A l’aula d’acollida utilitzem els mapes mentals per a identificar els coneixements previs de l’alumnat.
Els mapes mentals són una tècnica que permet l’organització i la representació d’informació de manera molt senzilla, espontània i creativa per a que sigui assimilada i recordada pel cervell. Aquesta metodologia permet que les idees generin a la vegada altres i que sigui fàcil de visualitzar com es connecten, es relacionen i expandeixen fora de les restriccions de l’organització lineal tradicional.
Per què utilitzem els mapes mentals?
Per què el cervell humà treballa de manera associativa no lineal, comparant, integrant i sintetitzant a mesura que funciona. Per això, els mapes mentals estableixen associacions entre idees ja conegudes i noves sense recórrer al procès lineal. Al desenvolupar els mapes mentals s’utilitzen els dos hemisferis cerebrals, estimulant el desenvolupament equilibrat del cervell. Fomentant la creativitat, la retenció de conceptes i l’aprenentatge en general.
Hola Núria,
Felicitacions per la pluralitat d’enfocaments que té el teu Blog/Bloc d’aula d’acollida, i en especial per posar a l’abast dels visitants els suggeriments i documents d’aula que poden ser útils per adaptar i adoptar estrategies similars en altres contextos.
Una abraçada! Neus Lorenzo
P.S. Si vols ampliar el tema de Mapes Conceptuals, pots visitar:
APLICACIONES EN LÍNEA PARA EL AULA DE ACOGIDA: veranoespiralweb20.blogspot.com/2008/07/mapa-conceptual-sobre-la-resistencia-de.html