Finalitzem el trimestre i també finalitzem la proposta didàctica 1 de PC MAT que portada per nom “CODI DE PATRONS GEOMÈTRICS” on els alumnes han esdevingut dissenyadors d’un museu on han creat mosaics inspirats en l’art islàmic seguint patrons matemàtics precisos. La proposta combinava geometria i programació per desenvolupar la capacitat de pensament computacional i les matemàtiques de manera creativa i significativa.
Inicialment semblava un repte força complex, però la valoració final de l’alumnat de cicle superior ha estat molt positiva.
A través d’aquesta proposta hem treballat figures i les seves propietats, i, al mateix temps, transformacions, reflexions, rotacions… Altrament hem creat patrons, n’hem identificat d’altres. D’altra banda hem treballat el pensament computacional, algoritmes, seqüencies d’instruccions, repeticions, condicions…amb les eines digitals i els programes Polypad i Scratch.
I finalment, després de tot aquest treball setmanalment fet, volem compartir amb vosaltres amb un petit vídeo amb imatges d’algunes sessions, el procés i resultat del projecte, valorant l’experiència i el treball tot afavorint la metacognició sobre l’aprenentatge i el procés seguit.
