LA MELODIA

La melodia és la successió de sons de diferent altura que poseeixen un sentit musical segons la Gran enciclopèdia de la música. Per fer-ho senzill, un so darrere d’un altre.

El mag t’explicarà què és una línea melòdica i et proposa un joc:

Tot seguit es poden fer diversos jocs per discriminar si les melodies són ascendents, descendents, ondulades:

Font:

Vols composar la teva pròpia melodia? Experimenta amb diferents combinacions de ritmes i crea tantes melodies com vulguis:

[kml_flashembed movie="http://www.sfskids.org/flash/composerizer/composerizer.swf?dom=3" width="425" height="350"/]

Font:

Ara pots experimentar amb les ESCALES MUSICALS. Primer de tot clica Enter i després desplaçat amb els números de l’1 al 8. Pots triar també el timbre.

[kml_flashembed movie="http://creatingmusic.com/new/scales/Scales2.swf" width="425" height="300"/]

És important que tinguis el Quick Time instal.lat. Si no el tens clica la imatge:

Font: Creating music

PÀGINES RELACIONADES:

Escales musicals i melodia, Melodia i mode.

NOTES AL PENTAGRAMA

L’edifici de les notes a les línies:
Aquest joc fa un símil entre un edifici de 5 plantes amb el pentagrama de cinc línies. Anem pujant als diversos pisos i veient quines notes tenim en cada un:

Les notes a l’espai:
Tenim l’edifici de les notes a les línies i ara les notes de l’espai. Sigues tot un/a astronauta i visita l’espai.

Fes diverses ACTIVITATS per treballar les notes musicals al pentagrama:

[kml_flashembed movie="http://www.genmagic.net/musica/notes.swf" width="450" height="375"/]

Font: GENMAGIC

[kml_flashembed movie="http://www.musica-maestro.es/aula/flash/notas.swf" width="450" height="400" wmode="transparent" /]

FONT: MÚSICA MAESTRO
Blog d’Álvaro Castillo

Aplicació interessant a la pissarra digital.

QUALITATS DEL SO:ALTURA

CICLE INICIAL:

CICLE MITJÀ:

Sabies que els sons poden tenir diferents altures? És clar, n’hi ha de més aguts i de més greus:

Font:

DIRECCIONALITAT:

[kml_flashembed movie="http://www.aprendomusica.com/swf/subebaja1.swf" width="450" height="400"/]

Font:

CANÇONS I AUDICIONS:

RECURSOS:

JOC D’AGUTS I GREUS

[kml_flashembed movie="http://www.pdimusica.com/Juegosgratisswf/elmundocondomayor.swf" width="400" height="350"/]

CLICA

[kml_flashembed movie="http://www.pdimusica.com/Juegosgratisswf/oredenacuartodoremifasol.swf" width="425" height="350"/]

[kml_flashembed movie="http://www.pdimusica.com/Juegosgratisswf/vamosaencestar.swf" width="425" height="350"/]

Font: www.pdimusica.com

La mare cigonya porta menjar al niu i avisa els seus pollets TAC TAC TAC (GREU) i ells li responen contents tic tic tic (AGUT):

Un gos molt gran borda amb veu ronca (GREU) el gosset petit es defensa(AGUT):

Font dibuixos:

QUALITATS DEL SO: INTENSITAT

CICLE INICIAL:

Fes aquest joc i practica amb la intensitat dels sons:

Font:

CICLE MITJÀ:

CANÇONS I AUDICIONS:


Simfonia de la sorpresa , de F.J. Haydn. Download link

Aria en eco, M.R. de Lalande Download link

RECURSOS:

Don quijote crida als enemics que no ofenguin la seva estimada Dulcinea (FORTE) i Sancho murmura que està boix (SUAU):

El gegant  pica una porta amb totes les seves forces PLOM, PLOM, PLOM  (FORT)  i el nan  pica suaument CLAC, CLAC, CLAC (SUAU):

Un fortot pica la Campana gran amb força  TOLÓN, TOLÓN  (FORT) i el professor mou delicadament la campana TILÍN, TILÍN (SUAU):

Font dibuixos:

QUALITATS DEL SO: EL TIMBRE

TOTES LES COSES, QUAN SONEN, TENEN LA SEVA PRÒPIA VEU.
Download link

EDUCACIÓ INFANTIL:

Escolta quin so fa cada ocellet i després clica en l’ordre correcte:

[kml_flashembed movie="http://www.yoopa.ca/enfant/assets/gameworld/internal/Songs.swf" width="425" height="350"/]

Font: Yoopa.

CICLE INICIAL:

CICLE MITJÀ:

Font:

[kml_flashembed movie="http://ares.cnice.mec.es/artistica/b/01/a_bb01_01vf.swf" width="460" height="375"/]

RECURSOS:

La Berta és una nena cega i no hi veu però hi sent molt bé. Mira bé el dibuix a veure què sent la Berta:

Aquest és un grup molt especial. Fixa’t bé quins sons es poden sentir:

Font: