DESCRIVIM ELS MEUS PROFESSORS:

1.Marta de socials:

És la professora de socials. Té el cabell pél-roig amb una mica de marró. Té la pell clara. Porta un jersei amb màniga llarga és de color lila. Té uns ulls de color marrons. I uns pantalons color blau clar.

2. Clàudia:

És la professora d’educació emocional. Ella és molt simpàtica, alegre i bonica. Tè els cabells rossos i una mica de marró clar. Té els ulls de color marró. Porta una jaqueta negra amb moltes cremalleres i dins de la jaqueta porta una samarreta de color verd marí. Porta els pantalons de color blau fosc. M’agrada molt aquesta professora.

3. Lorena:

Es la professora d’Educacio Fisica de primer d’eso, té els cabells rossos i negres. És simpàtica i esportiva. En la foto té jaqueta rosada i uns pantalons d´esport i se veu molt alegre.

Els Falcons | Describem Els Nostres Professors

Fouad :El Aitor es el meu professor favorit té els cabells molt curts, no és TAN ALT però és maco i agradable, explica bé, millor que els altres per això és el meu professor favorit .

Fabian: Sergio és d’un color de pell clara, té una alçada mitjana i el cos prim, té el caràcter fort i explica molt bé per això és el meu professor favorit.

Bryan: Pilar ès una professora de estatura baixa amb els cabells gris i curts,té 60 anys i té un caràcter fort té els ulls de color marrón i és professora de física i química

Youyou: Quim  es una persona de estatura baixa té els cabells marrons i els ulls també  ,es un professor molt simpatic , és professor de Tencnologia .

Fadwa: la Beatriu es una professora de Català ,es de estatura baixa i té els cabells negre i els ulls marròn, es molt divertida i amable i explica molt bè. De ropa porta uns pantalòns llargs de color Gris i  una camiseta de mans llargs de color negre  amb punts blacs i unas bambas de color Gris i als mans porta unas Polseras de color blanc,lila,blau .

Dia internacional de gent gran

L’envelliment humà és un procés progressiu, i una persona no esdevé gran d’un dia per l’altre, per exemple després de l’onzè aniversari. Edgar Morin parla d’altra banda d’un continuum de l’edat. Serge Guérin, per la seva part, insisteix sobre el fet que l’edat és una construcció social que evoluciona en funció de les normes que es dóna la societat. Per a ell, l’edat ha “rejovenit”, pel fet de l’augment de l’esperança de vida i de la millora de la salut i de la formació dels majors de 60 anys. Per la seva banda, l’Organització Mundial de la Salut considera que una persona és “gran” si té més de 60 anys

https://media-edg.barcelona.cat/wp-content/uploads/2018/09/27020416/Sants_gent-gran_2018_3.pdf

I, al meu entendre, els vells no haurien de viure sols, els
 seus fills haurien d'estar al corrent, ja que poden necess
itar ajuda i alguna companyia

 

Resultat d'imatges de dia internacional de la gent gran 2018

Dia per la conservació de la capa d’ozó (16 de setembre)

“Al llarg de més de tres decennis, el Protocol de Montreal ha fet molt més que reduir el forat de la capa d’ozó, també ens ha demostrat com la governança ambiental pot donar resposta a la ciència i com els països poden fer front junts a una vulnerabilitat compartida. Faig una crida a fomentar aquest mateix esperit de fer front comú per una causa i, especialment a exercir un major lideratge ara que ens esforcem per aplicar l’Acord de París sobre el canvi climàtic i per posar en marxa les ambicioses mesures en aquesta esfera que amb tanta urgència necessitem adoptar “. – Secretari General, António Guterres
Evitar l’esgotament de la capa d’ozó.

El cel de Tennessee (EUA)

La capa d’ozó és una franja fràgil de gas que protegeix la Terra dels efectes nocius dels raigs solars, contribuint així a preservar la vida al planeta. No obstant això, la utilització durant anys de certs productes químics la van danyar, posant en perill la nostra pròpia existència i la de la resta d’éssers vius del planeta.

Un esforç internacional conjunt ha permès l’eliminació i reducció de l’ús de substàncies que esgotaven la capa d’ozó, ajudant no només a protegir-la per la generació actual i les venidores, sinó també a millorar els resultats de les iniciatives dirigides a afrontar al canvi climàtic. Aquests esforços han protegit així mateix la salut humana i els ecosistemes reduint la radiació ultraviolada del sol que arriba a la Terra.

PREGUNTES:

1 Què és la capa d’ozó?

2 Per què és tan important la capa d’ozó per a la Terra?

3 Busca informació sobre el protocol de Montreal i explica el que es pretén aconseguir.

4  Què és el canvi climàtic i quins efectes produeix al nostre planeta?

5  Al primer paràgraf, el text parla de l’Acord de París, a què es refereix?

Joc tradicional de l’India

Four Corners

Quatre racons és un joc sovint jugat per nens de primària. Es designen quatre cantonades, i un jugador és triat com a “ell”. Els jugadors restants han d’intercanviar racons sense ser atrapats per “ell”. Si un jugador és capturat per “ell” o no té una cantonada lliure per quedar-se, es converteix en “ell”.

Resultado de imagen de four corners game

Dog and the Bone

El joc consisteix en dos equips, i un objecte com una ampolla o un mocador, etc., que es designa com a “os”. Un jugador de cada equip s’aproxima i intenta prendre l’os (situat al centre del joc àrea) de tornada al seu equip. El jugador que no pren l’os ha de sortir del joc. Jugat per: dos equips de 5 a 10 membres cada un.

material: mocador.

Imagen relacionada

Pithu

Un joc molt popular entre els nens a l’Índia alhora. Es tracta d’una pilota i un munt de pedres planes (que estan apilades unes sobre les altres). Un membre d’un equip llança la pilota a la pila per colpejar les pedres. L’equip, a continuació, intenta restaurar la pila de pedres mentre l’equip contrari (conegut com els batejadors) els llança. Si la pilota toca a una persona, el seu equip continua sense ell. Jugat per: dos equips, qualsevol nombre de membres.

Material:pilota i pedres.

Resultado de imagen de Lagori or Pithu game

 

A mi m’agrada el PITHU.

Joc tradicional de Bolivia

Un joc poc conegut i tracdicional es el sol i gel, es joga anmb moltes persones  uns sols i altres gels .

Els gels congelan a els sols ,els sols tenen que córrer per que no els atrapen .Quan el gel  et toca has d’estar quiet i esperar que un altre sol et toqui per seguir cooriendo.

Consell de Nois i Noies de l’Hospitalet

Introducció:

El Consell de nois i noies és un projecte sobre com millorar la nostra ciutat.Les nostres companyes (Maryam Bitar i Nuria Galarza) de la classe 3r d’ESO ens han explicat que han fet.

Pregunta Número 1: 

Sabem que a l’alcaldesa li interessa la opinió dels estudiants. Sabeu quin és el nom de l’alcaldesa d’Hospitalet de Llobregat?

-El nom de l’alcaldesa d’Hospitalet de Llobregat és Nuria Marín. Però no l’hem conegut personalment.

Pregunta Número 2:

Us agrada ser coselleres?

-Nuria: Si 

-Maryam: Si 

Pregunta Número 3:

Què és Geocaching i que fem amb això?

– Geocaching significa capturar una cosa particular que amaguem en una ciutat. Hi ha una aplicació en què les persones intenten trobar una cosa concreta a tot el món.

L’objectiu és conèixer bé la ciutat per a poder detectar aspectes a millorar.

Pregunta Número 4:

Quines idees teniu per millorar la ciutat?

-Idees per millorar la ciutat, estem buscant un lloc a la ciutat per construir un edifici per als joves, d’aquesta manera es poden proposar alternatives interessants d’oci per als joves a un lloc atractiu.

Autora:

Fatima Akhtar

Aula d’Acollida #AABellvitge