Activitats

Les activitats de l’Apadrinem patrimoni:
  • Identificació: Tria de l’element patrimonial.
  • Cerca, selecció i tractament de la informació
  • Caracterització de l’element: època, estil,  autor,…
  • Catalogació i elaboració documental sobre l’element apadrinat.
  • Participació en la seva conservació
  • Participació en activitats extracurriculars intercicles i de divulgació
El projecte de centre
L’apadrinament implica que un centre educatiu inclogui en el seu Projecte Educatiu de Centre el coneixement i l’estudi d’un element patrimonial del seu entorn  local o comarcal com a centre d’interès per a un o tots els seus nivells educatius.
El desenvolupament del projecte d’apadrinament d’un element patrimonial comporta:
  1. La introducció d’unitats de programació a l’aula entorn a l’eix temàtic que defineix l’element apadrinat i que s’ajustin als objectius generals d’etapa per a cada nivell.
  2. La realització d’accions de recerca interdisciplinària, en el marc dels currículums de les diferents matèries, especialment de les ciències socials, així com accions de participació de la comunitat educativa i local a l’entorn de l’element, que poden consistir en tasques de preservació i difusió.
  3. L’oportunitat de realitzar activitats extracurriculars internivells i de divulgació extraescolar de la tasca duta a terme per l’alumnat sobre l’element apadrinat.
  4. El desenvolupament, per part dels centres, d’una sèrie d’activitats entorn de l’element patrimonial, en el marc de les programacions curriculars, així com en altres espais escolars i extraescolars.
  5. Al final de cada curs escolar, el treball realitzat per l’alumnat (o una selecció d’aquest) haurà de divulgar-se mitjançant exposicions,  per via telemàtica o per altres mitjans.
 Inscripció
Adreçar-se al  Centre de Recursos Pedagògics Terra Alta. Us oferirem acompanyament, formació i assessorament als centres en l’elaboració i el seguiment del seu projecte de centre.
977-420397