Podríem dir així de mala manera que Darwin va ser qui va descobrir la teoria de l’evolució i Wallace sol el va ajudar a posar-se d’acord amb ell mateix. I si ara pensem al revés, i si aquest tal Wallace no hagués fet el que va fer ara Darwin seria el gran descobridor de la súper teoria de l’evolució?
La història conta que realment, i fins ara és el que ens han dit, Darwin va començar a dubtar sobre la teoria, quan als vint i dos anys va anar a fer una volta al món i al tornar va observar moltíssims animals i ell (comparant-ho amb Lamarck) es va basar amb unes tortugues enormes. Ell era molt religiós, i apart d’aixó sabia que no faria molta gràcia a la gent tot aquest rollo que canviava moltes idees dels seus pensaments: va buscar probes i probes per fer una presentació completa.
Wallace una científic molt més jove que ell també va viatjar pel món, i va ser al sud-est asiàtic i Austràlia on va començar a fixar-se amb tots aquest detalls. Al veure que ho tenia clar va escriure una carta al naturalista Charles Darwin explicant-li com havia anat tot. Això va fer que aquest s’acabés de convèncer.
Hem arribat a la conclusió que van arribar els dos a la mateixa solució més o menys al mateix temps i, sabem que van ser els dos qui van fer la presentació a Londres al 1858, però per que si el treball és tant de l’un com de l’altre la teoria popularment es coneix com si l’autor fos Darwin, encara que si després ho busques et surt teoria Darwin -Wallace.
Irina Castellví Gracia
2009-II-11