Ús didàctic del material multimèdia

És innegable que el potencial dels recursos multimèdia que tenim a l’abast de les escoles és molt gran. D’una banda ens permeten desenvolupar la creativiat dels alumne i a treballar de manera col·laborativa, d’altra banda, permet la millora de la competència comunicativa i lingüísitca, de l’aprendre a aprende entre d’altres coses.
Tot i això és molt important la planificació i en aquest sentit el docent es converteix en el facilitador i dinamitzador d’activitats i deixa de ser un mer transmissor de coneixement. Avui en dia, cal estar obert a tot el que ens arriba i en molts cassos són els propis alumnes que ens ensenyen.
Els recursos multimèdia ens permeten oferir espais on els nostres alumnes poden expressar les seves emocions, sensacions, experiències, ja que l’escola ha de ser un espai de convivència.

Quan s’introdueixen a l’aula eines digitals i educatives cal tenir-ho tot ben lligat.
Segons la meva experiència cal:
– Unes normes d’ús clares i també unes conseqüències en cas de no acomplir-les.
– fomentar els hàbits saludables, cal que els alumnes entenguin que no poden passar-se hores davant de pantalles.
– Uns objectius clars de treball
– I un feedback constant tant entre alumnes com entre els mestres.
Alguns dels recursos més utilitzats en les meves classes són aules virtuals (classroom), el paquet gsuite per educadors, la creació de codis QR, podcasts,…

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *