2a trobada telemàtica del grup 25 de novembre de 2021

En la 2a trobada del Grup hem acabat de compartir informació entre nosaltres i decidit les dates de les properes trobades. També hem tractat els següents temes:

  • S’ha creat un espai de treball a Teams (Microsoft)  GrupTEAMS: Qui ha pogut connectar-se? Problemes? Opinions? 

Algunes persones han pogut connectar-se, però d’altres no. Acordem treballar-ho en la propera sessió presencial, amb els ordinadors individuals de cada assistent. D’aquesta forma es podran resoldre dubtes més fàcilment.

 

  • Tanquem les reflexions? : Com es dissenya un projecte o activitat STE(A)M?  Recomanacions per fer STEAM ABP  Converses Núria Salán i la Digna Couso. Mesa redonda “STE(A)M: distintas perspectivas”  

Es fa una reflexió dels resultats  (presentats en format powerpoint), obtinguts a partir de les aportacions individuals. S’acorda tenir en compte la graella resultant a l’hora de crear/millorar projectes futurs.

  • Presentació carpeta RecursosEs presenten els recursos que hem creat i posat a la disposició de tothom a través de la carpeta compartida, creada per aquest grup de treball. S’anima a tothom a incloure recursos que consideren adients.

 

  • Presentació projectes realitzats en cursos anteriors: 

Curs 20219-20 Drogues: Jo controlo o et controlen?

Curs 2020-21: 

Terratrèmols 

Nanocongrés del cos humà: web Món Nano (Agnès Molons)

Descobrim el nostre entorn i decidim on fem una tirolina

  • Revisem els projectes fets, són  STE(A)M?

Check list dels 3 projectes

 

  • Revisem les activitats de cada projecte. Creació dels grups de treball: escull el projecte sobre el que vols treballar… Grup STEAM_2021-22Links per grups de treball

Drogues: https://meet.google.com/fek-nfvf-pew

Terratrèmols:https://meet.google.com/uwb-uxng-hwn

Nano-congrés:https://meet.google.com/vsh-jobj-vyg

 

Dividiu-vos les activitats a avaluar. Check list: https://drive.google.com/drive/u/1/folders/1Q3vEbFjDVWl4iJA5nODtmR1Em2kKNRPI

 

  • Presentació de les implementacions a l’aula dels nostres projectes. Ja realitzades:

Curs 20-21 a Ins Llavaneres https://blocs.xtec.cat/pdr4esodrogues2021/ 

Algunes webs dels alumnes: https://drive.google.com/drive/folders/1PI0WHrIyHEDVeU3C2OL8a5oGKYEoHeUM?usp=sharing

Implementació a l’aula el curs 20-21 a Ins Giola

 

Per realitzar:

Implementació a l’aula el curs 21-22 a Ins Cabrera (gener 2022)

 

 

Iniciem el treball!!! Curs 2021-22

El 14 d’octubre iniciarem el tercer curs en actiu del Grup STEAM.

Comencem revisant la feina feta i plantejant nous reptes:

Dinàmica  inicial

Toca conèixer-nos!  buscar en les dues diapositives 3 espais que ens agradin, entrar en un, si hi ha més de 4 persones hem de sortir i buscar un altre, en cada espai hauríem d’estar uns 4 minuts… calculeu uns 4 minuts per 3 espais = 12 minuts coneixent-nos.

Dinàmica  inicial a Jitsy i presentacions via Meet.

Decidim les dates de les properes sessions? Presencialitat? 

14 d’octubre

25 de novembre

20 de gener

17 de febrer

24 de març

21 d’abril

i si és possible passarem la del 19 de maig al 12 de maig.

Després de donar les diferents opinions personals, sembla que hi ha un cert consens en fer algunes sessions presencials en diferents llocs del territori i les altres virtuals. Proposta 3 presencials (mínim) i 4 virtuals. També es demana que en les sessions presencials si algun membre per motius de distància al lloc de trobada no pot assitir, se li permeti fer de forma virtual.

Proposta d’espai virtual de treball grupal

GrupTEAMS i web del grup https://blocs.xtec.cat/apliquemsteamalaula/  proposta de fer-la a https://blocs.xtec.cat

Quedem que cada membre del grup miri com és Teams de forma que pugui fer una valoració per la propera sessió. S’acorda que la web del grup es farà a https://blocs.xtec.cat i en concret a https://blocs.xtec.cat/apliquemsteamalaula/ . Es proporcionarà material per donar-se d’alta a xtecblocs i posar a tots els membres com editors de WordPress.

Com es dissenya un projecte o activitat STE(A)M? 

Recomanacions per fer STEAM ABP  

Converses Núria Salán i la Digna Couso. Mesa redonda “STE(A)M: distintas perspectivas” 

S’ha realitzat per equips usant els grups de Jitsy creats en la 1a activitat : Com es dissenya un projecte o activitat STE(A)M?  

S’ha visualitzat el vídeo: Converses Núria Salán i la Digna Couso. Queda pendent  veure: Mesa redonda “STE(A)M: distintas perspectivas”

Des del min 15:00 fins el 22:36 i del 47:40 al 53:00



Tancament del projecte Drogues i desenvolupament de la proposta Capital Science. 14 de maig de 2020

Es decideix que fem site per l’alumnat. Posarem en el site actual de color verd la informació del professorat. El dia 21 de maig hauria d’estar fet

Després la Mònica fa còpia i aplica format.

La data que ens proposem per tenir-ho acabat és a finals de juny.

Grups de The science capital.

  • El  pilar 1 ha fet powerpoint, qüestionaris i activitats.
  • El  pilar 2 no s’ha fet del tot de moment. El cap de setmana es penja
  • El pilar 3 també s’ha creat.

 

S’acorda unir-ho tot en una carpeta.

Revisió del projecte Drogues i organització del desenvolupament de l’estudi sobre el Capital Science. Trobada del 16 d’abril de 2020

Revisió del projecte de 3r ESO de tasques pendents

  • Totes les tasques que ens havíem assignat a l’última sessió s’han fet.
  • Revisió ortografia: Eulàlia i Meri (data límit 5 maig). Eulàlia fa de “inici” fins a repte 3, i Meri fa del repte 4 al repte 7.
  • Revisió format: Mònica (data límit 5 maig)
  • Quan hi hagi l’ortografia i el format arreglats, avisar-nos per mail per poder fer la còpia del Sites per alumnat. La còpia la farà qui hagi acabat, o format o ortografia. La còpia es dirà “Drogues_alumnat”. Intentar tenir feta la còpia del Sites per la propera trobada, el dia 14 de maig. Cadascú canvia la part que ha fet.
  • Propera pàgina que creem serà en Wix, ja que el Sites ens ha donat molts problemes ara al final i és molt rígid.

 

Revisió materials Scentix

Decidim traduir les activitats que hi ha a cada pilar del document de Scientix per mirar si es poden aplicar a l’aula.

Cada traducció inclourà una breu explicació del pilar (que està al propi document) i la traducció de les activitats. Ens ho repartim per grups:

Pilar 1: Clara i Meri A

Pilar 2: Ana i Laia , Agnès 

Pilar 3: Montse, Alba i Imma

Estem en pandèmia!!! Confinament i 1a trobada virtual de l’equip el 2 d’abril de 2020

Tancament del projecte de drogues de 3r ESO

 

  • Revisar les tasques que hi havia assignades per a la sessió d’avui: 
    • Revisem i comentem la part de mates i la part de química del projecte. (imma, mates)Repte 3: FQ Activitat 1: Afegir web o informació dels conceptes de dissolucions (Montse) FETActivitat 2 : Posar base d’orientació per elaborar les conclusions (Meri Agustín)FET

      Activitat 5: Afegir la informació de l’Agnès FET

      Repte 4: (tecno) acotar els continguts de tecno i farà les activitats sobre màquines simples.( Mònica )FET

      Repte 5: (Vip) Anàlisi d’un cartell publicitari, falta desenvolupar l’activitat ( Mònica ) FET

      Repte 6: Quin objectiu té l’activitat i afegir altres propostes… FES-TE TEU EL PROJECTE (Meri-Alba-Anna)FET

      Pàgina nova: Afegir dos formularis xk els profes puguin explicar les experiències i opinions (EU) FET

      opció 1: Vols deixar la teva opinió? OPINA…

      opció 2: Fes les teves propostes: Compartir documents…

  • Revisar què falta acabar del projecte i si es pot acabar ara.Caldrà:Revisar ortografia

    Fonts d’imatges

    Igualar format

  • Repartiment de tasques pendents, si cal.

 

 

Nou projecte, de 2n d’ESO

 

  • Pluja d’idees sobre el tema

 

 

Decidim que com que no hi ha temps de fer un projecte nou sencer i el confinament ha canviat força les coses, de moment ens llegirem uns materials sobre avaluació del capital científic de l’alumnat que penjarà la Mònica al Sites. 

Ella és ambaixadora Scientix i això es va presentar en un congrés a Madrid fa un any, i podria convertir-se en activitats per aplicar a l’aula.




Trobada de l’equip de treball del 16 de gener de 2020

Possibilitat de publicar alguna de les activitats generades a ARC o a revista ciències de la UAB si les podem provar a l’aula

Possibilitat d’obtenir recursos pel projecte de geologia dels que usen a Sant Pol en el camp d’aprenentatge de Boí

Robolot Olot té projecte de tecno per crear estació meteorològica i comparar dades amb altres instituts d’Espanya. Podria ser un projecte a aprofitar/incorporar al projecte de riscos.

Sport to live (https://www.sport2live.org/) – per combatre addiccions a través de l’esport