Les Intel·ligències Múltiples i les Competències

Presentació de les IM i les CB: noves metodologies a l’aula

I Trobada de les Intel·ligències Múltiples i les Competències Bàsiques a l’ICE de la UB

Sabem que no hi ha dues persones iguals ni en la manera d’aprendre ni en les seves qualitats, ni en el procés de maduresa intel·lectual, social i emocional. La diversitat és una qualitat intrínseca de l’ésser humà. Tenim diferents ritmes i estils d’aprenentatge, interessos, motivacions, etc. Però, nosaltres volem que tot el nostre alumnat respongui d’una manera igual en el mateix moment. Gardner ens diu que tothom tenim totes les intel·ligències, però no hi ha dues persones que tinguin el mateix perfil d’intel·ligència.

Al 1983, Gardner, a la seva obra “Estructura de la ment”, va definir la intel·ligència com la capacitat per resoldre problemes i crear producte valorats, en una cultura. És un conjunt d’habilitats o capacitats mentals, que anomenà Intel·ligències Múltiples (IM). Proposa l’existència de set intel·ligències que, més tard, amplià a vuit. Va estudiar l’evolució de l’especie humana, com el cervell s’organitza, quines parts del cervell són responsables dels moviments, va estudiar persones prodigioses i persones amb força dificultats i discapacitats d’aprenentatge. Amb totes aquestes evidències va poder demostrar que la visió tradicional de la intel·ligència era molt limitada i era millor una visió múltiple i/o pluralista. Va sotmetre a una sèrie de proves per poder validar les intel·ligències i va destacar que tothom tenim totes les intel·ligències, les necessitem totes, cadascú les té desenvolupades en diferents graus i es poden desenvolupar amb una estimulació.

Podeu veure aquesta presentació:

http://www.slideshare.net/nalart/im-cb-trobada-ice-1-09-presentation

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *