Nois i noies, se’n recordeu que aquest va ser el primer conte que vaig contar de la Marta Altés? Crec que a tothom li va encantar, així que anem a treballar-lo una miqueta més. Primer mireu el vídeo!
Per treballar l’expressió oral podeu fer dos titelles, una del gosset i un altra del seu amo. La idea és que es prepareu el conte junt amb germans o pares/mares i feu una miqueta de teatre. Vosaltres sereu FLOC ( al videoconte que haveu vist, el gosset es diu RUFUS, l’han traduït així al castellà, però nosaltres el coneixem com a FLOC) i algun familiar L’AMO/A.
A veure com us surt!! Després m’agradaria veure el vídeo de com us ha quedat! Us deixo dos dibuixos que podeu imprimir o els podeu dibuixar i fer titelles amb palletes o qualsevol pal.
Amb l’expressió escrita, podeu completar aquest còmic! Ja ho haveu treballat a l’espai d’escriptura, se’n recordeu?
Per treballar la comprensió lectora, aneu a entrar a aquesta pàgina web i llegireu la biografia ( la seva vida) de la Marta Altés. Ja l’hem treballat al primer trimestre, però és una manera de tornar a recordar.
Quan acabeu de llegir la seva vida i els seus contes contesteu a les següents preguntes:
- En quin any va nèixer? Quants anys té?
- On vivia?
- En què treballava?
- On es va mudar?
- Què va estudiar allí?
- Quin va ser el primer llibre que va publicar?
- Quins llibres ha escrit?
- Quin és el llibre que m’has t’agrada? Per què?
LECTURA: Recordeu fer lectura diària de 30 min, de manera individual silenciosa, per parella o lectura de contes per part d’un adult.