Com promoure la indagació en el treball per projectes?

Sala d’actes de l’Edifici Francesc Masclans (Casinet de Sants)
Moderadora Maria Ojuel (Coordinadora Xarxa Cb)
Experta Digna Couso (UAB)
1  Institut Montserrat Colomer Sant Esteve Sesrovires  Magda González
2  CFA Rius i Taulet Barcelona  Dolors Torner
3  CEE L’Esperança Lleida  Carme Egozcue
4  Escola Doctor Alberich i Casas Reus  Núria Ramiro
Quin és el leit motiv del projecte (el tema principal, la línia conductora, la pregunta-guia…)? Com passem del plantejament de continguts per al projecte al seu plantejament problematitzat? Quines són les preguntes (reptes, problemes…) que guien el projecte? Com les plantegem (motivació)? Quin protagonisme tenen els alumnes en el plantejament de qüestions? Com fomentem que es facin “bones preguntes”? Com es gestionen les bones preguntes per formular els reptes i problemes de partida? A partir de quins contextos rellevants plantegem el problema o repte? Com introduïm la recerca? Les activitats seran molt guiades? El projecte pot tenir derivacions no previstes segons els interessos dels alumnes o les ganes d’anar més lluny o pel plantejament de noves preguntes? Quin procés de recerca personal i col·lectiva hi ha al darrere? Quins recursos? Per a quines finalitats? Hi haurà una o múltiples solucions possibles a la “pregunta” inicial? Com i a on s’obté la informació? Com es relaciona la nova informació amb els coneixements previs? Com es relacionen i sistematitzen els resultats que van obtenint els alumnes per crear coneixement?