EXÀMENS 2012
9 i 10 DE MAIG Convocatòria ordinària.
Informació i seguiment de la convocatòria a GENCAT.CAT
Menú de la pàgina. INFORMACIÓ ACTUALITZADA A LA CONVOCATÒRIA 2012. No hi ha canvis significatius respecte a convocatòries anteriors.
1- Temaris i Criteris d’avaluació: Català i Castellà.
2- Temaris i Criteris d’avaluació: Llengua estrangera.
3- Com són les proves?
Aquí teniu els temaris i els criteris d’avaluació de les àrees de Llengua i Llengua estrangera de la part comuna de les proves d’accés a CFGS. Resumint, què és el que heu d’aprendre i com heu de demostrar que ho sabeu fer el dia de la prova. La llista és llarga, i potser us semblara massa cosa, però penseu que aquest text és un extracte de la llei, dirigit també al professorat, i que a l’hora de la veritat no serà tan difícil com sembla!!! Pot semblar pesat de llegir, però us convé saber de què se us avaluarà, oi? Som-hi!
Si voleu els temaris i criteris d’avaluació de totes les àrees, podeu veure l’arxiu pdf. Aneu a l’annex 16.
Temaris i criteris d’avaluació (article 12.5.2.2. i 13.5.2.2 Resolució EDU/466/2009, de 18 febrer, DOGC 5329, de 2 de març de 2009)
(Text extret de la Resolució EDU/120/2007, de 18 de gener, DOGC núm. 4808, de 26.1.2007)
Annex 16
Temaris i criteris d’avaluació de la prova d’accés als cicles formatius de formació professional específica de grau superior, de la prova de caràcter general per als ensenyaments de règim especial que condueixen a la titulació oficial de tècnic/a superior d’esport i a les formacions esportives de nivell 3.
El temari el conformen el conjunt de continguts dels quals serà examinada la persona aspirant. Els criteris d’avaluació són els que determinen el grau i tipus de coneixement que han de mostrar les persones aspirants respecte al temari.
Matèries comunes
I. Llengua (català i castellà)
a) Temari
1. La comunicació i el llenguatge.
1.1 Comunicació i expressió oral. Conversa i debat.
1.2 Registres no formals i col·loquials.
1.3 Registres formals.
1.4 Registre estàndard.
1.5 La lectura expressiva i comprensiva.
2. La creació d’un text escrit.
2.1 Tècnica de selecció i ordenació d’idees.
2.2 Procediment d’elaboració i producció.
2.3 Criteris i normes de revisió i correcció.
2.4 Estil i presentació.
2.5 Anàlisi de textos.
3. Tipologia textual.
3.1 Text descriptiu.
3.2 Text narratiu.
3.3 Text explicatiu-expositiu.
3.4 Text informatiu.
3.5 Text argumentatiu.
3.6 Registres estàndards: cartes, textos d’opinió, documents tècnics, documents
administratius .instàncies, sol·licituds, etc.
4. Estructura d’un text.
4.1 Idees principals.
4.2 Idees secundàries.
4.3 Els paràgrafs.
4.4 Els connectors textuals.
4.5 Coherència, cohesió, adequació, ordre.
5. El comentari de text: comprensió, resum i esquema.
6. Normes ortogràfiques.
7. Estructures lingüístiques.
7.1 Morfosintaxi.
7.2 Categoria de les paraules.
7.3 Regles morfològiques bàsiques.
7.4 El verb.
7.5 Estructura de l’oració.
7.6 Complements verbals.
8. Lèxic.
8.1 Sinònims i antònims.
8.2 Hipònims i hiperònims.
8.3 Locucions i frases fetes.
8.4 Derivats.
8.5 Sentits propis i figurats.
b) Criteris d’avaluació
1. Reconeix el procés de comunicació, a partir de l’anàlisi dels elements que componen el procés.
2. Interpreta textos escrits a partir de l’anàlisi, la comparació i el resum dels continguts i de procediments de selecció i processament de la informació.
3. Diferencia les idees principals i secundàries d’un text, amb coherència discursiva, correcció ortogràfica i gramatical, i l’ús del lèxic adequat.
4. Produeix textos escrits mostrant el domini de recursos lingüístics, amb coherència discursiva i cohesió, correcció ortogràfica i gramatical, i l’ús del lèxic adequat.
5. Reconeix els aspectes lèxics i semàntics d’un text, a partir del seu comentari.
6. Produeix textos en situacions comunicatives diverses a partir de la utilització dels registres lingüístics (lèxic) més adequats a cada situació.
7. Identifica les principals tipologies textuals.
8. Expressa opinions raonades a partir de lectures de textos.
Puja↑
II. Llengua estrangera (anglès, francès, alemany o italià)
a) Temari
1. Continguts funcionals.
1.1 Descriu i compara persones, objectes, situacions i processos. Fa definicions.
1.2 Demana i genera informació sobre fets i esdeveniments. Resumeix.
1.3 Narra esdeveniments i fets presents, passats i futurs.
1.4 Expressa les nocions d’existència o d’inexistència, presència o absència, disponibilitat o indisponibilitat, capacitat o incapacitat, quantitat, mida i mesura.
1.5 Expressa creença i dubte, expressa un fet com a possible o impossible, probable i improbable, necessari o obligatori/prohibit/conseqüència lògica d’un altre fet.
1.6 Expressa opinió, sentiments, interès, preferència, fruïció. Expressa acord i desacord. Lamenta, demana perdó i perdona.
1.7 Demana i dóna instruccions. Suggereix, aconsella i recomana una actuació.
1.8 Invita a fer alguna cosa. Demana/dóna/denega permís per fer alguna cosa/que algú faci alguna cosa.
2. Àrees temàtiques.
2.1 Informació personal, aspecte físic, caràcter, família, amics, interessos, etc.
2.2 Professions i ocupacions: tipus de feina, lloc, formació, condicions, ingressos, etc.
2.3 L’habitatge: situació, tipus, mobiliari, serveis, etc.
2.4 Educació: matèries, escolarització, sistema educatiu, formació al llarg de la vida.
2.5 Entreteniment i lleure: afeccions, esports, música, cinema, teatre, premsa, etc.
2.6 Les noves tecnologies de la informació i la comunicació: ordinadors, Internet, telèfon mòbil, diaris digitals, televisió digital, etc.
2.7 Viatges i mitjans de transports: vacances, hotels, idiomes, informació turística, situacions habituals en estacions de tren, autobús, aeroports i en els diferents mitjans de transport.
2.8 Relacions socials: invitacions, correspondència formal i informal, etc.
2.9 Salut, benestar i medi ambient: parts del cos, malalties, accidents, serveis mèdics.
2.10 Botigues i llocs on anar a comprar: aliments i begudes, roba, preus, mides. Serveis: correus, missatgeria, policia, banca, assegurances, etc.
2.11 Llocs i països: accidents geogràfics, orientacions, distàncies.
b) Criteris d’avaluació
1. Obté informació general i específica de textos escrits.
2. Accedeix a coneixements tècnics i científics bàsics, a partir de l’anglès com a mitjà de comunicació.
3. Identifica les idees principals de textos en anglès sobre temàtiques d’interès general i de divulgació, i les desenvolupa.
4. Identifica el contingut essencial de textos escrits.
5. Interpreta anglicismes i termes de textos o eines utilitzades a la terminologia tecnològica.
6. Redacta cartes i escrits diversos en anglès a partir de pautes.
7. Formalitzar, amb correcció i pulcritud, qüestionaris, formularis i els impresos habituals en la vida quotidiana.
8. Produeix textos escrits breus a partir de temes proposats amb correcció
Puja↑
♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣
Com són les proves? (Convocatòria 2010)
N OVETAT 2010: A les proves de Llengua Catalana i Castellana els errors ortogràfics, de lèxic o gramàtica que es facin el els apartats 1 i 3 descompten 0,1 punts fins a un màxim de 2 punts. Els errors a la redacció ja es tenen en compte en puntuar l’exercici 2.
1. Català.
A partir d’un text (normalment un article de diari o revista) cal realitzar tres exercicis, dividits en vàries parts.
1. Comprensió i expressió escrita: resumir, explicar, definir, trobar el subjecte, trobar sinònims i antònims,etc.
2. Expressió escrita: redactar UN text d’unes 100 paraules a triar entre dues propostes (narració, descripció, exposició,…)
3. Reflexió lingüística: ortografia, accentuació, lèxic, pronoms, categories i funcions gramaticals,etc.
A partir d’un text (diari, revista) cal realitzar tres exercicis.
1. Comprensió i expressió escrita: resumir, explicar, definir, trobar sinònims i antònims,etc.
2. Expressió escrita: redactar un text d’unes 100 paraules a triar entre dos temes proposats.
3. Reflexió lingüística: ortografia, accentuació, lèxic, pronoms, categories i funcions gramaticals,etc.
3. Llengua estrangera (alemany,italià, anglès o francès).
La prova consta de tres o quatre exercicis.
1. A partir d’un text, triar la resposta correcta a unes preguntes de comprensió: veritat o fals, a/b/c/d, etc…
2. Exercici/s sobre vocabulari i competència gramatical, també en format a/b/c/d.
3. Expressió escrita: redactar un text d’unes 100-120 paraules a partir d’un tema proposat. Pot ser una història, carta, e-mail, opinió personal, entrevista, etc.
Bon dia, et volia comentar un dubte per si tu mo podries resoldre. Es pot trobar el temari del les materies comunes I específicas on line?
Merci
El tribunal on et presentes és a qui t’has d’adreçar per tractar aquests problemes. Ells et diran què pots fer. Sort. I sinó, a la delegació d’ensenyament. Aquest bloc el porto una professora només.
Hola!
Volia fer una simple pregunta que no he trobat enlloc, ja se que no es el lloc indicat, però no se on posar-la.
-M’he inscrit a les proves d’accés a un CFGS, tinc un CFGM, i no m’han fet l’exempció degut a un error,ara, tinc que fer els examens de la part específica però, no crec que els aprobi perquè no se res d’aquell tema,hi ha alguna manera de poder treureme-les de sobre? M’havien comentat que una vegada fet l’examen pots presentar el títol i et fan l’exempció. Es veritat? Gràcies!