Full informatiu maig 2013

CALENDARI ESCOLAR:
Demà dia 1 de maig és festa i també el dia 20, segona pasqua, és el darrer dia de lliure disposició.

EDUCACIÓ INFANTIL:
P-3 A i B: Granja “La Bassa” (El Vendrell). Dijous 2, tot el dia.
P-4 A i B: Aquàrium (Barcelona). Dimecres 8, tot el dia.
P-5 B: Passeig en barca (Port de Vilanova). Dimecres 8, al matí.
P-5 A i B: Parc Güell (Barcelona). Dimecres 29, tot el dia.
ACTIVITATS DEL PAE (Programa d’Animació Educativa):
P-3 A i B, P-4 A i B, P-5 A i B: Teatre de titelles “Els tres óssos” (Estaquirot Teatre).
Dimecres 22 al matí. Aquell dia, heu de portar els/les vostres fills/es a les 9 del matí a la plaça del Cubilot. Es prega molta puntualitat. Els nens i nenes que fan acollida de 8 a 9, sortiran amb les mestres des de l’escola a les 8:30 h., preguem sigueu puntuals. Han de portar una motxilla que es pugui penjar a l’esquena amb l’esmorzar a dins. Un cop acabada l’obra, esmorzarem tots plegats i baixarem caminant fins a l’escola.

CICLE INICIAL:
Els alumnes de 1r aniran a la biblioteca Joan Oliva per fer el taller de vocabulari tècnic corresponent al PAL. Un grup hi anirà el dia 21 i l’altre el dia 28. Aquesta activitat va quedar suspesa al mes de març a causa de la pluja.
Els alumnes de 2n aniran el dia 30 al mercat central a fer El taller de les fruites. Taller d’educació alimentària i nutricional.

CICLE MITJÀ:
Dimecres 8 de maig 3r.B va a l’Aquàrium de Barcelona per complementar el seu aprenentatge en el projecte dels taurons.
Dilluns 13 de maig a les 9:30h 3rA i 3r.B fa l’activitat “Anem a l’hort” que consisteix en visitar una sínia de la nostra ciutat per observar, conèixer i degustar les verdures i hortalisses de la zona on vivim.

CICLE SUPERIOR:
Dimarts 30 d’abril, al matí, han vingut a l’escola la gent gran de la Casa d’Empara per tal de seguir amb les activitats del projecte que està fent l’alumnat de 5è.
Dijous 2, tot el dia, 6è curs fa una excursió als Colls per tal de conéixer l’entorn natural de la nostra ciutat. Aquesta sortida l’hem anat ajornant per motius diversos. Esperem que aquesta vegada la pluja no vulgui tornar a venir amb nosaltres d’excursió!
Dimarts 7 i dimecres 8, al matí, l’alumnat de 6è farà les proves de Competències Bàsiques del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
Dissabte 18, els/les 4 alumnes de 6è que han estat seleccionats per la guàrdia urbana, participaran en la XIX Jornada del Parc Infantil de Trànsit de Vilanova. Sort!
Dimarts 21, a la tarda, 5è curs fa la cloenda del taller “Missives entre generacions” a la Casa d’Empara.

PROGRAMA INTERNET-SEGURA:
El proper dia 23 de maig a l’aula de ciències i a partir de les 15,30 hores, el Mossos d’Esquadra vindran a fer una xerrada dirigida a les famílies, sobre el Programa Internet-Segura.
Aquest programa tracta el tema de com controlar internet amb els vostres fills i fillles.

MÚSIQUES D’ENTRADA:
Benvolgudes famílies de l’Arjau,
Aquests dies escoltarem la cançó “Talk of the town” del cantautor, músic i director de cinema hawaià,Jack Johnson. Les seves cançons estan plenes de melodies tranquil•les i intimistes que ens recorden, amb l’arribada del bon temps, les primeres passejades per la platja…
Acompanyades pel so de la guitarra acúsitca.És un músic molt compromès amb la terra i el medi ambient i en la portada del seu darrer àlbum informa que ha estat enregistrat fent servir únicament energia solar. A més, la primera cançó, que porta per títol “All At Once”, tracta de l’escalfament global i del canvi climàtic.

ASSOCIACIÓ DE MARES I PARES:
AMPA ARJAU
FESTA ARJAU VERD I NET

El proper diumenge 5 de maig, i si el temps ens acompanya, celebrarem aquesta festa a partir de les 11h.
Ja som a la PRIMAVERA i volem que l’escola quedi ben maca.
Per això passarem el matí jugant a fer de jardiners i jardineres i rentarem la cara al pati de l’escola.
Posarem a punt l’hortet de l’Arjau. Organitzarem uns circuits, per anar amb bicicleta per a tots els nens i nenes. Així que no us oblideu la bicicleta!!
Per a presumir dels jardins més ben engalanats de Vilanova, us proposem que apadrineu una planteta, per tan sols 1€.
Ens fan falta voluntaris per a organitzar la festa. Si teniu ganes de col•laborar en ho feu saber.
No us ho perdeu!!

CASAL D’ESTIU
Estem preparant el Casal d’Estiu 2013. Enguany el realitzarem amb l’Associació de Veïns del Barri de Mar que ens han fet una bona proposta.
S’atendran nens i nenes a partir de 3 anys.
La data de la reunió informativa per a que els responsables del Casal us expliquin les activitats i els preus serà divendres 3 de maig a les 17,15h al menjador de l’Escola.

BEQUES CASAL D’ESTIU
Periode de sol•licitud del: 6 al 17 de maig.
Presentació: Presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (plaça de la Vila 8, planta baixa), Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, de dilluns a divendres de 9 a 19 hores.
Per internet: https://aoberta.vilanova.cat/

SERVEI D’ACOLLIDA MATINAL
A partir del mes de maig canvien una mica les condicions d’aquest servei. Qualsevol família que vulgui utilitzar-lo ha de pagar abans o al mateix moment que deixen el nen o la nena a les monitores. Mantenim els preus com sempre, però serà obligatori el requisit de pre-pagament.
Tanmateix, mantindrem el Servei d’Acollida Matinal durant la jornada intensiva del mes de juny. Amb aquesta informació podeu fer les vostres previsions.

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
PATINATGE

El proper dijous 2 de maig NO hi haurà activitat de patinatge. Haureu de recollir els vostres fills i filles a les 17h.
PAGAMENT D’ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Ens sap greu haver de ser tant repetitius però encara falta que algunes famílies es fiquin al dia amb aquests pagaments. De cara al curs vinent, es modificarà la normativa sobre aquests pagaments i la participació a les activitats, doncs la flexibilitat que hem demostrat no està funcionant.
Tot i així, agraïm que la major part de famílies hagin col•laborat amb aquest tema i hagin respost correctament. També us ho volíem fer saber.
Els pagaments seran en efectiu al despatx de l’AMPA, o mitjançant la transferència al següent nº de compte de la Caixa del Penedés:
2081-0049-81-3300014826
També podeu pagar en efectiu al despatx de l’AMPA, els dilluns de 9 a 10h i els dijous, de 17:15 a 17:45h

FESTA DE L’AMPA
La celebrarem dissabte 8 de juny. Us fem l’anticipació de la data perquè us aneu reservant el dia. Enguany concentrarem els actes a la tarda i acabarem amb un bon sopar, tots junts. Més endavant us explicarem més detalls.

NOVES CARTELLERES de l’AMPA
Si us hi heu fixat, hem penjat unes noves cartelleres per tal de tenir-vos informats dels esdeveniments que preparem o d’altres notícies. Quan accediu a l’escola, feu-hi una ullada per a veure si hi hem afegit alguna nota. Estan en procés de proves a veure si funciona aquest nou sistema.

CASAL D’ESTIU:
El dia 3 de maig, al menjador de l’escola, hi haurà una reunió informativa sobre el Casal d’Estiu.
FACEBOOK DE L’AMPA
Us recordem que l’AMPA disposa de Facebook. Un espai virtual on fiquem les fotos de les activitats i els esdeveniments. També anunciem i mostrem les activitats que anem organitzant.
Volem que el Facebook es converteixi en un espai d’intercanvi, de contacte, d’accesibilitat a tota la nostra tasca.
Per a poder entrar al nostre Facebook, cal que entreu al Bloc de l’AMPA i ho veureu. Cal que cliqueu “M’agrada” a la nostra pàgina per a estar informats de tot el que fem a l’AMPA.

ATENCIÓ A LES FAMÍLIES
L’horari d’atenció de l’AMPA serà tots els dijous a la tarda, a partir de les 17:15h. Si a alguna família no li va bé ens ho feu saber i farem el possible per a poder-nos trobar en un altre horari.

També podeu posar-vos en contacte mitjançant el correu electrònic: arjauampa@gmail.com o bé utilitzant la bústia que es troba a l’entrada de l’escola.

Aquest article ha estat publicat en Full informatiu. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.