Les direccions dels centres sotasignats volem manifestar públicament la nostra preocupació i desconcert davant el Pla de reobertura de centres, obertura prevista segons el Departament d’Educació per aquest 1 de juny.
Volem destacar molt positivament els resultats aconseguits fins ara en l’atenció no presencial de l’alumnat a través de mitjans telemàtics i/o altres suports que hem pogut fer arribar en col·laboració amb ajuntaments i administració. Malauradament, ara veiem perillar un bon tancament del curs escolar, no el millor dels possibles, però sí el que havíem planificat i aconseguit unint esforços.
Les escoles sotasignades hem vetllat sempre per la nostra comunitat educativa. Creiem en la funció pública que desenvolupem i sempre hem actuat posant per davant dels nostres propis interessos professionals i personals l’atenció de les famílies i del nostre alumnat.
Creiem que el Departament d’Educació, conscient o inconscientment, s’aprofita d’aquesta bona voluntat per pressionar-nos a complir unes directrius inassolibles per la majoria de centres. No estem formats per la tasca que se’ns demana i no podem garantir a les famílies totes les mesures de seguretat establertes.
Aquest Pla que ens han presentat, que inclou instruccions per a centres d’etapes educatives diferents en formats varis, d’una vintena de pàgines, i que sovint canvia o s’obvia informació d’un model a l’altre, no concreta suficientment com seguir les directrius i com garantir totes les mesures de seguretat.
Encara ens preocupa més que davant l’allau de dubtes que s’han transmès a les diferents Inspeccions Territorials els centres hàgim rebut informacions contradictòries respecte al Pla de Reobertura per part de les inspeccions corresponents.
Fins ara, el Departament, a través dels inspectors, ha donat resposta a tots els dubtes i preocupacions dels centres al·legant i posant en valor l’Autonomia de Centre, fent responsable així a les direccions dels problemes d’organització i animant-nos a trobar solucions imaginatives i adequades a les nostres realitats. Així ho hem fet, no perquè acceptem la manera com ens passa la responsabilitat el Govern sinó per la voluntat de servei cap a la nostra comunitat educativa.
Així doncs, els centres ens hem organitzat: hem pactat horaris de reobertura i d’atenció a alumnes i famílies, organitzat els claustres, coordinat la neteja del centre, procurat el material necessari, etc… I tot això perquè a menys d’una setmana de la suposada reobertura del Departament ens facin tornar a la casella d’inici, aquella on les directrius són tan clares com insuficients i on les direccions tornem a anar perdudes. La intenció del Conseller Bargalló és que signem un Pla de Reobertura de centre sense saber si podem complir les mesures mínimes de seguretat establertes?
Per tot això, demanem que el Departament d’Educació rectifiqui el Pla d’obertura dels centres educatius tal com està plantejat, es responsabilitzi i avali els diferents Plans de Reobertura de centre per escrit i que no retalli plantilles. Cal que en les seves decisions futures es comprometi a tenir en consideració les direccions dels diferents centres educatius pel coneixement que tenen de les seves realitats.
Atentament,
Direccions de les escoles públiques de l’Alt Empordà
28 de maig de 2020
ESC Lluís Marià Vidal – Agullana
ESC Gonçal Comellas – Avinyonet de P.
ESC Joan Reglà – Bàscara
ESC Manuel de Pedrolo – Biure
ESC Santa Cecília – Boadella i Les Escaules
ESC Sant Andreu – Borrassà
ESC de Cabanes
ESC Caritat Serinyana – Cadaqués
ESC Els Dolmens – Capmany
ESC Joana d’Empúries – Castelló d’Empúries
ESC El Bruel – Castelló d’Empúries
ESC Ruiz Amado – Castelló d’Empúries
ESC Mossèn Josep M. Albert – Cistella
ESC Puig d’Esquers – Colera
ESC Mont-roig – Darnius
ESC del Far d’Empordà
ESC Les Clisques – Port de la Selva
ESC Antoni Balmanya – Espolla
ESC Amistat – Figueres
ESC Anicet de Pagès i de Puig – Figueres
ESC Carme Guasch i Darné – Figueres
ESC Parc de les Aigües – Figueres
ESC Joaquim Cusí i Furtunet – Figueres
ESC Josep Pallach – Figueres
ESC Josep Pous i Pagès – Figueres
ESC M. Àngels Anglada – Figueres
ESC Salvador Dalí – Figueres
ESC Sant Pau – Figueres
ESC Teresa Pallejà – Fortià
ESC de Garrigàs
ESC Joaquim Gifre – Garriguella
ESC Josep Pañuelas del Rio – La Jonquera
ESC Fluvianets – L’Armentera
ESC Empúries – L’Escala
ESC L’Esculapi – L’Escala
ESC M. Vayreda – Lladó
ESC Pompeu Fabra – Llançà
ESC de Llers
ESC Les Salines – Maçanet de Cabrenys
ESC Joaquim Vallmajó – Navata
ESC Maria Pagès – Ordis
ESC Martí Inglés – Palau-saverdera
ESC de Pau
ESC Ramón Muntaner – Peralada
ESC Tramuntana – Pont de Molins
ESC Sant Jaume – Portbou
ESC Grecs de Roses
ESC Montserrat Vayreda- Roses
ESC Nacís Monturiol – Roses
ESC Vicens Vives – Roses
ESC Sant Sebastià – Sant Climent Sescebes
ESC Sant Miquel de Fluvià – Vallgarriga
ESC Llagut – Sant Pere Pescador
ESC Els terraprims – Saus-Camallera
ESC Oliveres Mil·lenàries – Ventalló
ESC Torre d’en Reig – Vilabertran
ESC – Puig Segalar – Viladamat
ESC Les Mèlies – Vilafant
ESC Sol i Vent – Vilafant
ESC Santiago Ratés – Vilajuïga
ESC Els Valentins – Vilamacolum
ESC Josep de Ribot i Olivas – Vilamalla
ESC Tramuntana – Vilanant