Fronts d’investigació

CIRCULAR METODOLÒGICA
OCTUBRE ‘19
Benvolgudes famílies,
Ja fa setmanes que ha començat aquest nou curs i a l’escola ens hem posat a treballar de valent en les investigacions d’aula. Us fem cinc cèntims d’aquest treball a la classe del vostre fill/a.
El nom de la classe que hem escollit per aquest curs és: ALIENS
També hem estat decorant entre tots i totes, la porta. Primer vàrem fer una pluja d’idees per veure que ens agradaria posar-hi. Després vàrem realitzar els elements que més ens van agradar perquè quedés com volíem.
En les converses d’aula han sorgit preguntes com:
• Existeixen éssers a altres planetes?
• Com poden dir com són els aliens si no els han vist mai?
• Alguna persona ha vist un alien?
• Com es comuniquen?
• Per què els anomenem aliens?
• Hi ha algun planeta on visquin aliens?
• Quantes galàxies hi ha?
Aquestes preguntes estan donant peu a les següents investigacions:
• Lectura i comprensió de textos d’investigació periodística relacionats amb el tema dels aliens.
• Conversa de grup on exposem les informacions que hem investigat.
• Debat sobre el tema dels Aliens on treballarem normes com demanar torn de paraula, respectar les idees i intervencions dels
altres, la participació personal, la idea de que l’opinió de tothom és important, etc
• Visionat de vídeos i pel.lícula.
• Aprendre eines informàtiques de tractament d’imatge: Pizap.
• Realització d’una presentació sobre les nostres investigacions utilitzant el programa de presentacions interactives
Genially.
• Preparació i expressió oral d’històries de misteri.

Salesianes Terrassa