10 pensaments a “LA CAVERNA DE PLATÓ 4t ESo”

  1. Aquest treball ha estat molt interessant i informatiu perquè ha estat una manera d’aprendre més lúdicament, i doncs, els conceptes ens han quedat més clars.
    També hem vist que hi ha més formes de representar un mite, en aquest cas el de la Caverna de Plató, més adaptat però, a més a més, donant un missatge al espectador.
    En el nostre projecte, es pot veure una noia amb un telèfon tapant-li el rostre. No obstant, al voltant d’ella, hi ha una gran cúpula que l’aïlla de la realitat. A l’exterior d’aquesta cúpula hi ha diferents aspectos importants de la vida: amics, familia, educación, natura, entre altres. Ella veu aquesta realitat a través del telèfon. Per tant, l’aparell i la cúpula serien la seva caverna.
    Aquesta experiència la hem valorat amb un 8.

    Georgina Ducet i Maria Isabel Prosch, 4t C

  2. M’ha semblat una activitat força interessant ja que posa en funcionament la part creativa de la ment. M’ha agradat, sobretot, perquè he vist que hi ha moltes formes d’interpretar una mateixa idea.

    1. Opino el mateix que l’Elisabet ja que hem realitzat el treball juntes i ha estat benefactor per les dues. Un treball creatiu i molt dinàmic.

  3. Ens ha agradat l’activitat ja que ens fa reflexionar i ens fa apropar més al gran pensament ambigu, com hem fet en el nostre dibuix.
    Podem extreure conclusions sobre la amplia diversitat dels conceptes de la vida i les diferents maneres de percebre una mateixa realitat d’ençà el punt de vista etimològic.

  4. Fent aquest treball hem pogut entendre de manera divertida les idees de Plató. Hem vist que molts de nosaltres tenim idees equivocades sobre la realitat i que tots estem marcats per una sèrie de pensaments, i la societat ens fa creure que no hi ha res més que allò.
    En el nostre treball voliem explicar a través de la tecnologia, el que ens perdem del món real a l’estar mirant una pantalla tot el dia. Nosaltres em representat una noia, que a causa d’una tempesta de neu s’ha quedat sense internet i llavors s’adona de que està nevant i surt a fora de casa i veu lo maco que és tot i tot el que s’està perdent a l’estar tancada a una habitació. La noia s’adona que el que veu a través d’una pantalla és només un reflex de la realitat, i que aquesta està a fora de casa seva, a l’exterior.

  5. Els alumnes de 4t C hem realitzat un treball basat en el mite de la caverna, de Plató.
    Per començar havíem de conèixer aquest mite, que no només el vam comentar a classe, també apareixia al llibre que estem llegint en aquesta assignatura “El món de Sofia”. A continuació havíem d’inspirar-nos i trobar una manera de plasmar aquest mite a través d’un dibuix.
    Personalment m’ha agradat prou aquesta activitat ja que he vist diversitat d’interpetacions i maneres d’expressar l’essència del seu significat, les quals jo mai hagués imaginat. En el meu cas me basat en la part fosca dels sentiments com ara la manipulació i la part amb llum, la sinceritat. Crec que ha sigut molt útil ja que a més d’entretenir-te i deixar volar la imaginació i creativitat, pots veure el mateix significat des de diferents punts de vista.

  6. Aquesta activitat ens ha semblat original ja que hem pogut interpretar el mite i projectar-lo a la nostra manera.
    En el nostre dibuix podem veure un home estirat al sofà drogant-se i fumant, i fora uns nens jugant a pilota. Volíem representar aquest home com aquells que no volien sortir de la caverna i estaven a la seva realitat inventada. L’home s’aïlla de la realitat perquè no vol acceptar-la. Mentre que la vertadera realitat està a l’exterior.

  7. Trobem que l’activitat del mite de la caverna, ha sigut interessant. Hem pogut veure diferents maneres de representar-la i totes han estat molt bones.
    Nosaltres l’hem creat amb ninots que fan les ombres a la caixa de cartró i en el fons hem dibuixat el paisatge de la verdadera realitat. Hem decidit fer-ho així ja que s’assembla a la representació original però més teatralitzada.

  8. Aquesta activitat ens ha semblat interessant ja que ens ha permès expressar lliurement el què significava per a nosaltres el mite de la caverna de Plató. Cada grup ha obtingut un resultat molt diferent tot i que ens hem basat en el mateix mite. Alguns han optat per fer una interpretació més abstracte del mite mentre que altres n’han fet una interpretació més literal. De totes maneres, tots tenien una reflexió al darrera que vam explicar quan vam fer les explicacions a classe.
    En general, totes les representacions del mite mostren que hi ha diferents realitats, i segons el punt de vista, a vegades no som conscients de la seva existència.
    En conclusió, creiem que aquesta activitat ha servit per reflexionar i comprendre millor el mite de la caverna de Plató de manera creativa i divertida.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *