#JoEmQuedoACasa

El Departament d’educació ens proposa per a l’etapa d’educació infantil, una serie de recursos que esperem us resultin útils.

Cal compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps i activitats compartides amb l’adult.

Per al temps de joc autònom hem de posar a l’abast de l’infant materials diversos amb els quals pugui elaborar el seu joc: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (conquilles, bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura…

Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes que ajuden al desenvolupament de les seves capacitats. Per exemple:

Activitats de comunicació

– Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent…

– Mirar contes del web de TV3: Una mà de contes.

– Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…

– Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo.

– Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure).

Activitats a l’exterior:

– Sortir a passejar (si és possible) i cercar en l’entorn objectes que tinguin característiques determinades: d’un color determinat, amb una forma determinada, etc.

– Caminar, córrer, saltar, grimpar, fer equilibris… sempre que sigui possible.

Activitats d’experimentació, en podeu trobar alguns exemples a:

Manual de experimentos

Dinamiks

Aprenent amb les mans

Jocs de taula:

– Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, etc.

 Activitats en entorns digitals:

– Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent, com ho poden enriquir…

– Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox … i acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.

– Realitzar els jocs que et proposa el web Edu365

 Col.laborar en les tasques de la llar

– Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, preparar el berenar…

– Endreçar l’habitació.

– Parar taula i recollir-la.

– Plegar i classificar la roba…

Publicat dins de #JoEmQuedoACasa, Educació infantil | Deixa un comentari

HA ARRIBAT LA VELLA QUARESMA!

El Rei Carnestoltes ja ens va dir adèu, i ha arribat una vella arrugada i xaruga, amb set cames que va perdent d’una en una a mesura que van passant les setmanes fins que arribem a les vacances…

Darrera de la primera cama hi havia una endivinalla i vam saber la solució….

Fins la propera setmana Vella Quaresma!

Mireu alguns moments:

 

Publicat dins de DESCOBERTA DE L'ENTORN, Educació infantil, EMOCIONS I SENTIMENTS, Festes, General, Llenguatge verbal, P3, P4, P5 | Deixa un comentari

CARNAVAL 2020 !!

Ja ha arribat la setmana de Carnaval!!

El dimarts a la tarda el Rei Carnestoltes va venir a l’escola i ja ens ha dit quines són les consignes que hem de complir per tal que regni la gresca i la festa durant aquests dies!!

Després hem ballat tots plegats i ens hem divertit moooolt!

El dimecres tots vam venir en pijama.

I el DIJOUS GRAS, amb el nom canviat i vam menjar truita.

El DIVENDRES, la festa grossa… 

 

Publicat dins de DESCOBERTA DE L'ENTORN, Educació infantil, Festes, General, P3, P4, P5 | Deixa un comentari

LA GUARDIA URBANA DE BARCELONA ENS FA UNA VISITA

ENS HAN FET UNA VISITA MOLT ESPECIAL. DOS AGENTS DE LA GUARDIA URBANA ENS HAN PRESENTAT ALS SEUS AJUDANTS.

FEU UNA ULLADA CLICANT A LA FOTO.

VISITA A P3

VISITA A P5

 

VISITA A P4

 

 

Publicat dins de Educació infantil | Deixa un comentari

P4 I ELS PADRINS DE PLÀSTICA

Els alumnes i les alumnes de P4 hem conegut als nostres Padrins de 5è.  Hem començat les sessions de plàstica imitant obres de l’artista Joan Miró. Cliqueu a la imatge per veure les fotografies.

 

Publicat dins de Educació infantil, P4, PADRINS, PLÀSTICA | Deixa un comentari

P4 VISITA L’AQUÀRIUM!

Avui els nens i nenes de p4 hem anat a veure els peixos, els taurons, les estrelles de mar, etc. Hem conegut el fons del mar, on viuen les sirenes. Però segurament estàven amagades perquè no hem vist a cap. Segurament els pirates les havien espantat abans d’arribar nosaltres…

Voleu veure alguns dels moments màgics que hem viscut?. Cliqueu la foto:

Publicat dins de DESCOBERTA DE L'ENTORN, Educació infantil, EMOCIONS I SENTIMENTS, General, P4, Projectes, Sortides | Deixa un comentari

Els Reis ens han portat…

Quina sorpresa aquest matí quan ens hem trobat el regal que els Reis Mags han deixat per a tots els nens i les nenes de la nostra escola!! Mireu, mireu…

Publicat dins de Educació infantil, Festes, General, P3, P4, P5 | Deixa un comentari

COMPARTIM AMB ELS PADRINS I LES PADRINES DE 6è

Avui hem fet la carta als Reis Mags però, com que encara no sabem molt bé llegir i escriure, els nostres padrins i les nostres padrines de 6è ens han acompanyat i ens han ajudat a fer-la. Ha estat una estona molt divertida i gratificant i, de ben segur que sas Majestats ho tindran en compte 🙂

Publicat dins de descoberta d'un mateix, Educació infantil, EMOCIONS I SENTIMENTS, General, Llenguatge verbal, P5, PADRINS | Deixa un comentari

EL PATGE REIAL ARRIBA PER RECOLLIR LES CARTES

JA HEM POGUT DONAR LES CARTES QUE HEM FET A L’ESCOLA AL PATGE REIAL.

ELL ENS HA DONAT UNS REGALETS.

CLIQUEU A LA IMATGE I MIREU, MIREU…

Publicat dins de Educació infantil | Deixa un comentari

ARRIBA EL TIÓ A L’ESCOLA

AQUEST MATÍ QUAN HEM SORTIT AL PATI HEM TROBAT EL TIÓ AMAGAT AL NOSTRE TIPI. QUINA SORPRESA.

Publicat dins de Educació infantil | Deixa un comentari