Tema tractat: Actualització TDHA.
Objectius:
· Reflexió crítica sobre el concepte de TDAH.
· Revisar diferents perspectives.
· Revisar línies d’intervenció pedagògiques per facilitar l’atenció d’aquests alumnes dins la dinàmica del grup classe.
Desenvolupament:
El grup havia treballat el tema amb anterioritat però darrerament s’han fet noves aportacions:
Ø En concret a l’XTEC s’han posat molts materials i recursos per entendre i atendre els alumnes amb TDHA, i ens va semblar important que a més de tenir accés al materials poguéssim compartir-los i fer una posada en comú. Per tan una de les activitats que hem fet ha estat navegar pel web:
http://www.xtec.cat/web/curriculum/diversitat/alumnes/trastorns/tdah
Els materials que volen destacar:
· Informació sobre el TDAH de la Fundació Adana. Aquesta guia ja l’havíem fer servir, i continua sent un punt de referència.
·
Pràctiques docents que incrementen el compromís i la implicació en les activitats d’aprenentatge.
· Intervencions que pretenen crear i estimular el desenvolupament d’habilitats d’autocontrol i autogestió en el nen.
Ha restat pendent fer una lectura més acurada de la Guia El TDAH: detecció i actuació en l’àmbit educatiu, que va sortir publicada a final de curs.
Ø C om a grup de treball vàrem voler assistir a les Jornades organitzades per la Societat Catalana de Pedagogia (29, 30 i 31 de gener 2013):
INFÀNCIA I TDAH. ANÀLISI MULTIFACTORIAL. Perspectiva neurobiològica, psicosociològica i educativopedagògica.
La convocatòria va tenir tant bona acollida que malauradament ens vàrem quedar sense places. Tot i així hem dedicat tres sessions per veure els vídeos de les conferències.
http://videoteca.iec.cat/entrada.asp?v_id=354
Una altra font que ens ha estat útil per completar la informació sobre TDHA, han estat els vídeos del programa “Quèquicom” de C33 que vàrem trobar al bloc:
http://blocs.xtec.cat/recursosee/guies/
Reflexió final:
Sobre el TDAH hi ha molta informació, materials per a treballar amb aquests alumnes també, però el repte és l’atenció i l’encaix dins l’aula ordinària i la dinàmica de l’escola. I sembla evident que a on s’han fet plantejaments més globals i innovadors les necessitats educatives estan millor ateses.