectuResultat d'imatges de lectura de Nadalres, amb l’objectiu de promocionar la lectura dels nostres infants durant les festes de Nadal.

La trobareu en aquest enllaç. Moltes gràcies, companyes de Gràcia!

Setmana de l’àlbum

SETMANA DE L’ÀLBUM

Del 5 a l’11 de novembre de 2018. A Barcelona i comarques, Girona i Banyoles

Ja és aquí la Setmana de l’Àlbum 2018, després de l’exitosa primera edició de 2017.

Tornem amb un centenar d’activitats a Barcelona ciutat i comarques al voltant del gènere àlbum en llibreries, escoles i biblioteques. Les activitats consisteixen en trobades amb autors, tallers, exposicions, xerrades sobre el gènere i activitats lúdiques com gimcanes literàries, destinades tant a nens com a joves, pares i formadors.

L’objectiu és apropar el gènere tant a nens i pares com al sector educatiu, i aquest original festival literari i visual ens sembla la millor manera d’implicar-los, sobretot per a la utilització d’espais descentralitzats i els diferents sectors implicats en el llibre infantil.

Agraïm l’ajuda de l’ICUB i la Generalitat de Catalunya, i la col·laboració de Biblioteques de Barcelona i el Museu del Disseny.

A continuació podeu consultar tota la programació segons lloc, data o autor. Un cop obert el pdf es poden fer cerques clicant Ctrl+F (a pc) o ⌘+F (a mac).

Nou llibre sobre literatura infantil i educació literària

Acaba de publicar-se a l’editorial Síntesis el llibre de Teresa Colomer; Mireia Manresa, Lucas Ramada Prito i Lara Reyes López titulat: Narrativas literarias en educación infantil y primaria. Es tracta d’un llibre per a estudiants de magisteri, mestres i mediadors sobre tot allò que els infants poden aprendre sobre literatura a l’escola a través dels llibres infantils, amb molts exemples i activitats. Podeu veure l’índex i un petit fragment: https://www.sintesis.com/data/indices/9788491712145.pdf

Font: http://www.gretel.cat/noticies/nou-llibre-sobre-literatura-infantil-i-educacio-literaria/