Eduard Màrquez

 A primers de juny va visitar el centre l’escriptor Eduard Màrquez per parlar dels seus llibres “Hoax” i “Els somnis de l’Aurèlia”. Al final de la xerrada amb els alumnes vam tenir l’oportunitat de tenir una conversa força interessant amb aquest escriptor infantil, juvenil i d’adults. Ens va explicar que no signa llibres per Sant Jordi ni en presenta perquè no entra ni en les seves pretensions ni possibilitats. És un professional a qui li ha costat anys aprendre les tècniques necessàries per produir un discurs literari correcte, tècnica que, diu, barreja amb una mica de talent, però a escriure se n’ha d’aprendre i s’ha de llegir molt. D’aquí va sortir la reflexió sobre la pèrdua de referents de molts estudiants o aprenents d’escriptors amb qui s’ha topat, una pèrdua de referents, de models, que sembla generalitzar-se a la societat en què vivim, tan globalitzada, tan oberta a la informació que afavoreix l’absència de coneixement perquè no s’és capaç de processar-la tota. Si fa uns anys l’analfabetisme era conseqüència de la falta d’informació, avui pot ser-ho per excès de la mateixa i per falta dels processos i referents necessaris per transformar la informació en coneixement.Una reflexió en aquesta línia va ser la intervenció de Ferran Ruiz a la Jornada de centres IATIC que es va celebrar fa uns dies a la laboral de Tarragona. Em va semblar interessant. Adjunto l’entrevista que els alumnes li van fer a l’Eduard Màrquez.
Get this widget | Share | Track details
Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*
Per demostrar que ets una persona (no un robot de creació de continguts brossa), escriu la paraula de seguretat que es mostra a la imatge. Cliqueu a la imatge per sentir el fitxer d'audio de la paraula.
Cliqueu per sentir un fitxer d'audio d'aquesta paraula de seguretat