Fotos de l’excursió Alberika als Avencs de la Febró


Aquest cop els Alberikus hem fet d’escaladors i d´espeleòlegs. La sortida que hem realitzat ha estat tota una aventura, tant pels grans com pels més petits de l’escola.
Hem baixat a l’Avenc i equipats amb llanternes i frontals hem entrat a la cova , on diuen que s’amagava el General Prim durant la guerra dels Carlins.
Feina hem tingut per sortir de l’amagatall! tothom ja ens imaginaven mil històries del que allí podia haver passat. Fins i tot algú esperava veure algun Drac…

Us passem unes fotos i veureu lo aventurers que som.

Jordi

Excursió Alberika als Avencs de la Febró (dium. 29/04/2012)

Avencs de la FebróEl proper diumenge dia 29 farem una nova sortida, aquest cop anirem fins al refugi de la Mussara, on deixarem els cotxes, agafarem un senderó que travessa el bosc i en poc més de mitja hora ens portarà fins els Avencs de la Febró.

El camí és bastant planer, tret d’un petit tram que fa pujada fins el pla de l’Agustenc. Aquest pot ser un bon lloc per fer un mos i agafar forces per poder gaudir de la visita als Avencs.

Els avencs de la Febró són unes esquerdes obertes a la cinglera de la Mussara. La que visitarem te gairebé 300 metres de llarg, uns 30 metres de fondària i entre 6 i 8 metres d’ample.

Quedarem com sempre a les 9:00h a l’escola. Us recomanem portar llinternes i sobretot anar ben calçats, doncs l’entrada a l’Avenc és una mica complicada.

Contacte: Jordi (670-856-236) – Pep (607-340-651)

somalberikus@gmail.com

La festa de St. Jordi a l’escola

Com cada any l’escola està preparant la festa de Sant Jordi, en la que l’AMIPA col·labora i participa activament.
Aquest any farem venda de roses en les hores d’entrada i sortida de l’escola, i a la tarda també hi haurà parada de llibres nous i de segona ma, i roses durant l’estona que els pares podrem accedir al pati, i gaudir de la festa amb els nostres fills.

Podreu comprar berenar per a vosaltres i per als nens en les paradetes que organitzen el grup de teatre de l’escola.

Per poder dur a terme totes aquestes activitats necessitem la vostra col·laboració, per poder-nos organitzar, us demanem que retorneu aquesta butlleta abans del divendres a l’oficina de l’AMIPA.

Als pares i mares voluntaris, us esperem a l’hora que us hagueu ofert.

A case study in progress

Avui us enllaçem un link i l’article que ha publicat la Doctora Janaina Minelli De Oliveira al seu bloc, http://learningasrepresentation.wordpress.com/ on comenta l’estudi que està duent a terme sobre l’aplicació de les NNTT a l’escola. Gràcies pels teus comentaris Janaina.

 

 

A case study in progress

It is out of question that some new technologies help some people learn in some instances and that new technologies offer different potentials for learning. These new potentials require a re-thinking of what it means to learn. I’d expect people use of representational and communicative modes of new technologies to re-shape the social interaction experience of the classroom in some ways. E-books are one of such new technologies. Nobody is really sure about the future and the impact of e-books, but there is increasing awareness that e-books demand further attention. As educators and researchers embark on a more extensive engagement with e-books, it has progressively become clear that it is important to understand how new forms of reading and the possibilities of working with multiple formats that go beyond the text change literacy practices in the schools. My colleague Mar Camacho and I are presently developing a case study to dig into how e-textbooks are being used in classroom and what the perceptions of teachers and students of teaching and learning with them are. You can read my colleague’s post on our visit here.

As our case sample, we chose the public primary school Escola Dr. Alberich i Casas, in Reus, based on three criteria:

  • the school has a pedagogical project which provides for the use of technology for teaching and learning;
  • the school has implemented a one-to-one technology initiative; and
  • the school is considering the use of e-textbooks.

The school staff, the teacher and the kids have been lovely, collaborating in every step of this initial research. We are still working on the data analysis, but as soon as we have some results, we will surely share them in the academic context and here, of course.

 

ELS TALLERS A L’EDUCACIÓ INFANTIL

Cada dimecres a la tarda els nens i nenes de P4 i P5 fem tallers a l’escola. Aquest any, disfrutem de 8 tallers diferents:

El taller d’anglès, d’experimentació, de cuina, de teatre, d’emocions, de plàstica, de joc simbòlic i de conte. Com que ens ho passem molt bé, ho volem compartir amb vosaltres i us en fem cinc cèntims!

Esperem que us agradin molt!


Les mestres d’Educació Infantil.

 

 

De comunitats, llibres digitals i la il·lusió per feina ben feta

Us adjuntem amb molta il·lusió l’article que ha escrit la professora de la URV Mar Camacho, el qual avui ha estat portada del diari el Punt i el podeu trobar a l’apartat dels blocs d’aquest BLOGS – EL PUNT AVUI o al de la Mar, El Temps sobre un mirall

Gràcies Mar

De comunitats, llibres digitals i la il·lusió per feina ben feta

La interacció que s’ estableix entre els aprenents i la tecnologia ha esdevingut objecte d’ estudi des de fa molt temps. Les noves formes de lectura i les possibilitats de treballar amb múltiples formats que van molt més enllà del text, fan que inevitablement ens preguntem quines són els resultats reals que es deriven quan es fa un ús significatiu de les TIC a l’ aula. Justament aquest matí es publicava la notícia  a la BBC sobre la publicació per part de l’  Oxford Internet Institute del seu primer llibre de text digital i interactiu per als estudiants – que també serà gratuït per al públic. Aquest és l’últim pas en l’aparició dels llibres de text digitals, impulsats pel creixement de les tauletes i també és un exemple de com les institucions són i poden ser capaces de publicar els seus propis materials especialitzats. La iniciativa Geographies of the World’s Knowledge, que s’ha dut a terme amb la tecnologia d’ Apple iBook, sens dubte contribuïrà a modificar i revolucionar les eines d’ aprenentatge, tal com diu el professor Viktor Mayer-Schönberger, un dels seus artífexs.

Juntament amb una companya, la Dra. Janaina Minelli, professora també del Departament de Pedagogia de la FCEP de la Universitat Rovira i Virgili, vam visitar la setmana passada l’ Escola Dr. Alberich i Casas de Reus amb l’ objectiu de fer una video-observació sobre com treballen en aquesta escola amb els llibres digitals i veure quines percepcions en tenen, tant alumnat com professorat. Cal dir que l’ escola és una Comunitat d’Aprenentatge formada per alumnes, mestres, famílies, antics alumnes i medi social que l’envolta. Com consta al seu web, la seva missió és “recollir les aportacions humanes, culturals i socials dels seus membres i, fent de gresol, millorar i enriquir-se ella com a institució, la comunitat educativa i el seu entorn social.”

D’ aquesta inquietud, tal com ens van explicar alguns membres del claustre i la seva directora, al llarg del temps han anat incorporant canvis d’estratègies i metodologies entre les quals -i tot i no ser-ne la principal- cal destacar una aposta ferma per la tecnologia i la substitució gradual dels llibres de text per materials digitals. La nostra observació, doncs, va consistir a veure com treballàven aquests nens i nenes amb els materials digitals i també copsar la seva actitud vers aquests. Tot i que encara no tenim les dades analitzades, de les respostes dels propis nens preguntats si preferien treballar en format digital o paper, destacar la resposta d’ una nena que evidencia com tenen la tecnologia plenament incorporada dins l’ aprenentatge: “ens és igual com ho fem, al final el resultat al que hem d’ arribar és el mateix”. I tot i que en molts moments també s’ evidenciava la seva predilecció pels materials digitals, no es van estar de destacar els inconvenients que els trobàven: la lectura en pantalla cansa, de vegades les connexions no van bé, etc …

De la nostra visita voldríem destacar l’ amabilitat amb què ens van atendre des d’un principi, tant el professor Fracesc Xavier Torrell, i la directora del centre Sra. Rosa Vallès, tot i que l’ agraïment especial va adreçat als nens i nenes de sisè per la seva simpatia i ganes de col·laborar . Sovint veiem programes i sentim experiències de casos reeixits en centres educatius. Massa sovint acostumen a ser els mateixos … Només entrar-hi, a l’ escola Alberich i Casas ja s’hi respira un bon ambient que convida a passar i a quedar-s’hi. Els espais són oberts i càlids i la seva gent també, els resultats acadèmics són bons. L’ esforç de la comunitat, l’ esperit innovador i la gran visió de futur així ho reflecteixen. Per molts anys!