Ara faig pintura

Pallejà, 11 d’abril de 2011

Desde fa dos mesos vaig a fer pintura al Castell de Pallejà. He començat amb dibuixos tradicionals per aprendre una mica els colors, els tons, les ombres… però després de dos dibuixos a llapis m’he llençat a la piscina de la tela i l’oli. Quina valentia. Ja veureu les cosetes que faig.

Primer vaig fer uns lliris d’aigua amb blanc i negre ( clàssic per a principiants ). Després una mena de bodegó amb objectes i li he donat una miqueta de color ( també clàssic ). Ara estic intentant pintar un paisatge dels Pirienus, concretament del pantà de la Torrassa a la Guingueta d’Àneu, mirant cap a Esterri d’Àneu i València d’Àneu. A la foto que he fet servir de model, sortia una gossa Rottweiler preciosa que tenia, però ara és morta i no sortirà al quadre.  A més a més no m’atreveixo a pintar-la i que em surti bé.

Davant la por, he fet proves amb l’ordinador. Amb el Paint Suop Pro vaig fer les línies del paisatge, vaig borrar després tots els color i vaig fer desaparèixer la gossa. Aquest dibuix de línies l’he traspassat a la tela amb carbonet. Vaig pintar els fons ( cada espai amb un color base diferent), he fet quatre línies de la localització dels arbres al costat del llac i de l’herba del davant.

Seguidament he començat la segona capa amb tons foscos per les muntanyes ( forts, mitjos i clars ) i alguns tocs a l’herba del davant. I ara mateix estic aquí.  Ja aniré penjant més fotos del procés.

LLIRIS D'AGUA A LLAPIS

BODEGÓ D'OBJECTES

PAISATGE AMB LES LINIES

PAISATGE DE LÍNIES HAVENT ESBORRAT COLOR I GOSSA

PAISATGE PASSAT A LA TELA

PRIMERES PINZELLADES AMB PINTURA A L'OLI.

SEGONES PINZELLADES AL FONS

INSINUACIÓ D'ARBRES A LA DRETA I GESPA AL DAVANT

Primera capa te tonalitats, comencen a perfilar-se les formes
quadre el dia 8 de juny, encara sense acabar

t21

2 thoughts on “Ara faig pintura

1. Marta Cerdà

AVEL·Lí! deu meu no pot ser! soc la marta cerdà, una alumne que vas tenir al coves, feia temps que buscava un correu o una adreça per contactar amb tu! cuant de temps, el meu correu es: marta-horizonte@hotmail.com.
    Ara mateix estic fent batxillerat artístic (ja era d’esperar eeh jajaja) al ‘IES Vall d’Hebron, la Ariadna Cencillo m’ha apsat aquest blog, tenim moltissimes ganes de parlar amb tu! Vas ser molt improtant per a nosaltres, espero que contactis amb mi que tenim ganes de saber on pares!
    Molt macos els dibuixos, si contactes amb mi t’enviaré algun meu avera que et semblen :3

Molt petons de part de ma mare i de toots els teus vells alumnes ! moltes gracies per tot el que vas fer per nosaltres!

2. acarbaja Post author

Hola Marta: Com pots creure que no me’n recordi de tu? He estat atrafagat aquests dies de final de curs; inclús ara estava intentant de fer notes i m’he trobat la grata sorpresa que tenia uns comentaris al bloc. Tenia festa avui i vaig marxar a València amb la família que ha vingut a visitar-me des d’Uruguai.
    Tenia abandonat el bolc des de l’any passat que vaig crear-lo com a prova en un curset d’informàtica. Feia dues o tres setmanes que no el tocava. Vaig començar a ficar coses; sobretot perquè per fi m’he decidit a anar a un taller de pintura. Se molt poc, estic aprenent pas a pas, però m’ho estic passant tant bé, em relaxa tant i començo a sentir que la felicitat també són les petites coses de cada dia.
    Fes-li arribar aquest missatge a l’Ariadna, a la Patri i a la Sandra que també m’han escrit. Recordo amb molt de carinyo el meu pas per Coves. Heu de saber que el vostre grup ha estat l’únic amb el que he pogut estar dos anys seguits. Digues-li que quan pugui també els hi escriuré aviat. Intentaré posar al bloc, com porto el quadre, inacabat encara.

Passa-li els meus e-mails a elles també, el primer és el que més utilitzo, però el segon és el que vaig fer servir per crear el blog. 1) avelinocarbajal@gmail.com
    2) acarbaja@xtec.cat.
    Una abraçada forta a totes.
    PD. Fes-li un gran petó a la teva mare de part meva.
    Avel•lí