PROJECTE FINAL DE CURS: LA TARDOR

images2

Aquest projecte gira la voltant de la tardor. Es un tema proper i motivador pels nens.
Les activitats TAC que hi ha al projecte les podeu veure al bloc, totes estan dintre de l´etiqueta tardor.

NIVELL AL QUE VA ADREÇAT: El projecte va adreçat a p-4. El grup està format per 25 nens i nenes.

OBJECTIUS: Els objectius d´aprenentatge del projecte són:
– Reconèixer la tardor com una estació de l´any i les seves característiques pròpies.
– Observar i analitzar elements de l´entorn que són característics de la tardor.
– Conèixer i viure la festa de la Castanyada.
– Fer un tastet dels fruits de la tardor.
– Elaborar panellets amb l´ajuda dels nens i nenes de 5è.
– Participar adequadament en les situacions comunicatives.
– Adquirir vocabulari relacionat amb la tardor.
– Aprendre dites, contes, cançons i danses.
– Representació corporal a partir de l´audició de Vivaldi.
– Expressar-se i plasmar la realitat plàsticament mitjançant tècniques diverses: pintura, dibuix, estampació.
– Utilitzar els nombres per determinar una relació quantitativa de forma verbal o gràfica.
– Fer agrupacions d´objectes segons qualitats perceptibles o funcionals.
– Iniciar-se en l´ús de les noves tecnologies.

AREES D´ENSENYAMENT QUE TREBALLARÀ EL PROJECTE: Tot i ser un tema de l´àrea de la descoberta de l´entorn al projecte es treballen totes les àrees de manera interdisciplicar.

RECURSOS TAC: Al llarg del projecte s´han utilitat els següents recursos TAC
– RECURSOS AUDIOVISUALS:

RECURSOS JCLIC:
http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/tardor2/jclic/tardor2.jclic.zip&lang=ca&title=Lectoescriptura+amb+els+fruits+de+la+tardor
– CONTES:

http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/casta/index.htm
– CAMERA DE FOTOS: Fotos als nens mentre realitzen diferents activitats. Hi ha un llibre a la biblioteca d´aula que es titola “Les nostres fotos” on es va recopilant les fotos que es fan a l´aula. Hi ha una mostra al bloc.
– VIDEO: Gravació de la dansa de la festa de la castanyada

– AUDACITY: Gravació dels nens recitant el poema de tardor: “Una fulla a la tardor”

ALTRES RECURSOS I ACTIVITATS: Durant aquesta unitat es faran diferents activitats destaquem:
– Diferents converses.
– Muntatge d´un racó de tardor.
– Racons de tardor: racó de lectoescriptura (nom de les fruites de tardor), treballs plàstics a partir d´elements diferents(fulles, gomets, retoladors, papers de colors,..), mural de les fruites de la tardor, estampació amb fruits.
– Fer panellets amb ajuda dels nens de 5è.
– Preparar i fer un tastet de fruites de la tardor.
– Audició i dramatització de la tardor de Vivaldi.
– La festa de la Castanyada.

METODOLOGIA S´organitzen activitats diverses adaptades a les característiques, necessitats i interessos del grup: gran grup, petit grup, treball en parella, treball individual. Són activitats significatives i motivadores

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Les propostes de treball d´aquesta unitat didàctica tenen en compte els diferents ritmes tant de treball com d´aprenentatge. La mestra amb la seva intervenció aten les diferents individualitats: reforçant als nens amb més dificultats i estimulant i ampliant les propostes als nens més ràpids o que tenen més facilitat. També s´aten a la diversitat amb el treball per parelles o de petit grup: es fan grups heterogenis i s´agrupen nens amb diferents ritmes d´aprenentatge perquè es puguin ajudar entre ells.

ELEMENTS DIDÀCTICS DE MILLORA-PREVISIBLES AMB L´APLICACIÓ DEL PROJECTE
El tema de les tac no està gaire resolt a la meva aula i per tant moltes vegades m´he trobat amb problemes a l´hora de fer-les servir:
Un video que costa molt de carregar i no acaba d´anar bé, la connexió a internet que no va, l´ordinador que va lent per carregar el jclic,… Aquest tema queda pendent de millora.

AVALUACIÓL´observació és l´instrument bàsic per veure si els objectius proposats s´aconsegueixen. Els criteris d´avaluació estan recollits en unes graelles d´observació. Amb les dades recollides a les converses, els treballs dels nens, el desevolupament de les diferents activitats veurem si la unitat didàctica estava ben enfocada i si les activitats proposades són adients pel grup d´alumnes en general i per cada nen en particular.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *