Leer y comprender

En aquesta tasca treballarem la llengua castellana.

  • Primer llegiu el text tantes vegades com sigui necessari ( clica sobre la imatge del llibre)
  • Quan creieu que l’heu entès bé, contesteu les preguntes del formulari que us he enviat al correu.
  • LLEGIM EN VEU ALTA
  • Per últim prepareu el text per fer una bona lectura en veu alta ( us deixo el referent que serveix també per a castellà)

4t_PER ALUMNE referet d’aula FLUÏDESA

 

Quan ja ho tingueu ben preparat, us graveu ( o que us gravin) i m’ho envieu.

 

 

Els aparells del nostre cos II

Continuem amb el treball dels aparells del nostre cos.

Segur que ja sabeu el nom de tots ells.

Doncs aquesta setmana treballarem  l’aparell digestiu.

Primer us deixo aquest video que crec us ajudarà.

També teniu el següent enllaç:

 

https://clic.xtec.cat/projects/aparells/jclic.js/index.html

Després de fer el joc de l’aparell digestiu, construiu el vostre propi ( en un full, amb plastilina..), posant el nom de les parts.

 

Coneixem el nostre cos?

Eiii!!!

Aqui seguim aprenent!


Us proposo una activitat sobre el cos humà.

Com diu el títol: coneixeu el vostre cos?

El primer que haureu de fer és posar-vos davant d’un mirall, i dibuixar en un paper el què veieu per fora del vostre cos. Us haureu de dibuixar amb tots els detalls. Dividiu el full per la meitat. En una,  feu aquest dibuix del què veieu per fora, i a l’altra part haureu de dibuixar el què penseu que teniu per dins. En acabar-ho podeu mirar alguna imatge a internet per comprobar que no us heu deixat cap òrgan.

En el full que has dibuixat, escriu el nom dels diferents aparells del cos humà.

Aqui us deixo uns enllaços per treballar els ossos i els músculs. En el segon enllaç realitzeu les actitvitats només de l’aparell locomotor.

https://cienciasnaturales.didactalia.net/ca/recurs/esquelet-huma-de-front-primaria-/b178291b-747b-41e2-a0ea-16ae0f47d21c

https://clic.xtec.cat/projects/aparells/jclic.js/index.html

Continuarem treballant en les properes setmanes!

 

Seguim pensant mates!

Aquí us deixo unes altres activitats de mates.

Les normes són les mateixes que la setmana passada: no podeu mirar el següent video sense haver intentat resoldre l’anterior. Ja m’enviareu els resultats.

Ànims!

I. Plantegem i comencem a pensar!

Som emprenedors!

Com que hem estat uns quants dies a casa, ens convertirem en empresaris.

Imagineu que teniu una casa molt gran al camp, i la voleu convertir en una casa rural o de colònies per a què hi vagi la gent.

Per això, haureu d’elaborar un tríptic. Si a internet poseu models de tríptics de cases rurals, us donaran idees per fer el vostre.

Teniu en compte, que es tracta de vendre el vostre producte, que quan ho llegeixi la gent tinguin ganes d’anar-hi.

Ho podeu fer a mà o a l’ordinador.

Quina informació mínima hi ha de sortir?

  • LLoc on està ( petit mapa de la comarca on es troba)
  • Quines activitats s’hi poden fer
  • Haurieu de pensar el preu que pot costar anar-hi
  • Una petita informació en castellà i en anglès.
  • Altres informacions que considereu necessàries perquè la gent vulgui anar-hi.

Som-hi, a pensar!! Quan ho tingueu m’ho envieu. A veure si m’agafen ganes de

visitar-la!!!

Fem volar avions!

Com que sé que a molts de vosaltres us agrada fer avions de paper us proposo fer aquesta activitat.

Necessitareu el següent material:

 1full de paper, cinta mètrica, cronòmetre,

Primer de tot construireu un avió .Aqui us deixo un video que us ajudarà en la construcció. ( cliqueu la imatge)

En segon lloc, escriviu els passos que heu seguit per a la seva construcció de manera clara i entenedora.

Quan el tingueu construit, l’ haureu de llençar cinc vegades i anotar la distància que ha recorregut i el temps que ha tardat en recorre’l ( us deixo una plantilla).

http://blocs.xtec.cat/4rtelsganxets/files/2020/05/Plantilla-avió.docx

  • Què penseu que passarà si hi feu modificacions?  Recorrerà la mateixa distància? Tardarà el mateix temps?( Apunteu-ho en un full)

A continuació,  podeu fer modificacions al vostre avió i torneu a fer el mateix procés i anoteu les dades a la mateixa graella ( hi ha un altre espai a sota). Per ajudar-vos podeu mirar aquest reportatge de l’Info K.

El millor avió del món

Per últim haureu de extreure les vostres conclusions tenint en compte les següents preguntes:

  • Quin dels avions és millor per arribar més lluny i per quins motius
  • Quin dels avions és millor per estar més temps volant i per quins motius.Podeu fer aquestes conclusions per escrit o en una gravació. Ha passat el mateix que vosaltres heu pensat?