ELS VINCLES A L’AULA D’ACOLLIDA

ELS ANIVERSARIS A L’AULA D’ACOLLIDA 

Des d’una perspectiva sistèmica (Bert Hellinger) ajudem a treballar a l’aula: l’ordre de pertinença, l’ordre de l’equilibri entre el donar i el rebre i l’ordre de les normes i les regles. Els vincles són el teixit que uneix als membres d’un sistema humà i la matèria prima dels vincles és l’amor, com a combustible i energia. 

La mirada del docent serveix per observar que: la realitat és diferent des del lloc on es mira; posa la mirada en les relacions, posa distància i mirada perifèrica; accepta els límits de la realitat; no lluita contra realitats que no depenen de nosaltres. I, sobretot, amb una afectivitat, per tal d’aprendre a treballar amb la incertesa, la calma, la confiança, l’escolta i l’acceptació. 

El docent dóna i l’alumnat rep. Hi ha una distància jeràrquica, però no emocional. Tota relació de donar comporta un rebre. Treballem una empatia sistèmica entre els docents- alumnat i entre alumnat- alumnat.  

Celebrem tots els aniversaris de l’alumnat de l’aula d’acollida, establint unes regles consensuades entre tots i totes: 

  • Anotem tots els aniversaris en un calendari escolar
  • Uns dies abans ho recordem.
  • Cada alumna/e ha de portar un obsequi d’uns tres euros aproximadament.
  • La professora també participa amb l’obsequi.
  • L’alumna/e que fa els seu aniversari porta un pastís casolà, si pot ser fet per ell/a, o bé per alguna persona de casa.
  • Ho celebrem cantant cançons típiques de cada país.
Podeu veure l’àlbum de fotografies de l’últim aniversari d’en Hamza.
VÍDEO ANIVERSARI HAMZA 

Amics Hamza

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *