La droga s’hauria de legalitzar?

Com tots sabem hi ha diverses maneres de consumir drogues, casi totes de manera il·legals, menys una excepció en l’ús medicinal. Amb això podem distingir dos tipus de consumidors: els consumidors que prenen droga per motius de salud i el consumidors que prenen droga per motius d’addicció. Els dos tipus de consumidors demanen legalitzar  el consum de droga, però no estan d’acord en legalitzar les mateixes substàncies.

 

En l’àmbit clínic es demana que es legalitzi la marihuana, ja que aporta beneficis per a la nostre salut, com per exemple retardar l’Alzheimer, eliminar cèl·lules cancerígenes i alleugar el dolor en els pacients. Per altra banda, hi ha els que volen legalitzar altres tipus de drogues pel seu consum propi, com per exemple, el hachís. Aquesta droga és molt perjudicial pel nostre organisme i pot comportar molts efectes secundaris com per exemple l’augment d’ansietat. 

També cal remarcar que hi ha experts que defensen una regulació de les drogues. En concret, suggereixen despenalitzar el consum i facilitar l’accés controlat a les mateixes. La iniciativa ha de ser presa molt seriosament. Després d’anys d’insistir en la mateixa estratègia, cal constatar el fracàs de les actuals polítiques, que tendeixen a convertir els addictes en delinqüents i nodreixen una economia criminal cada vegada més poderosa. 

 

En conclusió, les drogues s’haurien de legalitzar per usos medicinals i no per al consum propi, ja que en els usos medicinals obtenim beneficis i en els usos d’autoconsum només aconseguim que el nostre organisme es deteriori.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *