20 Daltonisme

Hèctor Alonso Velasco i Álex Pareja Flores –

En aquest document trobareu una comparació dels resultats que tenen els alumnes patidors de daltonisme i no patidors que formen part de l’alumnat de l’Institut les Termes del curs 2015/16 en una prova especialment dissenyada on la màxima dificultat serà poder discriminar bé els colors.

És un treball de caràcter científic, focalitzat concretament en la biologia, que tracta aspectes de la genètica i de la visió en un marc teòric simple mitjançant vocabulari de fàcil comprensió a fi que tothom pugui entendre el seu contingut. A més, ha estat treballat de manera pràctica atenent diverses proves a les quals han estat sotmesos els diferents daltònics matriculats a l’institut i companys seus que, tot i no ser-ho, tenen una nota mitjana aproximada a la seva per fer de la mostra una comparació equitativa i representativa.

El treball està plantejat d’aquesta manera per veure si la nostra hipòtesi –el daltonisme pot afectar negativament els resultats acadèmics– es compleix o es refusa, i poder extreure posteriorment les respectives conclusions.

Aquest va ser un treball motivat pel fet de saber que un dels membres de la parella que ha realitzat aquest treball és patidor de l’anomalia, i era una ocasió per informar-se a fons sobre el tema, el qual no és especialment comú. Una vegada acabat el treball podem afirmar que, tot i presentar dificultats a l’hora de realitzar les activitats proposades, els alumnes daltònics no veuen ressentits els seus resultats acadèmics. A més, els alumnes no patidors de la discromatòpsia també presentaven dificultats a l’hora de realitzar la segona prova, tot i no cometre, normalment, la mateixa quantitat d’errors.

Tutor: Maria Sánchez Rissech.

Save