L’any 2005 la nostra escola va engegar un Pla Experimental de Llengües Estrangeres (PELE), sorgit de la necessitat d’enfocar l’anglès de manera diferent per treure’n més profit. Els nostres objectius més immediats van ser: implementar el treball oral de la llengua, tot ampliant les hores de dedicació, treballar en grups partits i projectar la llengua estrangera en activitats complementàries del centre. Creiem que hem assolit amb èxit aquests aspectes, però com que la nostra intenció és la de seguir en la mateixa línia de millora i més, el 2008 vam presentar un segon projecte per a donar continuïtat al primer PELE. I així va ser; el Departament ens va concedir un segon PELE que duraria 3 anys més. Aquest darrer PELE va finalitzar el curs 2010-2011.
Degut a les retallades que hem patit a Ensenyament, el curs 2012-13 es van suprimir les sessions amb mig grup des de P5 fins a 3r i també mitja plaça d’anglès. La situació és la mateixa en el curs actual 2015-16.
Tanmateix, volem seguir en la mateixa línia de treball, potenciant amb més força noves estratègies d’aprenentatge.
SESSIONS SETMANALS D’ANGLÈS
CURS 2015-2016
P4 |
2 sessions English |
P5 |
2 sessions English |
1r |
3 sessions English |
2n |
3 sessions English + 1 sessió Projects |
3r |
3 sessions English + 1 sessió Science |
4t |
2 sessions English + 1 sessió English mig grup + 2 sessions Science |
5è |
2 sessions English + 1 sessió English mig grup + 2 sessions Science |
6è |
2 sessions English + 1 sessió English mig grup + 2 sessions Science |
- Educació Infantil
Pensem que els alumnes d’Infantil estan molt motivats i tenen més facilitat per pronunciar els sons nous, reproduir l’accent, l’entonació i el ritme de la nova llengua.
- Projectes a partir de contes al Cicle Inicial
Se’n fa una sessió setmanal amb el grup sencer. Als nens i nenes d’aquestes edats els agrada molt escoltar contes, ja siguin tradicionals o no, i això ho aprofitem per a enllaçar-los amb altres continguts curriculars, com ara Medi, Matemàtiques, Música, o Plàstica. Això els permet de fer servir la seva imaginació i adonar-se que l’anglès és un mitjà de comunicació real.
- Ensenyament i aprenentatge de continguts curriculars d’àrees no lingüístiques en anglès als cicles Mitjà i Superior
L’àrea escollida és Medi Natural, d’ara en endavant SCIENCE. Es tracta que l’anglès sigui l’eina dels projectes. Pensem que l’ús de la llengua en contextos d’experiències significatives i de cooperació genera interès per aprendre no només el contingut, sinó també a fer servir la llengua. Els alumnes aprenen la nova llengua usant-la com a instrument per moure’s en el món del coneixement. Això els permet millorar la seva fluïdesa, així com el vocabulari de temes més específics.
- Sessions desdoblades d’anglès, que afavoreixen el treball d’interacció oral (només de 4t fins a 6è)
Aprofitem totes les situacions possibles per a tenir interaccions amb tota la classe, en petit grup o individualment.
- Incorporació de les noves tecnologies a l’aula (TAC)
– Intercanvi d’experiències amb altres escoles estrangeres (programa eTwinning).
– Petits vídeos en anglès d’escenificacions o esquetxos dels alumnes.
– Activitats diverses extretes d’altres webs especialitzats, programes específics, etc.
– Potenciar el coneixement de programes específics (gravacions, presentacions audiovisuals, etc.)
– Fomentar l’ús del Bloc d’Anglès de l’escola.
– Aules digitals al Cicle Superior.
- Presència de l’anglès fora de l’aula
– Cartells en anglès dels diferents espais de l’escola.
– Visualització d’obres de teatre en anglès.
– Interacció en anglès fora de l’aula també.
– Creació de la revista Bogamagazine, amb la participació de P4 fins a 6è.
– Decoracions en funció de la festa o tema que estiguem treballant.
– Activitats complementàries en anglès a Halloween, Christmas, Math Week, Valentine’s, Carnival, Easter i St George’s Day.
- Aula d’anglès disposada per racons, per tal d’afavorir el treball de les diferents competències
– Racó de biblioteca amb servei de préstec al Cicle Superior.
– Canó projector.
– Pissarra interactiva.
– 6 ordinadors.