La matèria de volum pretén introduir l’alumnat en la reflexió i producció de la realitat tridimensional. Per atendre aquest objectiu, cal partir de l’estudi i de la intervenció directa en aquesta realitat tridimensional, entesa com l’entorn. Aquest acostament a l’espai circumdant es proposa fer des de la percepció visual, tàctil i motriu, i mitjançant la reflexió de tots els aspectes que ampliïn els coneixements que l’alumnat ja té interioritzats sobre el seu entorn, de manera espontània o a partir de les valoracions i actuacions promogudes per altres matèries curriculars. Per tant, és convenient mantenir les relacions amb altres àrees del coneixement per fer que aquesta reflexió sigui globalitzada.

DONA SIGUES OCELL és una peça que han elaborat col·lectivament les alumnes de 1r de batxillerat artístic a l’assignatura de volum, al llarg de diverses setmanes d’intensa feina, per commemorar el Dia de la Dona.
Es tracta d’una escultura feta amb filferro reciclat i tramat manualment, del cos d’una dona aproximadament de 1’20 m. d’alçada, que és alhora una gàbia d’ocells amb la seva porta oberta. Molts ocells de colors fets amb papiroflèxia i amb pensaments escrits per fer-nos lliures, han sortit d’ella i han volat de la gàbia. Part d’aquests pensaments els han escrits alumnes de 3r d’ESO que van participar a la dinàmica feta per la XAJI al nostre Centre.
Participació de les nostres alumnes al Festival d’Art i llum de Pallejà 2020: LA LLUM DE PALLEJÀ
RELIGH
Son una sèrie de propostes artístiques de les alumnes de 1r curs del Batxillerat Artístic del MAC, entorn la reutilització de material de rebuig com a element modular i constructiu, que pogués donar suport i context a la llum.
Els espais transitables per la llum, en el cas de dues de les tres peces exposades, han estat semitransparents possibilitant l’alberg de dues fonts lumíniques al seu interior. Una gran forma esfèrica irregular que irradia llum de colors itinerants, reforça el seu esperit zoomòrfic, i és alhora metàfora d’un monstre de plàstic que sorgeix de les profunditats marines. Altre peça està il·luminada amb llum blanca, que enalteix la geometria de la disposició espacial dels envasos que la conformen.
La tercera peça pren una disposició impossible vertical. La torre romboïdal construïda amb llaunes de begudes s’eleva en una maniobra circense i dibuixa a la foscor, el ritme luminescent de les seves ondulacions.
Alumnes: Rocío Ponce Pesántez, Alba Pineda Sierra i Silvia Garrido Baeza amb l’ajut indispensable de Karen Bastidas Gieldelmann i del Departament de Tecnologia
Coordina la professora Glòria Pandis Gallo, Departament de Visual i Plàstica
 
		 
										 
										 
										