Tercera escletxa digital?
mvazqu44 | 31 octubre 2009Dimecres vaig assistir a una xerrada de l’ITWorldEdu on un dels ponents, sense cap mala intenció, va dir quelcom semblant al següent: “cal fomentar l’ús de les TIC des de les etapes més prematures, és a dir, des de l’educació primària“. .. jo em pregunto: I a l’educació infantil, què? Què no és una etapa escolar, encara fins i tot més primerenca que la primària? I és que encara hi ha moltes persones (i no parlo del noi que feia la ponència, ja que no conec la seva opinió al respecte) que contemplen la introducció de les TICC a l’educació infantil com un fet antinatural o que, simplement, consideren que aquesta no és prioritària.
A partir d’aquí he començat a reflexionar entorn de les diferents escletxes digitals. Es diu que la primera té a veure amb qüestions generacionals, culturals i socioeconòmiques i la segona amb el gènere… és possible que la tercera estigui emmarcada dins l’escola i tingui a veure amb la reticència per part d’algunes persones educadores a aplicar les TICC, de manera coherent i natural, sense excessos i amb rigorositat pedagògica, dins les primeres etapes educatives?