Unitat 2 (2n ESO): DIBUIX TÈCNIC

1.Dibuix tècnic. És una forma de comunicació per mitja de la representació gràfica d’objectes de manera real. Està subjecte a normes concretes i cal l’ús de diferents estris.

2. Estris de dibuix. Per a fer dibuix tècnic, calen diferents estris com són: Llapis, portamines, goma, regles, escaire, cartabò, transportador, compàs,.. Altra opció és el dibuix assistit per ordinador

3. Paper. És el suport sobre el que dibuixarem. Hi ha diferents tipus i mides

4. Croquis i plànol.

Croquis: Es fa a ma alçada, sense normes i és previ al plànol.

Plànol: Segueix normes concretes i és la representació gràfica exacte de l’objecte

5. Traçat de paral·leles i perpendiculars

En aquest enllaç podeu veure també com fer paral·leles i perpendiculars

6. Caixetins. Espai del plànol a on s’indiquen les dades del dibuix

En aquest enllaç  Model làmina dibuix teniu el que caldrà utilitzar

7. Pautes generals per fer dibuix tècnic

– Normalització de mida, marges i caixetí
– Taula amplia i neta
– Estris nets i sobre la taula
– Centrat
– Dibuix a llapis i després tinta
– Rotulació

Veure apunts complets

Làmines Dibuix Tècnic 1r ESO

Aquest article ha estat publicat en 1r ESO. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

20 respostes a Unitat 2 (2n ESO): DIBUIX TÈCNIC

1. Josep Lluis no podem fer les làmines perquè no funciona la pàgina web on les has penjat. Els dibuixos de les línies rectes, horitzontals… no les podem trobar enlloc.

2. Alejandra Saenz diu:

Hola Josep Lluís em podries dir quin tipus de llapis va millor per fer dibuiix tècnic?
    Gracies

3. Josep Lluís Serrano diu:

Hola Alejandra,
    Com vaig dir a classe per fer dibuix cal utilitzar un llapis del número 3 o 4 (dur) i cal fer les línies suaus.
    A veure si queda bé (Ah, la làmina 1 està molt bé)

4. Josep Lluís Serrano diu:

Hola Daniel,
    Crec que ha hagut una errada a la pàgina. En qualsevol cas recorda que tot el que està posat, és el que vaig explicar a classe.
    Josep Lluís

5. Ambar diu:

Hola Josep Lluis,
    El divendres 29 de Novembre no estava quan vas explicar la segona làmina. La Carlota Moya m’ha explicat algo de que hauriem de fer una làmina amb circumferències, però no la trobo en cap lloc. I com és pel dilluns no sabré que hauré de fer. Si està, em pots dir on trobar-la? I si no està ho pots penjar al blog siusplau?
    Moltes Gràcies
    Ambar

6. Diana diu:

Hola, sóc la Diana de 1r B (eso)
    esque has dit a classe aquest matí que ficaries la làmina 2 i ho he estat mirant però no hi ha res. Quan la ficaràs?
    Esque m’agradaria fer-la i ja tenir-la feta per dijous dia 15.
    Gràcies,
    Adeu!
    Diana

7. Josep Lluís Serrano diu:

Hola Ambar,
    El darrer dia vaig explicar la làmina 2 que no és de circumferències. Pots mirar a la unitat de dibuix l’arxiu de com són les làmines a fer. Si no demà m’ho preguntes al IES. Aquesta làmina s’ha de lliurar el proper dilluns 5 de dessembre

8. Josep Lluís Serrano diu:

Hola Diana, l’arxiu amb les làmines estpa dins de la unitat 2: Dibuix Tècnic. Al final hi ha un enllaç i s’obre un document en format pdf. Sinó ho veus, demà t’ho explico
    Josep Lluís

9. Diana diu:

Gràcies Josep Lluís,
    una cosa el rectangle amb quina mida de rotulador es té que fer? 0’2 , 0’4 o 0’8? I la cenefa de dins també amb quina mida?
    Espero resposta.
    Moltes gràcies!!
    Diana

10. Josep Lluís Serrano diu:

Hola Diana,
    Tant el rectangle com la cenefa s’ha de fer a 0,4 o 0,6
    Fins dilluns

11. Lucía diu:

Hola Josep Lluís:
    Em podries dir quin retolador em de fer servir per a fer la lamina de les cenefes?
    per el marc de la cenefa te que ser mitga?
    I el de la cenefa prim?
    Espero la teva resposta
    Gracies!!

12. Josep Lluís Serrano diu:

Hola Lucía
    Tant per la cenefa com pel seu marc pots utilitzar el de 0,6 – 0,4 mm
    Que dibuixis a gust

13. Ambar diu:

Hola Josep Lluís,
    el divendres 2 de desembre m’en vaig anar a Alemania i li vaig demanar a la gent que m’expliqués exactament el que habia de fer, però ningú m’ho explicava. No acabo d’entendre bé la làmina 2. Necessito ajuda.
    Ambar

14. Ambar diu:

A la làmina dos quins estilògrafs hem d¡utilitzar per cada cosa?

15. Diana diu:

Hola Josep Lluis ,
    Esque el Divendres dia 13 no vaig vindre perquè no em trobava bé llavors no et vaig poder donar els deures si te‘ls puc donar aquest divendres millor.
    Moltes Gràcies
    Diana (1rB ESO)

16. Martina diu:

Hola Josep Lluis. M’agradaria saber quin col·legi es aquest.

17. Carolina diu:

Hola, Josep Lluis. M’agradaria apuntar-me en aquest col·legi, com es diu?

18. Josep Lluís Serrano diu:

Hola,
    Gràcies

19. Josep Lluís Serrano diu:

Hola,
    No se qui ets, però dir-te que auesta escola és el INS Arnau Cadell de Sant Cugat del Vallès.

20. Carolina diu:

Hola em dic Carolina de la Salle Comtal.