LA FESTA MAJOR

Com haureu vist els qui heu passat per la llar, tenim un mural tot ple de fotos dels nens i nenes amb amics, familiars o tot sols celebrant, a la seva manera  i com els l’heu fet entendre, la festa major del poble .

Gràcies família, per enviar-nos les fotos.

Us deixem també un video recull amb totes les fotos

34,35,284,296.805511

Si no podeu veure el video , també ens trobareu al youtube, al canal LOS VAILETS

APRENDRE ÉS DESCOBRIR. DESCOBRIR ÉS APRENDRE

Al pati tenim unes caixes de plàstic de color lila que donen molt de joc.
Els infants s´hi posen a dins, les arrosseguen amb les motos, hi posen joguines, s´hi posen els nadons per protegir-los del terra, altres  fan  veure que van en cotxe o en tren, també hi salten a sobre, fan una filera i passen d´una a l’ altra…i tot allò que us pugueu imaginar i més.
Aquest curs en una de les caixes hi hem posat unes rodetes.  Aquest matí  hem  deixat la caixa al pati sense dir res ,fins que al cap d’ una estona, no massa, han descobert el nou transport sobre rodes. No tots ho ha vist al principi però, poc a poc s´han anat afegint al joc, alguns.

Els infants són curiosos per naturalesa i tot allò que els oferim com a novetat o cosa desconeguda els desperta les ganes d’observar, explorar i experimentar de manera espontània. Només cal que l’ adult sàpiga mostrar-li els elements necessaris en el moment adequat. De vegades les paraules sobren.

L’ Arlette I L’ Anna han estat les primeres a descobrir la nova joguina. Poc a poc s´hi afegeixen alguns altres en el joc . Cal observar la destresa  que van adquirint  des del primer cop que empenyen la caixa fins als últims videos. Entrar i sortir de la caixa també s’ ha convertit  en un gran exercici d´equilibri.
Us posem fragments de video, de com ha sorgit el joc espontani de la caixa amb rodes. La seqüència dels  videos està ordenada  en el temps.

Demà de ben segur que la resta també descobriran la caixa amb rodes.

33,34,195,207.445816

COMENÇA EL CURS 2018-2019

Ja hi tornem a ser i a l’ escola bressol Los Vailets obrim les portes de nou el dia 3 de setembre de 2018. Aquest curs amb una il.lusió especial perquè celebrem 10 anys de l’ obertura de l’escola bressol Los Vailets de Bell-lloc d’ Urgell . Desitgem recordar-ho d´una manera especial durant tot el curs i  tenir present en tot moment que són els infantS els protagonistes.

Anem per feina i abans de res us adjuntem el menú de la primera setmana de setembre i els horaris de l’ escola bressol durant el curs 2018-2019.

HORARIS I FESTIUS DE L’ESCOLA BRESSOL los Vailets EL CURS 2018-2019

La llar està oberta del dia 3 de setembre del 2018 al 31 de juliol del 2019
HORARIS

• De 8,00 a 8,30 ( acollida matí)
  • De 8,30 a 13,00 ( horari matí)
  • De 15,00 a 17,00 ( horari tarda)
  • De 17,00 a 18,00 ( acollida tarda)

DIES FESTIUS

• 11 de setembre ( Diada)
  • 12 d’ octubre ( Hispanidad)
  • 28 i 29 ( Festa Major)
  • 1 de novembre ( Tots Sants)
  • 6 de desembre (Dia de la Constitució)
  • 8 de desembre ( Immaculada)
  • 24,25,26 i 31 de desembre
  • 6 de gener de 2019
  • 19 d’ abril de 2019 ( divendres sant )
  • 22 d’ abril de 2019 ( dilluns de pasqua)
  • 1 de maig de 2019
  • 24 de juny de 2019 ( Sant Joan)

D’ HÀBITS, RUTINES I SEQÜÈNCIES

ELS HÀBITS I LES RUTINES A L’ ESCOLA BRESSOL.
TREBALLEM LES SEQÜÈNCIES TEMPORALS

L ‘ adquisició d’ hàbits i rutines a l ‘escola bressol ajuda a l’infant en el seu desenvolupament integral.

L ‘infant interioritza una acció , un coneixement ,a partir de la repetició. Els agrada mirar sempre el mateix conte, els mateixos videos, els mateixos jocs, portar la mateixa jaqueta, les mateixes sabates…. ( …i les enrabiades que agafa quan no se segueix la repetició com ell la sap fer… ).L ‘adult ho interpreta com una tossuderia, nosaltres ho interpretem com un aprenentatge.

Doncs aprofitem la repetició per treballar .
Tot es converteix en rutina i a mesura que ell repeteix i repeteix una acció, en va aprenent.

Si això ho traslladem a les rutines i els hàbits podem dir que són accions que realitzem repetitivament amb l´infant , cada dia, un a un, al principi dirigides per l ‘ educadora i al final , dins del moment evolutiu de cada infant ,esdevindran accions autònomes i automàtiques: agafar el bolquer, netejar-se la cara, eixugar-se, descansar, menjar, fer un pipí, posar-se la jaqueta, treure la bata… Tot això amb la mínima intervenció de l’ adult.

Aquest treball també ajuda a l’ infant més gran a aprendre a reconèixer les nocions de temps i espai, uns del conceptes més complicats d’ entendre,sobretot perquè estan en un pla abstracte, no material. Sense insistir artificialment en les paraules “ passat, present , futur, ahir, avui ,demà “, sí que podem fer un treball dialogant amb l’ infant parlant d’ “abans, ara i després “. L ‘nfant només viu en present.

Famílies, us ajudem?

Us ajudem a perdre uns minuts cada dia per ensenyar a l’ infant què esperem què faci?
No hem de donar res per sabut.

Us ajudem a deixar temps a l´infant per pensar què ha de fer, per què ja ho sap?
L ‘únic que passa és que necessita més temps per endreçar les idees.
Esperarem, pacients , que reaccioni per què ho sap fer. Li vam ensenyar ,oi?

Us ajudem a que confiin en la seva capacitat per fer les coses?
Sovint els subestimem i creieu-nos, saben fer moltes més coses sols de les que us pugueu imaginar. Només cal donar-los les eines i el temps.

Us ajudem a fer uns infants autònoms i que siguin capaços de prendre decisions?
Això també els ho haurem d’ ensenyar. Amb hàbits i rutines establerts.Quan sabem que ho saben fer, deixem que ho facin sols.

Us ajudem a que s’ estimin?
Aconseguir fer una activitat o qualsevol rutina per ells mateixos és el millor reconeixement que poden tenir.” Ho he fet jo sol”.
“Si m’ estimo a mi, estimo el que m’ envolta.”.