Full informatiu setembre 2013

COMENCEM UN NOU CURS ESCOLAR I A MÉS DE DONAR-VOS LA NOSTRA BENVINGUDA, ESPECIALMENT A LES FAMÍLIES QUE PER PRIMERA VEGADA TENIU FILLS I FILLES A LA NOSTRA ESCOLA, US VOLEM FER ARRIBAR LES SEGÜENTS INFORMACIONS:

 

HORARI LECTIU:

  • Infantil: MATÍ: de 9.00 h. a 12.30 h.

TARDA: de 15.00 h. a 16,30 h.

                         Servei d’acollida gratuït de 12.30 a 13.00 h. i de 16,30 a 17 h. per a l’alumnat que tingui germans/es a Primària.

  • Primària: MATÍ: de 9.00 h. a 13.00 h.

TARDA: de 15.00 h. a 17.00 h.

L’AMPA organitza un servei d’acollida matinal de 8.00 h. a 9.00 h. per als seus associats.

 

CALENDARI ESCOLAR:

Dies de festa de lliure disposició:

– Dijous 31 d’octubre de 2013

– Dimarts 4 de març de 2014

– Divendres 2 de maig de 2014

Festes locals:

– Divendres 17 de gener de 2014

– Dilluns 3 de març de 2014

 

ENTRADES I SORTIDES:

Cal ser sempre puntual.

 

ENTRADES:

Entrades infantil:

A les 9, 12:30 i 16:30 hores, s’obra la porta del carrer de la Sínia de les Vaques i a les 15 hores la porta de la Rambla del Far.

L’alumnat d’educació infantil s’acompanya i es recull a l’aula.

Aquelles famílies que vinguin a recollir els seus fill/es a les 16,30h., es podran quedar a berenar al pati, sempre i quan es quedin al pati de parvulari. Recodeu que els alummnes de Primària fan classe fins les 17h, i si no respecteu els espais podeu entorpir la feina dels mestres de Primària.

Entrades primària:

A les 9, 13, 15 i 17 hores, s’obra la porta de la Rambla del Far.

L’alumnat de primària no fa files i quan sona el timbre, a les 9.00 h. i a les 15.00 h., entra cap a les aules per la porta assignada a cada cicle.

L’accés dels pares i les mares a les aules, a entrades i a les sortides, només és permès en casos excepcionals.

 

SORTIDES:

L’alumnat d’educació infantil, a les 12,30h. i a les 16,30h. s’ha de recollir per la porta de la Sínia de les Vaques.

La resta d’hores es farà la sortida per la porta de la Rambla del Far.

Per tal de garantir la seguretat de l’alumnat no es farà ús de la porta del carrer Àncora.

 

REUNIONS DE CLASSE I ENTREVISTES:

La col·laboració entre la família i l’escola és fonamental en el procés educatiu dels nens i de les nenes. És per aquest motiu que és molt important la vostra assistència a les reunions de curs que cada mestre/a tutor/a convocarà properament. De moment, us donem la data de la reunió de P-3, que farem dijous 26 de setembre, a partir de les 17h. Properament, us informarem de les dates de les reunions de P-4 i P-5.

A cicle superior seran 6è el dia 26 de setembre i 5è el dia 1 d’octubre a l’aula.

 

REUNIÓ DE MENJADOR:

Dimarts 17 de setembre a les 9.15h i a les 15,45h. al menjador de l’escola.

 

TRANSPORT ESCOLAR:

Per a l’alumnat que viu lluny del nostre centre. Si hi esteu interessats cal que us adreceu al Consell Comarcal del Garraf, Plaça Beatriu  de Claramunt 4-8. Tel.: 93 810 0400

 

ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS:

Cal seguir les instruccions del Departament d’Educació com hem fet en els darrers cursos: cal portar el medicament amb la recepta i signar l’autorització. En cap cas l’alumnat pot portar el medicament a l’aula.

Aquest curs la persona responsable en horari lectiu és la Natàlia.

Si el medicament s’ha de prendre en horari de menjador (de 13.00 a 15.00 h) cal dirigir-se a les 9 del mati a la persona responsable d’aquest servei.

 

MOTXILLES:

Des de l’escola demanem que no tinguin rodes perquè a l’hora de pujar i baixar escales són un perill i poden causar accidents i són una font de conflictes entre l’alumnat.

 

EQUIP DE MESTRES:

Parvulari:

P-3 A: Sara, P-3 B: Vicky, P-4 A: Trini, P-4 B: Francisca, P-5 A: Eva i P-5 B: Montse.

Reforços parvulari: Vero,  Rosa F., Cinta, i Gemma (TEI)

Primària:

CI: 1r A:  Elena, 1r B: Laura R., 2n A:  Mª Dolors A. i 2n B: Fina.

CM: 3r A: Susana, 3r B: Dolors, 4t A: Paqui i 4t B: Anna F.

CS: 5è A: Maria, 5è B: Maria Rosa, 6è A: Àngels i 6è B: Tais.

Educació Física: Isabel i Ezequiel.

Atenció a la diversitat i reforços varis: Cristina H., Laura,  Tais, Rosa C.., Lucia.

Llengua Anglesa: Àngels, Montse G., Rosa Fo a EI.

Informàtica: Xavier, Vero.

Aula d’acollida “interna”: Natàlia.

Música: Marta.

Religió: Mª José.

Ciències: Núria A.

Equip directiu: Xavier (director), Rosa C. (cap d’estudis) i Natàlia (secretària).

 

ADMINISTRACIÓ I SERVEIS:

Tècnica Educació Infantil: Gemma (suport a P-3).

Administrativa: Eli.

Conserge: Vicenç

 

ROBA I OBJECTES PERDUTS:

Cal marcar sempre el material  (carmanyoles, paraigües…) i  la roba.

A consergeria tenim una caixa amb tot el que es va trobant sense nom.

 

RECOLLIDA DE TAPS DE PLÀSTIC I PILES USADES:

Aquest curs, seguim recollint taps de plàstic amb una finalitat solidaria. Començem també la recollida de piles usades per tal d’evitar la contaminació ambiental. La recollida es fa al vestíbul de direcció.

 

AJUTS DE LLIBRES I/O MATERIAL DIDÀCTIC CURS 2013-2014 :

Estem pendents de la convocatòria de beques per aquest curs. Quan s’obri la convocatória ja us ho comunicarem. Cal que respecteu els terminis de presentació de les sol·licituts.

 

MÚSICA:

Benvolgudes famílies de l’Arjau,

Comencem el curs amb molta energia, ganes d’aprendre moltes coses i passar-nos-ho molt bé!!.

Aquests dies escoltarem la cançó:

Rock & roll del grup català Els Catarres d’estil popfolk, es van donar a conèixer amb la seva cançó Jennifer.

Els seus components són l’Èric Vergés a la veu i guitarra, la Roser Cruells al contrabaix i en Jan Riera  al bombo, charles, pandereta, acordió i guitarra.

Voleu saber una curiositat? D’on ve el nom de catarres?

Doncs és com els habitants de la Catalunya Nord ens anomenen als catalans: Catarres!

 

AMPA CURS 2013-2014:
Passat el període de vacances, des de l’AMPA us donem la benvinguda al nou curs escolar 2013-2014. Per aquest nou curs volem oferir-vos un ventall de propostes de qualitat, novetats i moltes altres coses. Ens agradaria comptar amb la vostra participació.

SOCIALITZACIÓ DE LLIBRES
Enguany més de 350 alumnes de totes les edats han participat en el projecte de Socialització de llibres. Per a l’Ampa és una satisfacció que tantes famílies confiin en aquest projecte que ens serveix per estalviar diners i per a educar als nostres fills i filles en la conservació i el bon ús dels llibres.

En els propers mesos us informarem d’alguns canvis que farem en el projecte en el futur per millorar-ne el funcionament, però per ara tan sols volem que tingueu present unes qüestions:

  • Pagaments pendents: Els nens i nenes que van fer la reserva dels llibres però que no els han pagat no podran disposar de llibres, mentre que les famílies que han demanat un pagament fraccionat han de fer efectiu el pagament tan aviat com els sigui possible o en els plaços pactats.
    • Manteniment dels llibres: Aquest projecte és també una forma d’educar els nostres fills i de implicar a les famílies a tenir cura dels llibres. Per això es faran diverses revisions dels llibres durant el curs i si algún nen ha malmés un llibre s’haurà de fer càrrec del cost.

SERVEI  D’ACOLLIDA  MATINAL
L’AMPA de l’Arjau ofereix un servei d’acollida de 8:00 a 9:00 a tots aquells nens i nenes que siguin socis i no socis de  L’AMPA

 

El servei d’acollida és possible gràcies a la corresponsabilitat en el pagament del seu cost.Es prega la màxima consideració i respecte per aquesta condició.

 

El servei d’acollida del mati té un cost mensual per alumne de:

  • 30 € per als socis de l’AMPA i 40 € per als no socis de l’AMPA.
  • El servei d’acollida fix  que sigui necessari  només per alguns dies de la setmana tindrà un preu de 3 € (socis) i 4 € (no socis) per dia.
  • El servei esporàdic tindrà un preu de 3’5 € (socis) i 4’5 € (no socis) per dia. Es farà el pagament mitjançant tiquets adquirits en horari d’oficina de l’AMPA. Si al finalitzar el curs escolar no s’han fet servir, l’AMPA retornarà l’import corresponent dels tiquets.

Aquest servei començarà el mateix 12 de Setembre.

El servei d’acollida  de12:30h a 13h i de 16:30h a 17h per a nens i nenes que cursin parvulari i no tinguin germans a l’escola es farà en funció de la demanda. Igualment, si alguna familia té la necessitat  que el servei d’acollida comenci a les 7:45h., cal que contacti directament amb l’AMPA per fer la sol·licitud (arjauampa@gmail.com).

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Les activitats extraescolars s’iniciaran durant la primera setmana d’octubre.

El calendari i el preu de totes aquestes activitats es mantindrà més o menys semblant al curs passat i en totes elles cal assolir el nombre mínim establert de participants per a que es realitzin. En cas de no arribar-hi, aquesta activitat seria anul·lada.

Aquest any les activitats es divideixen en activitats esportives, artístiques i d’aprenentatge, com l’anglès.

Les activitats esportives han de servir perquè els nens millorin la seva psicomotricitat, aprenguin un esport i aprenguin a millorar dins d’un grup. Continuen el handbol, futbol i patinatge artístic i enguany hem apostat fort per l’activitat de Multiesport, on gràcies a la contractació d’un monitor especialitzat els nens podran fer un « tast » d’esports com futbol, bàsquet, handbol, volei, beisbol, rugbi o atletisme, entre d’altres.

Dins de les activitats artístiques es mantenen l’Expressió corporal i el Ball i enguany s’incorpora el Teatre musical. Tres extraescolars pensades per a que els nens aprenguin a expressar les emocions. La voluntat és que aquestes tres activitats puguin fer algun tipus de treball conjunt per presentar-lo a final de curs.

L’altra extraescolar serà anglès, aquest cop des de P4 fins a 6è i sempre dividits en grups cada dos cursos.

Pel que fa a la Batucada, l’activitat seguirà com sempre, animant totes les festes de l’escola amb un grup obert a tots els nens i pares de l’escola. Aquests dies estem calculant la quota i en els propers dies us la comunicarem.

Per als nens de P3 per ara no s’han previst extraescolars ja que durant els primers mesos cal que se centrin en la adaptació a l’escola i al nou entorn. De totes maneres, ja estem treballant perquè periòdicament s’organitzin activitats pels nens i els pares de P3

Pagaments:

Els preus reflexats són per tot el curs i com és habitual es podran pagar de forma fraccionada sempre que es pacti prèviament amb l’Ampa.

 

El pagament serà en efectiu al despatx de l’AMPA, o mitjançant la transferència al següent nº de compte de la Caixa del Penedès, especificant nom del nen, curs i activitat a la que s’apunta:  0487-1049-35-2000014821

 

Si teniu qualsevol dubte sobre les activitats extraescolars, no dubteu en adreçar-vos per e-mail a arjauampa@gmail.com, indicant a l’assumpte la paraula Extraescolars.

 

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS 2013 -2014

 

 

DILLUNS

 

DIMARTS

 

DIMECRES

 

DIJOUS

 

DIVENDRES

 

DISSABTE

P4

MULTIESPORT

(16:30h-17:30h)

M.: Gerard

65€

ANGLÈS         (16:30h-17:30h)

75€

EXPRESSIÓ CORPORAL          (16:30h-17:30h)

M.: Meritxell  65€

BATUCADA (obligatori amb pares)

P5

EXPRESSIÓ CORPORAL          (16:30h-17:30h)

M.: Meritxell  65€

BATUCADA (obligatori amb pares)

1er.|2on.

MULTIESPORT (17:00h-18:00h) Monitor: Gerard 65€

ANGLÈS              (17:00h-18:00h) Monitor: Marta          80€

FUTBOL      (17:00h-18:30h)

Carlos i Kevin

75€

BALL         (17:00h-18:00h)     M.: Meritxell

55€

BATUCADA (obligatori amb pares)

TEATRE MUSICAL (17:00h-18:00h) Monitor: Pau  60€

3r.

 

ANGLÈS        (17:00h-18:30h)

90€

MULTIESPORT (17:00h-18:00h)

M.: Gerard

65€

FUTBOL         (17:00h-18:30h)

Carlos i Kevin  75€

 

BALL         (17:00h-18:00h)     M.: Meritxell

55€

 

BATUCADA (obligatori amb pares)

 

TEATRE MUSICAL (17:00h-18:00h) Monitor: Pau

60

PATINATGE (17:00h-18:30h) Monitor: Marta 65€

4t.

 

ANGLÈS        (17:00h-18:30h)

90€

 

HANDBOL (17:00h-18:30h)

 Miguel i Antonio

115€

 

BALL         (17:00h-18:00h) Monitor: Susana  60€

TEATRE MUSICAL (17:00h-18:00h) Monitor: Pau  60€

 

 

HANDBOL (17:00h-18:30h) Miguel i Antonio

115€

 

BATUCADA (obligatori amb pares)

FUTBOL      (17:00h-18:30h)

Carlos i Kevin 75€

PATINATGE (17:00h-18:30h) Monitor: Marta 65€

5è. | 6è

ANGLÈS              (17:00h-18:30h) Monitor: Marta 90€

HANDBOL (17:00h-18:30h)

Miguel i Antonio

115€

BALL         (17:00h-18:00h)

M.: Susana  60€

TEATRE MUSICAL (17:00h-18:00h) Monitor: Pau

60€

HANDBOL (17:00h-18:30h) Miguel i Antonio 115€

BATUCADA (poden anar sols o amb pares)

 

FUTBOL      (17:00h-18:30h)

Carlos i Kevin 75€

 

PATINATGE (17:00h-18:30h) Monitor: Marta 65€

 

BENVINGUDA ALS NOUS ALUMNES

Per experiència sabem que l’arribada de nous alumnes a l’escola suposa un esforç a les famílies per a conèixer el funcionament de l’escola. Enguany, l’AMPA vol donar la benvinguda especialment a les famílies de P3 i resta de famílies que tinguin fills i filles que s’incorporin a d’altres cursos.

REUNIÓ DE SOCIS

El proper divendres 20 de setembre, a les 17:15h al menjador de l’escola farem la reunió de socis de l’AMPA. Us explicarem els projectes d’aquesta Ampa que s’estrena amb el nou curs i novetats per aquest curs. Valorem molt la vostra presència i és important que hi pugueu assistir. Hi haurà servei de cangur per als vostres fills.

ATENCIÓ A LES FAMÍLIES
Excepcionalment, del 12 al 30 de setembre, serem al despatx de l’AMPA tot els matins de 9:00h a 10:00h y els dilluns de 16:45h a 17:30h
Durant la resta del curs escolar, l’horari d’atenció de l’AMPA serà tots els dilluns a la tarda, de 16.45 a 17.30. Si a alguna família no li va bé ens ho podeu fer saber i farem el possible per  a poder-nos trobar en un altre horari.

Podeu ficar-vos en contacte mitjançant el correu electrònic: arjauampa@gmail.com o bé utilitzant la bústia que es troba a l’entrada de l’escola. Us respindrem tan aviat com poguem.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.