La setmana passada vam fer a la classe una sessió d’Educació Vial. La MªJosé (policia local) amb algunes activitats ens va fer reflexionar sobre el nostre comportament com a vianants. Va ser molt interessant.
Arxiu diari: 6 juny 2012
Sortida al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa.
Ha estat una sortida molt interessant. Hem visitat una antiga fàbrica textil de començaments de segle on ens han explicat tot el procés de transformació d’una matèria primera, la llana, en teixit. Hem vist la funció de cada una de les màquines i hem conegut les condicions laborals, bastant dures, dels treballadors de la fàbrica, nens inclosos.
Deixem algunes fotos de la visita i afegirem comentaris que els nens i nenes han fet en els seus textos.
“Hi havia una màquina que passava la llençadora per dins dels fils i feia un teixit.” (Víctor)
“Vam veure la màquina de vapor que els treballadors li deien la burra. Aquesta màquina era molt important perquè tenia unes cintes que anaven a totes les màquines i les feia funcionar” (Sara)
“Ens van ensenyar el despatx del Sr Aimerich i el d’un secretari. Apart d’aquest jefe hi havia el Sr Amat i el Sr Jové” (Yerai)
“Més tard vam anar a veure el forn de carbó i a dalt hi havia la caldera, el carbó es cremava per evaporar l’aigua. Seguidament vam veure la xemeneia que feia 41 m (eren els nens els que netejaven el sutge de la xemeneia)” (Júlia)
“Feien teixit amb la llana (hi havia de dos tipus, la de fibra curta i fibra llarga). En altres fàbriques s’utilitzava el cotó, el lli o la seda” (Sergio)
“Vam anar a la carbonera i vam veure a on treballaven. Més tard vam anar a veure la caldera i vam veure la xemeneia. Ens van dir que els nens cada any havien d’entrar a treure el sutge de les parets. (Albert)
“Ens van ensenyar unes maquetes de tot el Museu de Terrassa, i ens va dir que abans tot el museu era una gran fàbrica tèxtil” (Aina)
“La monitora ens va ensenyar una maqueta de la fàbrica i ens va dir perquè tenia aquella forma d’onada (per aprofitar la llum solar) (Dani)
“A la fàbrica hi havia una màquina de vapor que feia funcionar totes les altres màquines. També hi havia màquines que funcionaven amb ajuda dels obrers com per exemple la grúa humana. (Iker)
“La fàbrica durant uns anys va funcionar amb carbó, però després va fer-ho amb electricitat. (Abel)