SERRALADA DE MARINA, sortida del nostre projecte

Dimecres 24 de febrer hem fet un itinerari circular per la Serralada de Marina amb monitores de l’escola de natura: Sortida de can Ruti, pujada al turó d’en Seriol, Font de l’Amigó, Torrent de l’Amigó i tornada a can Ruti.

Hem après:  Què és un parc natural ( que podem fer i que no es pot fer,),  a orientar-nos amb la bruíxola (situant els punts cardinals i els graus) , els noms i característiques de les   plantes del nostre entorn, què és la solana i l’obaga, hem pogut reconèixer i situar  edificis emblemàtics i muntanyes properes des de dalt del cim del turó, una mica d’història local (filoxera etc..)…. i sobretot a anar per la muntanya amb els ulls ben oberts i escoltar els diferents  sons (ocells, vent, els sorolls de fons de la ciutat…).

Ens ho hem passat molt bé, hem dinat junts i quan hem tornat a l’aula el portanveu de cada grup coperatiu ens ha explicat com ha funcionat el grup durant la sortida (ja que portavem un dossier on haviem d’anar anotant les observacions que ens demanaven). Hem compartit la informació de cada grup.  Ha estat genial!!! i per acabar hem fet uns dibuixos mooooolt bonics!

EXPERIMENTEM!!!!

Vam veure el programa del canal dels supers que es diu DINÀMIKS ( el fan cada dia a les 7.15). En Dani Jimenez és el presentador i és científic, en sap moooolt de fer experiments!!!
L’altra dia va fer un experiment amb plantes…. i com que nosaltres estudiem el tema ens va agradar molt i l’hem volgut fer a classe.

L’experiment consisteix en fer un sistema d’auto-regadiu. Necessitàvem: corda de cotó, fil, bastonets de fusta, 2 canyes amples, gots transparents, cotó fluix i llavors (cigrons, mongetes i llenties). El resultat ha estat un èxit absolut de la ciència!! en uns 10 dies ens han crescut les plantes sense haver-les de regar!!
També hem fet germiar altres llavors (tomàquet, soja…) i hem repartit gots per diferents llocs de l’aula amb diferents variables, per exemple: + aigua – llum, o – aigua + llum, tapant del tot els gots…..
Us ensenyem el nostre experiment, ara anirem seguint el procés, anotarem les observacions setmanalment. Estudiarem el que ha passat!! tot un repte!!

VISITA AL PARC GÜELL

Avui hem anat a visitar el Parc Güell!!! 3r. i 4rt.
A tallers de plàstica treballem en Gaudí i hem anat a veure una obra seva!!
Hem quedat fascinats, bocabadats, al.lucinats … ens ha agradat mooolt.
Hem après moltes coses del Sr. Güell i del Sr. Antoni Gaudi.
Ens ha fet molt bon dia, des d’allà es veien unes vistes precioses de Barcelona amb el mar al fons, la Sagrada Família, les torres Mafre, la torre Agbar, Montjuic etc….
Després de la visita hem dibuixat amb la tècnica del trencadís un trocet de parc.
Us deixem unes fotos perquè us en feu una idea del que hem vist i fet!!

AMICS INVISIBLESSSSSSS

AMB AQUESTES FOTOS US DESITGEM UN BON NADAL, UNES BONES FESTES I UN MOOOOLT BON ANYS 2016!!

HA ESTAT EL PRIMER ANY QUE FEIEM L’AMIC INVISIBLE…..I ENS HA AGRADAT MOLT. AL MATÍ ENS HEM TROBAT LA PORTA DE LA CLASSE TANCADA AMB CLAU, SORT QUE LA TERESA EN PORTAVA UNES A LA BUTXACA I HEM POGUT ENTRAR…. TOTS EN SILENCI… I A DINS HI HAVIA UNA PILA DE REGALS TAPATS!!! GRÀCIES AMICS INVISIBLES!!!!! HA ESTAT FANTÀSTIC!!

EL PESSEBRE DE L’ESCOLA

Aquest any se’ns ha fet l’encàrrec de fer el paisatge del Pessebre de l’escola ja que estem treballant el tema “els Paisatges”.
Ens ho hem passat molt bé. Era un gran repte!!!!
Primer per parelles vam fer uns dibuixos de com ens agradaria que fos i amb quins materials el fariem.
A la majoria dels nostres dibuixos hi sortia el mar i la platja!! per tant hem decidit que el paisatge del pessebre d’enguany fos la Rambla de Badalona.
Ens han vingut a ajudar la Montse (mare de l’Elisenda, la Irene (mare de’n Lucas), en Jordi (pare de la Mar Gonzalez) i l’Estel (mare de’n Quim Castellanos). Els agraim molt la seva ajuda!!!! ha estat genial!!!
Us deixem un tastet de fotos…. veureu el procès….