EL MISTERI DEL VOLCÀ

Alguna vegada us heu preguntat com es possible que d’una muntanya surti un foc? No us interessa saber el per què de les coses que passen al nostre planeta? Teniu una mica de curiositat per les saber? Doncs a nosaltres també ens passa i hem estat preguntant molt a la nostra senyoreta. volca4  volca2 volca3

DSC01344

Publicat dins de Educació Infantil, General | Deixa un comentari

OOBSERVACIÓ DE CENDRA I PEDRA VOLCÀNICA:

cendra5 Cendra1 cendra2 cendra4

Els nens i nenes de P5, amb lupes hem observat les característiques del lapil·li (pedres volcàniques de mida petita). També hem comparat el lapil·li amb les pedres del pati: forma, color i pes amb balança.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

FEM UNA ROCA DE GUIX AMB FÒSSILS

En aquesta ocasió els nens i les nenes de P-5 us volem ensenyar com hem experimentat amb el guix. Hem fet una roca. L’activitat ha estat molt divertida i la voliem compartir

fossils1 fossils2 fossils3 fossils4 fossils5 fossils7 fossils8 fosils6 fossils9

 

 

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

Avui som químics!

WP_20150205_010Els alumnes de quart ens hem convertit, per un matí,  en químics de veritat!. Ens ha visitat Anna Maria  Masdeu, una professora química de la Universitat Rovira i Virgili. Ha vingut per explicar-nos quins són els gasos que componen l’aire i ens ha preparat uns experiments.Hem après que el bicarbonat (que conté diòxid de carboni) barrejat amb vinagre fa una reacció química com un volcà i que és un gas molt fred. També ens ha explicat que les espelmes consumeixen oxigen i el transformen en diòxid de carboni. Ha estat una experiència sorprenent!

WP_20150205_015

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Propietats de l’aigua.

petit1

petit3 petit4 petit2

Els nens i nenes de la classe de les tortugues han estat experimentant amb l’aigua, i han descobert que hi ha objectes que suren i altres que no. Tot investigant han gaudit molt i han descobert moltes coses.

Publicat dins de Bloc de l'escola, Educació Infantil, General | Deixa un comentari

ANEM A L’HORT!!

Els nens i les nenes de P4 hem volgut saber quines activitats es fan a l’hort i finalment ens hem decidit a plantar cebes. Després de molts dies de regar ja veurem que passarà.

petit1petit2

Publicat dins de General | Deixa un comentari

SEMBRANT LLAVORS

Els alumnes de primer hem sembrat llavors de fesol. Hem observat el seu creixement i hem enregistrat l’evolució a partir d’uns fulls d’observació. Ens hem adonat que un cop han crescut amb aigua i cotó les plantes necessitaven terra per poder continuar creixent. I hem confirmat la nostre hipòtesi de què les plantes per viure necessitaven aigua, aire, terra i sol.
Mireu quina planta més bonica! Ha crescut molt! Li van sortir flors i de cada flor el fruit!

Un altre cop tenim fesols!

petita 2petita1 petita4 petita 5

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELS ALUMNES DE CINQUÈ AL I Fòrum exPRImenta del Tarragonès

Els alumnes de cinquè han presentat un experiment que porta per títol:
JOGUINES QUÍMIQUES: BLANDIBLÚ, FLUBBER, MOCS DE DINOSAURE o “TIRA-LLUFES”IMG_6820 (478x640)IMG_6817 (478x640)

L’objectiu de l’experiment presentat és gaudir de la ciència i tanmateix apropar la química a les escoles de primària. Aquesta és moltes vegades la gran ignorada pels mestres i alumnes de primària, possiblement per considerar-la difícil i més vinculada a secundària.

PROCEDIMENT : L’experiment és molt senzill i tanmateix engrescador . A partir de dos components químics: polialcohol vinílic i borat sòdic i , afegint colorant alimentari a la mescla , farem una substancia enganxosa i fastigosa molt atractiva pels nens/es. Aquesta substancia llefiscosa és el producte d’una reacció química produïda per la combinació d’aquests dos elements (que considero no cal explicar detalladament a la canalla). Si podem observar que de dos elements (un aquós i l’altre sòlid en forma de pols) obtenim una substancia totalment gelatinosa.

En definitiva, es tracta de que observin que és possible fabricar joguines químiques. També que dos productes químics -desconeguts i poc atraients per la canalla- poden convertir-se en un altre substancia coneguda, propera i divertida. Manipulant el blandiblú, flubber o moc de dinosaure podem passar una estona molt entretinguda. També el podrem prendre a casa i fer participar a tota la família de l’experiment.

Gràcies als alumnes: Àlex, Dario, Salima i Ikhlass per no perdre el somriure i fer-nos gaudir a tots de l’experiment!!!!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

A 2n, experimentem amb el cos.

SEGON5 SEGON4 SEGON3 SEGON2 SEGON1 SEGONEl tema que hem estat treballant els nens i nenes de 2n a l’àrea de Coneixement del Medi ha estat “El meu cos”. Per poder conèixer millor com funciona el nostre cos hem realitzat tres experiments. El primer experiment ens ha servit per adonar-nos de la importància de les articulacions i hem pogut comprovar que no podríem fer un munt d’activitats quotidianes sense elles. Al segon experiment hem reproduït amb una ampolla i uns materials molt senzills el funcionament del sistema respiratori. Per últim, hem pogut escoltar amb un estetoscopi com de fort bategava el nostre cor. Hem après un munt!!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ANEM AL ZOO DE BARCELONA

20150323_123410 (640x360)

20150323_145839 (640x360)

 

 

Els alumnes de cinquè vam anar ahir al zoo a visitar els animals que allí viuen. Va ser una sortida intensa i que els mestres no oblidarem!!!
També vam aprofitar per veure l’espectacle dels lleons marins i vam aprendre els trets que els diferenciaven de les foques. Ens van explicar les seves característiques físiques, hàbitat, comportament … i algunes dades molt curioses!!!!
Tanmateix vam observar com un paó reial extenia i feia vibrar les seves plomes per tal d’atreure una femella de la seva espècie. Intentarem investigar més sobre aquests animals a les classes de medi i a l’aula ciències de l’escola.

Publicat dins de Cicle Superior, General | Deixa un comentari