COMUNICAT de DIRECCIONS de centres de l’ALT EMPORDÀ

Les direccions dels centres sotasignats volem manifestar públicament la nostra preocupació i desconcert davant el Pla de reobertura de centres, obertura prevista segons el Departament d’Educació per aquest 1 de juny.

Volem destacar molt positivament els resultats aconseguits fins ara en l’atenció no presencial de l’alumnat a través de mitjans telemàtics i/o altres suports que hem pogut fer arribar en col·laboració amb ajuntaments i administració. Malauradament, ara veiem perillar un bon tancament del curs escolar, no el millor dels possibles, però sí el que havíem planificat i aconseguit unint esforços.

Les escoles sotasignades hem vetllat sempre per la nostra comunitat educativa. Creiem en la funció pública que desenvolupem i sempre hem actuat posant per davant dels nostres propis interessos professionals i personals l’atenció de les famílies i del nostre alumnat.

Creiem que el Departament d’Educació, conscient o inconscientment, s’aprofita d’aquesta bona voluntat per pressionar-nos a complir unes directrius inassolibles per la majoria de centres. No estem formats per la tasca que se’ns demana i no podem garantir a les famílies totes les mesures de seguretat establertes.

Aquest Pla que ens han presentat, que inclou instruccions per a centres d’etapes educatives diferents en formats varis, d’una vintena de pàgines, i que sovint canvia o s’obvia informació d’un model a l’altre, no concreta suficientment com seguir les directrius i com garantir totes les mesures de seguretat.

Encara ens preocupa més que davant l’allau de dubtes que s’han transmès a les diferents Inspeccions Territorials els centres hàgim rebut informacions contradictòries respecte al Pla de Reobertura per part de les inspeccions corresponents.

Fins ara, el Departament, a través dels inspectors, ha donat resposta a tots els dubtes i preocupacions dels centres al·legant i posant en valor l’Autonomia de Centre, fent responsable així a les direccions dels problemes d’organització i animant-nos a trobar solucions imaginatives i adequades a les nostres realitats. Així ho hem fet, no perquè acceptem la manera com ens passa la responsabilitat el Govern sinó per la voluntat de servei cap a la nostra comunitat educativa.

Així doncs, els centres ens hem organitzat: hem pactat horaris de reobertura i d’atenció a alumnes i famílies, organitzat els claustres, coordinat la neteja del centre, procurat el material necessari, etc… I tot això perquè a menys d’una setmana de la suposada reobertura del Departament ens facin tornar a la casella d’inici, aquella on les directrius són tan clares com insuficients i on les direccions tornem a anar perdudes. La intenció del Conseller Bargalló és que signem un Pla de Reobertura de centre sense saber si podem complir les mesures mínimes de seguretat establertes?

Per tot això, demanem que el Departament d’Educació rectifiqui el Pla d’obertura dels centres educatius tal com està plantejat, es responsabilitzi i avali els diferents Plans de Reobertura de centre per escrit i que no retalli plantilles. Cal que en les seves decisions futures es comprometi a tenir en consideració les direccions dels diferents centres educatius pel coneixement que tenen de les seves realitats.

Atentament,

Direccions de les escoles públiques de l’Alt Empordà

28 de maig de 2020

ESC Lluís Marià Vidal – Agullana

ESC Gonçal Comellas – Avinyonet de P.

ESC Joan Reglà – Bàscara

ESC Josep de Ribot i Olivas – Vilamalla

ESC Tramuntana – Vilanant

RATPENATS A VILANANT

El dimarts 11 de febrer va venir en Marcel a explicar-nos moltes coses sobre els ratpenats. Com ja sabeu, a Vilanant hi ha caixes niu pel poble per acollir-los. Ens va ensenyar com podem veure si els nius estan habitats i vam anar a veure si en trobàvem algun.

No vam tenir gaire sort, però ara ja sabem que hem de tractar bé les caixes si volem que siguin casa seva.

Podeu veure les fotografies clicant a la imatge.

TALLERS DE LA LLUM

Aquest trimestre els i les alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial estem treballant LA LLUM I EL COLOR. Per això ens va venir a veure la Lola i ens va preparar un taller d’ombres. També vam convidar als de Cicle Mitjà i Superior.

Els més petits vam fer un taller que es diu GLU GLU GLU! I vam imaginar que estàvem al fons del mar!

El taller dels més grans es deia LA CIUTAT  i vam fer un Skyline.

No us perdeu les fotos!!

GLU GLU GLU                                           LA CIUTAT

LA FESTA DE NADAL

Un any més hem pogut comprovar que tenim a l’escola uns grans artistes!!! Des dels més petits fins als més grans vam cantar cançons en català, castellà i anglès. Els alumnes de cicle mitjà i superior ens van fer una mostra de tot el que havien treballat durant el trimestre a l’hora de teatre.

Esperem que ho gaudissiu tant com nosaltres!

I després, a l’escola, ens esperava el Tió amb la panxa ben plena…

LES OLIVERES DE VILANANT

Els pares d’en Gerard i la Ivet ens van convidar a visitar el seu camp d’oliveres. Ens hi va acompanyar en Peres, que ens va explicar la història de les oliveres a Vilanant.

La Mariona ens va ensenyar els estris i les eines que s’utilitzen ara i les que s’utilitzaven abans per collir les olives. I després… tots a treballar!!!

Un cop a l’escola les vam posar en pots i els hi hem estat canviant l’aigua durant molts de dies. Després d’això hem fet un pot per a cada nen i nena posant-hi romaní, farigola, llaurer, all, llimona i aigua amb sal. D’aquí a un mes, podrem provar-les per veure si ens han quedat bones!