El tempo ens indica a quina velocitat hem de portar la pulsació. El tempo pot ser lent o ràpid i pot canviar durant una cançó. El tempo influeix en com sona la música i la sentim. La mateixa peça de música sonarà diferent si la toquem més lenta o més ràpida.
Els músics i els compositors sovint utilitzen noms italians per descriure tempos diferents. Aquests noms diuen com accelerar o alentir per tocar una cançó. Quan els músics volen practicar a un tempo específic, utilitzen un metrònom, una màquina que sona en molts tempos diferents.
En aquesta activitat sentiràs un metrònom que toca en tempos diferents. Selecciona el tempo i si vols sentir-lo amb música clica on a la bateria.
[kml_flashembed movie="http://www.sfskids.org/flash/tempo/tempo.swf" width="425" height="350"/]
Very slow (molt lent) és un tempo molt pausat i tranquil. S’anomena “adagio” que significa “lentament” en italià. Tot i que és lent, exigeix gran concentració per tocar a aquest tempo.
Slow (lent) és un tempo lent i es descriu a vegades com a velocitat de “caminar” ja que ve del verb italià per a “passeig.” En italià li diem “andante”.
Medium (mitjà) és un tempo moderat, ni massa ràpid ni massa lent. En italià s’anomena “moderato”.
Fast (ràpid) “Allegro” significa “viu” i “alegre” en italià. És un tempo ràpid, a vegades descrit com a velocitat de recorregut.
Very fast (molt ràpid) s’anomena “Presto”, que significa “de pressa” en italià.
Font:
Un altra activitat per als més petits:
Busca els termes del TEMPO:
Font: Music Tech Teacher