A 5è EXPERIMENTEM Una suculenta mescla heterogènia: La macedònia

macedonia-frutas-fruit-salad-mango

Aprofitant la setmana de la fruita, el divendres hem fet una macedònia amb la fruita que s’ha anat repartint cada dia de la setmana.

Procediment:

Hem pelat les fruites: mandarina, poma i plàtan.

Les hem tallat a daus petits.

Hem partit les taronges per la meitat i hem espremut el suc a dins del bol que hem portat de casa.

Hem afegit la fruita tallada al bol.

Ens hi hem posat sucre al nostre gust.

Finalment ho hem remenat i ens ho hem menjat.

Boníssima!!!

A 5è EXPERIMENTEM Separació de líquids per decantació

fetch

Hem barrejat oli i vinagre en un recipient i ho hem abocat dins d’un embut de decantació.

Al cap d’una estona de repòs hem observat que el vinagre ha quedat a sota i l’oli a sobre.

Per què ha passat això?

Perquè són substàncies amb densitats diferents. El vinagre és més dens que l’oli i per això l’oli es queda a sobre.

Finalment obrim l’aixeta de pas i deixem passar el vinagre al vas de precipitats, quan acabi de passar el vinagre, tanquem l’aixeta i l’oli se’ns queda a l’embut. Si volem el podem posar en un altre recipient.

A 5è EXPERIMENTEM Mescles i dissolucions

ciencia-para-todos

Els nens han portat de casa diferents productes sòlids i líquids:

Sal, sucre, arròs, farina, sopa, sorra, serradures, cafè, llimadures de ferro, aigua, llet, oli, vinagre, …

Han hagut de comprovar si formaven una mescla homogènia o heterogènia.

També ha experimentat si els elements barrejats es podien separar i utilitzar en cada cas el mètode adequat.

Per recollir els resultats hem omplert una graella.

US REGALEM UN CONTE!

Per Sant Jordi, a la nostra escola, llibres, roses i contes.
Els alumnes de sisè han dut a terme l’activitat “Us regalem un conte”. L’activitat consistia en preparar un conte per explicar-lo a la resta d’alumnes de l’escola. Havien d’estudiar-lo, fer un petit esquema i buscar el suport visual adient en cada cas (titelles, dibuixos, fotos, disfressa…).
Els alumnes s’han repartit en grups de dos, tres o individualment i el dia 22 d’abril, a l’hora del pla lector, s’han distribuït per la resta de classes de l’escola, des de P3 fins a 4rt, explicant els contes als nens.
D’aquesta manera, durant mitja hora aproximadament, cada un dels alumnes de sisè estava explicant un conte en alguna de la resta de classes de l’escola.
Cal remarcar una gran varietat en l’elecció dels contes i també que no n’hi havia cap de repetit. Aquí en teniu una petita mostra: L’aneguet lleig, El ferrer i els dimonis, En Pere sense por, Rínxols d’or, La llegenda de sant Jordi, Robin Good, Pinotxo, La Ventaneus, En Patufet, Hansel i Gretel, La reina de les neus, Sóc gran, La Bella Dorment…

SOM PASSATGERS… SOM VIANANTS!

Així comencen les sessions teòriques de Seguretat vial que la Policia local de Cervera ve a fer als alumnes de cicle superior.
El que ells esperen amb entusiasme, però, són les pràctiques i poder circular amb els karts pel parc de tràfic que tenim a l’escola. Aquí teniu les imatges….

SORTIDA A LA CARDOSA

El darrer dia del segon trimestre, una mica abans de Pasqua, els alumnes de cicle superior vam anar caminant fins a La Cardosa, una petita població situada a 4 Km. de Cervera. Allí vam passar el dia jugant, vam dinar tots junts i finalment vam menjar-nos la mona de Pasqua.