CONTA CONTES “Cues de Somnis”

Ahir a l’escola vam tenir una activitat d’un conta contes explicat per la companyia de Segrià Dinàmics. “Cues de Somnis” ens porta a una realitat desconeguda, atès que tractava sobre la crisi de les persones refugiades a través dels ulls d’un nen tancant en un camp d’acollida. Durant aquest camí, passen moments de por i tristesa, però també tenen esperança. Les “Cues de Somnis” representen els seus records, els seus desitjos i les ganes de començar una nova vida.

Aquest conte ens ensenya valors com la valentia, la resiliència i l’empatia. També ens recorda la importància de la solidaritat i d’ajudar les persones que han hagut de marxar del seu país.

Els nens i les nenes es van quedat molt sorpresos i, a la vegada, van reflexionar sobre la sort de tenir les necessitats bàsiques cobertes.

És un conte que ens ajuda a entendre la situació de moltes persones al món i a ser més respectuosos i comprensius amb els altres.

Publicat dins de 1r | Deixa un comentari

THE JOBS

Aquest trimestre, els nens i nenes de primer ens hem convertit en uns autèntics experts en el món dels Jobs (els oficis)!

Dins del programa GEP (Grup d’Experimentació Plurilingüe), estem aprenent medi i llengua d’una manera diferent: fent servir l’anglès com a eina per descobrir el món que ens envolta.

Què hem fet a classe?

  • Vocabulary:Hem après a identificar un munt de professions, des de firefighters fins a doctors o artists.
  • Games & Songs:Aprenem les estructures “I want to be…” o “He/She is a…” mitjançant jocs de mim i cançons rítmiques.
  • Context real:No només memoritzem paraules; entenem quines eines fan servir i quina és la seva feina a la comunitat.

Ens ho estem passant d’allò més bé i, gairebé sense adonar-nos-en, cada dia parlem una mica millor l’anglès. Keep up the good work, team!

Publicat dins de 1r, General | Deixa un comentari

INICI DELS TALLERS TSAE I D’HOQUEI

Aquest mes de març, s’han iniciat a l’escola els tallers TSAE i d’Hoquei com a activitats educatives per a l’alumnat d’Educació Primària. Aquestes propostes es troben dins les activitats del part del Pla Educatiu d’Entorn Baix Segrià, una iniciativa que promou activitats educatives més enllà de l’horari lectiu per afavorir el desenvolupament personal, social i esportiu dels infants.

Els tallers es realitzen durant l’espai del migdia, un moment ideal perquè els nens i nenes puguin participar en activitats dinàmiques i enriquidores.

Amb aquests tallers, es continua apostant per una educació integral que va més enllà de l’aula, oferint espais on l’alumnat pot aprendre, divertir-se i créixer personalment.

Publicat dins de 1r, General | Deixa un comentari

TALLER D’ESCACS A CICLE INICIAL

Els nens i nenes de 1r i 2n de Primària, durant el mes de març, participaran en un taller d’escacs, una activitat que forma part del Pla Català de l’Esport.

El taller està a càrrec de l’Acadèmia Oms, que acompanya l’alumnat en la descoberta d’aquest esport que combina estratègia, concentració i diversió. A través dels escacs, els infants treballen habilitats com l’atenció, la presa de decisions, la planificació i el respecte per les normes i pel company o companya de joc.

Jugant a escacs, els nens i nenes aprenen a pensar abans de moure, a estar concentrats i a respectar el torn. A més, s’ho passen molt bé descobrint com es mou cada peça i jugant les seves primeres partides.

Publicat dins de 1r, Cicle Inicial, General | Deixa un comentari

ANIMAC + JUMPING

El passat divendres 20 de febrer els i les alumnes de Cicle Inicial van fer una sortida a Lleida. En concret, van anar a la Llotja per visualitzar una sèrie de curtmetratges d’animació que tractaven sobre el canvi dels éssers vius. Un cop acabada l’activitat, van esmorzar i, immediatament amb molta emoció, van passar un estona al “jumping”. Els nenes i les nenes s’ho van passar molt bé.

Per acabar la jornada, i a l’hora de dinar, ens vàrem dirigir al Parc de la Mitjana. Allí els alumnes van dinar i després, van tenir un espai per jugar. Cal dir que el temps ens va acompanyar i l’alumnat van passar un bon dia.

A continuació us deixem el següent link amb galeria d’imatges. Recordeu que per veure-les heu d’entrar amb el domini @esmiquelbaro dels vostres fills i filles.

https://drive.google.com/drive/folders/1zTA05vah5oiKXLOedE4KXCNUB13R2HVa?usp=sharing

Publicat dins de Cicle Inicial | Deixa un comentari

DIA DE LA LLENGUA MATERNA

El Dia Internacional de la Llengua Materna (20 de febrer) promou el multilingüisme i la diversitat cultural, duanant visibilitat a totes les llengües del món. Actualment, al món es parlen més de 7.000 llengües, però gairebé la meitat es troben en perill d’extinció. En aquest sentit, quan una llengua desapareix, no només es perd un sistema de comunicació, sinó que també una part fonamental de la identitat d’un poble.

Per aquest motiu, i des d’una activitat d’escola per preservar i respectar les llengües pròpies d’arreu del món, s’ha creat un mural a partir de diferents peces de “lego “on cada alumne i alumna escriu el títol d’un conte amb la seva llengua materna.

Publicat dins de 1r, Cicle Inicial, General | Deixa un comentari

CARNAVAL, CARNAVAL…!!!

Aquesta setmana, a l’escola, hem celebrat el Carnaval. Cada dia hem seguit amb alegria les consignes proposades, participant activament en totes les activitats organitzades.

Avui hem culminat la celebració amb la desfilada al pati, un dels moments més esperats per tots els nens i nenes . Enguany ens hem disfressat d’eriçons, de Peter Rabbits  i de Oques Carlotes, lluint unes disfresses molt divertides que hem confeccionat nosaltres mateixos i inspirats en el conte de l’autora de la Beatrix Potter.

Ha estat una setmana diferent i compartida amb companys i mestres, que ens ha permès gaudir, riure i reforçar els vincles entre nosaltres.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

DENIP – 30 de gener de 2026

A l’escola celebrem el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau  (DENIP) com un dia molt especial per recordar la importància de viure amb respecte, solidaritat i convivència entre totes les persones. És una jornada per parlar de valors com l’amistat, l’ajuda mútua, la igualtat i la resolució pacífica dels conflictes.

Per representar aquest missatge, hem volgut fer una activitat simbòlica: cada nen i nena ha escrit el seu nom i l’ha enganxat en una estrella de color taronja. L’estrella simbolitza la llum i l’esperança, i el color taronja representa l’alegria, l’energia i el desig d’un món millor. Totes les estrelles juntes mostren que, entre tots i totes, podem construir un entorn més just i pacífic.

Amb aquesta activitat hem après que cada persona és important i que, amb petits gestos del dia a dia, podem contribuir a la pau. Celebrar el Dia de la Pau a l’escola ens ajuda a créixer com a persones responsables, respectuoses i compromeses amb un futur millor.

Publicat dins de 1r, Cicle Inicial, General | Deixa un comentari

VIDA, TERRA I ARRELS

El passat dijous van venir el Manolo i l’Aida, d’Unió de Pagesos, a realitzar el taller “Vida, Terra i Arrels”. En aquest espai, els i les alumnes de Cicle Inicial van poder conèixer quin ofici fan les persones que es dediquen a la pagesia, agricultura i ramaderia. A més, van descobrir les oportunitats que ens ofereix la terra, com cuidar-la i què se’n pot extreure. Van aprendre que gràcies als cultius de cereals, fruites i verdures, els éssers humans ens podem alimentar.
Durant la sessió, i per finalitzar-la, els nens van fer una petita activitat que consistia en plantar una llavor d’espinacs o de julivert en un test biodegradable. Ens van obsequiar amb pomes i peres que les van menjar l’endemà a l’hora d’esmorzar.

Publicat dins de 1r, Cicle Inicial, General | Deixa un comentari

Activitats Nadalenques

Durant aquestes dues setmanes hem dut a terme diverses activitats de Nadal a l’escola.
A les aules hem rebut la visita del tronc de Nadal, una experiència molt especial per als nens i nenes. Hem col·laborat en la decoració del centre penjant un petit detall elaborat pels nens i nenes a l’arbre de l’entrada de l’escola. També hem realitzat la postal de Nadal que els nens i nenes han portat a casa amb molta il·lusió.

A més, hem celebrat la tradicional activitat de “fer cagar el tronc”, un moment molt esperat i viscut amb molta il·lusió. Els nens i nenes també han pintat diferents dibuixos relacionats amb el Nadal per ambientar l’escola i treballar aquesta festivitat des de l’àmbit plàstic.

Han estat uns dies plens d’emoció, creativitat i tradicions compartides.

Gaudiu d’unes festes plenes d’amor, pau i moments especials en família!

En aquest enllaç trobareu tots els videos i fotos del mes de desembre. Només heu d’entrar amb el correu dels vostres fills/filles que tenen empegat a l’agenda (domini @esmiquelbaro).

https://drive.google.com/drive/folders/1PcJIBL2gWosG0mh0aOjOlN1zhBtpJPgy?usp=drive_link

Publicat dins de 1r, Cicle Inicial | Deixa un comentari