L’HORT, ESCAROLES, COLS, CARXOFES I LLAVORS.

PLANTEM2PLANTEM5

Per fi avui ja hem plantat. Els nois i les noies de cinquè han observat el planter de les escaroles, cols d’hivern, carxofes i llavors d’espinacs. Aquests dos elements: planter i llavors dóna a l’alumnat una visió del món de l’agricultura. Molts han comentat que el planter creixeria més ràpid, els hi hem explicat que hi ha pagesos que es dediquen a fer planter per vendre  perquè altres persones pagesos professional o no,  cultivin. Les llavors han sorprés a tothom, com una cosa tant petita pot convertir-se, en el nostre cas, en unes fulles d’espinacs?. Ara ens tocarà ser curosos a l’hora de regar, treure herbes dolentes, esperar que els insectes no “ataquin” el que hem plantat…. En fi un projecte que el professorat, sobretot, i l’alumnat hem agafat amb il·lusió.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

L’HORT

Aquest trimestre els i les alumnes de cinquè treballarem l’hort. L’objectiu és que coneguin els processos  i observin el desenvolupament del que plantaran. La intenció és escollir plantes de temporada com cols, espinacs, potser alguna escarola, en fi ja ho veurem. Esperem que aquesta activitat motivi l’alumnat.

HORT1HORT6

Publicat dins de General | Deixa un comentari

REACCIONS QUÍMIQUES I DISSOLUCIONS

Avui l’alumnat de sisè ha fet a l’aula de ciències l’última experimentació programada del curs 2.012-13. Hem fet i observat un canvi químic: amb vinagre, bicarbonat i un globus els nois i noies han vist com el globus s’unflava per la reacció del vinagre i el bicarbonat omplint el globus de diòxid de carboni. També han comprovat que el globus amb diòxid pesava més que un unflat amb aire. També ens ha donat temps per a fer una dissolució normal i una de saturada amb sucre. Finalment hem barejat dos líquids amb diferent densitat: oli i aigua; hem separat l’oli de l’aigua pel mètode de decantació. Han aprés i s’ho han passat bé, ara només falta que facin les fitxes i les presentin. Ha sigut un bon any a l’aula de ciències.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EXPERIMENTS AMB AIGUA

 

Aquest trimestre a P-4 estem treballant el projecte de l’aigua. Els nens i nenes s’han adonat que l’aigua és necesària per viure i per això no s’ha de malgastar. Han après on podem trobar aigua a la natura, com esdevé el cicle de l’aigua i en quins estats la podem trobar. Però amb aquest element cal experimentar per assolir els coneixements de forma directa, cal que els nens i nenes observin de primera mà els canvis que es produeixen. Per això vam programar diferents experiments per realitzar amb aigua. Fins ara hem realitzat dos: objectes que suren / objectes que no suren i tenyir aigua amb papers de colors. S’ho van passar d’allò més bé!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TREBALLEM LA MASSA I EL VOLUM

Avui hem treballat a l’aula de ciències la massa i el volum. L’alumnat de sisè amb una proveta, una balança electrònica i diversos materials: pedres, maquinetes de fer punxa, aigua.. han mesurat primer la massa. El que els ha costat una mica ha sigut saber el pes de l’aigua, però els grups ràpidament han superat aquest petit entrebanc i han

calculat molt bé la massa de l’aigua, curiós oi?. Després han calculat el volum dels diferents objectes sòlids que han portat. Molbe nois i noies ho heu fet molt bé.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA NOSTRA TORTUGA ESTÀ A LA UCI

Per aquells que no coneixeu la història, us explicarem que la nostra tortuga s’havia posat molt malalteta i estava cega.   La setmana passada vam decidir dur-la  al veterinari de Sant Salvador, que es diu César,  i des d’ aleshores gràcies als  antibiòtics punxats, el col·liri,  el menjar especial que li donen i la qualitat de l’aigua … ha recuperat la fam i les ganes de viure.  La Núria li fa les cures diàriament  i la pren a casa els caps de setmana per tal de punxar-li l’antibiòtic. De moment la tenen a la UCI (nosaltres ho anomenem així perquè està al consultori veterinari ANIMANIA)  però aquest matí l’hem anat a visitar. Encara queda operar-la… que serà aviadet,  però no patim gens perquè sabem que està en molt bones mans.

Gràcies Núria i César per la vostra dedicació i estimació als animals.

(Soraya, Irene, Ana)

 

 

 

Publicat dins de General | 2 comentaris

L’ESQUELET

Els alumnes de 5è hem construït esquelets de la nostra mida, per tal d’estudiar tots els ossos i veure’n les proporcions reals, ja que el nostre llibre de medi les dimensions eren massa reduïdes i  més complicat aprendre’ls.  La veritat és que la tasca no ha estat fàcil ja que hem retallat i enganxat moltíssimes peces, però ara sabem perfectament on es troba situat cada os del nostre esquelet.

Publicat dins de Cicle Superior, General | Deixa un comentari

ELS NENS I NENES DE P-4 HEM FET PA!!!!

Aquesta ha estat una activitat en la que els alumnes de P-4 han gaudit molt, doncs a partir de l´experimentació han descobert propietats físiques i canvis en la matèria. Han vist com la farina es transforma en pa i com s’han de barrejar els ingredients. També han pogut observar l’efecte que produeix el llevat i com canvia la textura del pa quan es cou. Cal donar les gràcies al cuiner de l’escola que ens ha ajudat i ha posat el forn de la cuina a la nostra disposició. Aquesta activitat forma part del projecte “El pa”,que hem treballat al segon trimestre d’aquest curs i en el qual les famílies han col·laborat molt.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TREBALLEM LA LLUM I EL SO

L’alumnat de sisè ha treballat la reflexió i la refracció de la llum. Han portat miralls i llanternes per a comprovar la reflexió de la llum. També van observar fenòmens curiosos de la refracció. No es vam oblidar de les lents, van treballar amb lents convergents i alguns i algunes van poder sentir a la seva pell com la llum pot cremar. També vam fer un telèfon amb gots de plàstic i fil per a observar la vibració i escoltar una mica… la veu. En aquest article no tenim imatges gràfiques per un problema tècnic de la màquina de fer fotos, però no patiu que les tindreu.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

COM FUNCIONEN ELS RONYONS????

Els alumnes de 5è hem fet un experiment envers el funcionament dels ronyons. Sabem que són el filtre de la sang, i per comprovar-ho em agafat dos coladors casolans. Al primer li hem afegit dos filtres de cafè i cotó, al segon res. Hem reconduït a través de les arteries la sang bruta (aigua més colorant i sorra del pati) als ronyons i la hem filtrat. El resultat ha estat : un dels ronyons funciona correctament però l’altre és defectuós, i per tant la persona haurà d’anar a fer diàlisis a l’hospital diàriament.

Publicat dins de Cicle Superior, General | Deixa un comentari