Exercici (I) per recuperar Ciutadania

chicaEstem absolutament envoltats d’imatges. Les imatges ens persegueixen. La nostra percepció de la  realitat és força visual. També escoltem sons i toquem les coses, fins i tot de tan en tan les olors també ens informen. Però de bon tros, les imatges guanyen a qualsevol altre estímul. I això, -com tot- té una part positiva i altre part negativa. Creixem amb el convenciment (totalment fals) de que: “les imatges no enganyen” i de que “una imatge val per mil paraules”. Doncs mireu, no. Enganyar i manipular la realitat és una cosa que als humans se’ns dóna força bé. I cal estar alerta. Hem de interpretar constantment el què veiem.
Per interpretar qualsevol cosa, hem de situar-la a un context determinat. El context és IMPORTANTÍSSIM. Qualsevol cosa fora de context NO TÉ ABSOLUTAMENT CAP  MENA DE VALOR.

No ens hem de deixar enredar.

D’això va aquest exercici. Teniu una imatge a la que li falta el context (no del tot, he deixat alguns elements que us poden donar una pista).

Heu de dir vosaltres quin és el context de la imatge. A on és aquesta persona?. Us sembla una persona feliç?.  Mireu bé la seva expressió…

En aquest exercici es valorarà qui endevini (encara que sigui aproximadament) aquest context, això demostra capacitat d’observació i d’anàlisi del què veiem. També es valoraran aquelles respostes que siguin raonades o ben pensades, encara que no es corresponguin amb la realitat. Això demostrarà capacitat de reflexió.

Recorda que has de tenir cura de l’expressió i de l’ ortografia.

El termini per lliurar aquest exercici (en forma de comentari) és el dia 17 de juny de 2010.

AQUÍ TENIU LA SOLUCIÓ:

Semblen contentes oi?.  Doncs són militars a dalt d’un portaavions preparades per una guerra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Exercici (II) per recuperar Ciutadania

mirada

Aquí us deixo uns ulls. Diem que “els ulls són el mirall de l’ànima”. Això és un “tòpic”. Una d’aquelles coses que creiem i repetim sense pensar-hi gaire. Els tòpics ens deslliuren de la feina de la reflexió. Són veritat?. Ho són sempre?. Sigui com sigui, RES ENS POT DESPISTAR DE LA NOSTRA TASCA FONAMENTAL: LA REFLEXIÓ. No podem donar res per fet, hem de qüestionar-ho tot (única manera de poder, ni que sigui una mica, aproximar-nos a la veritat).

Aquesta mirada ens diu moltes coses del seu propietari o propietària (o no?). Són ulls de dona?. D’home?. Són d’una persona jove o vella?. Penseu que és un persona amable?. És feliç?. És un persona amb una feina vulgar?. És d’aquelles persones que es preocupen molt per els demés?. Us sembla una persona en la que podem confiar?… Expliqueu què en penseu d’aquests ulls i a veure qui endevina de qui són.

En aquest exercici es valorarà qui endevini (encara que sigui aproximadament) el context d’aquesta mirada. També es valoraran aquelles respostes que siguin raonades o ben pensades, encara que no es corresponguin amb la realitat. Això demostrarà capacitat de reflexió.

Recorda que has de tenir cura de l’expressió i de l’ortografia.

El termini per lliurar aquest exercici (en forma de comentari) és el dia 17 de juny de 2010.

AQUÍ TENIU LA SOLUCIÓ

Quart exercici de ciutadania (3B)

nen12Aquí teniu l’últim exercici d’observació d’imatges. Prometo que el proper que fem ja serà diferent!!!

En aquest exercici es valorarà qui endevini (encara que sigui aproximadament) el context d’aquesta imatge. També es valoraran aquelles respostes que siguin raonades o ben pensades, encara que no es corresponguin amb la realitat. Això demostrarà capacitat de reflexió.

A on és aquest nen?. Està content perquè és un dia de festa? perquè ha  rebut un regal? Està jugant? Us sembla un nen feliç?. Mireu bé la seva expressió, com posa les mans….

Recorda que has de tenir cura de l’expressió i de l’ortografia.

El termini per lliurar aquest exercici (en forma de comentari) és el dia 19 de maig de 2010.

AQUÍ TENIU LA SOLUCIÓ:

nen

Dossier de Ciutadania (Recuperació)

leyendo

Ja teniu les instruccions i data d’entrega del dossier. Mireu bé a la pestanya “temes i instruccions per el dossier”. No feu cas de les dates orientatives de cada tema. SÍ DE LA RESTA DE LES INSTRUCCIONS

Al dossier no cal que hi poseu els exercicis, els exercicis van al bloc.

RECORDEU BÉ SEGUIR LES INSTRUCCIONS I TENIR CURA DE L’ ORTOGRAFIA I L’EXPRESSIÓ

Tercer exercici de ciutadania (3B)

OjosSeguim amb això d’observar imatges. Aquí us deixo uns ulls. Diem que “els ulls són el mirall de l’ànima”. Això és un “tòpic”. Una d’aquelles coses que creiem i repetim sense pensar-hi gaire. Els tòpics ens deslliuren de la feina de la reflexió. Són veritat?. Ho són sempre?. Sigui com sigui, RES ENS POT DESPISTAR DE LA NOSTRA TASCA FONAMENTAL: LA REFLEXIÓ. No podem donar res per fet, hem de qüestionar-ho tot (única manera de poder, ni que sigui una mica, aproximar-nos a la veritat).

Aquesta mirada ens diu moltes coses del seu propietari o propietària (o no?). Són ulls de dona?. D’home?. Són d’una persona jove o vella?. Penseu que és un persona amable?. És feliç?. És un persona amb una feina vulgar?. És d’aquelles persones que es preocupen molt per els demés?. Us sembla una persona en la que podem confiar?… Expliqueu què en penseu d’aquests ulls i a veure qui endevina de qui són.

En aquest exercici es valorarà qui endevini (encara que sigui aproximadament) el context d’aquesta mirada. També es valoraran aquelles respostes que siguin raonades o ben pensades, encara que no es corresponguin amb la realitat. Això demostrarà capacitat de reflexió.

Recorda que has de tenir cura de l’expressió i de l’ ortografia.

El termini per lliurar aquest exercici (en forma de comentari) és el dia 04 de maig de 2010.

AQUÍ TENIU LA SOLUCIÓ:

bush

George Bush, ex-president dels EEUU. Quan es va fer aquesta foto, encara era president dels Estats Units

Segon exercici de Ciutadania (3B)

noiaEstem absolutament envoltats d’imatges. Les imatges ens persegueixen. La nostra percepció de la  realitat és força visual. També escoltem sons i toquem les coses, fins i tot de tan en tan les olors també ens informen. Però de bon tros, les imatges guanyen a qualsevol altre estímul. I això, -com tot- té una part positiva i altre part negativa. Creixem amb el convenciment (totalment fals) de que: “les imatges no enganyen” i de que “una imatge val per mil paraules”. Doncs mireu, no. Enganyar i manipular la realitat és una cosa que als humans se’ns dóna força bé. I cal estar alerta. Hem de interpretar constantment el què veiem.
Per interpretar qualsevol cosa, hem de situar-la a un context determinat. El context és IMPORTANTÍSSIM. Qualsevol cosa fora de context NO TÉ ABSOLUTAMENT CAP  MENA DE VALOR.

No ens hem de deixar enredar.

D’això va aquest exercici. Teniu una imatge a la que li falta el context (no del tot, he deixat alguns elements que us poden donar una pista).

Heu de dir vosaltres quin és el context de la imatge. A on està aquesta persona?. Està enfadat perquè s’ha discutit amb un amic? Està engoixada per algun problema familiar? Us sembla una persona feliç?.  Mireu bé la seva expressió…

En aquest exercici es valorarà qui endevini (encara que sigui aproximadament) aquest context, això demostra capacitat d’observació i d’anàlisi del què veiem. També es valoraran aquelles respostes que siguin raonades o ben pensades, encara que no es corresponguin amb la realitat. Això demostrarà capacitat de reflexió.

Recorda que has de tenir cura de l’expressió i de l’ ortografia.

El termini per lliurar aquest exercici (en forma de comentari) és el dia 21 d’abril de 2010.

AQUÍ TENIU LA SOLUCIÓ

angoixa1 olga-kaniskina

A la olimpíada de Pekin 2008, sota una intensa pluja, Olga Kaniskina va batre el record olímpic de 20Km marxa amb un temps d’1:26:31.

Primer exercici de Ciutadania (3B)

MIRA AQUEST VÍDEO I REFLEXIONA

Tens una versió de millor qualitat (en anglès) a la web: http://www.storyofstuff.com

Haureu de gravar un “spot” per conscienciar del consum responsable.

El tema és: Si no ho necessites, no ho compris

Ho podeu fer amb la càmera de vídeo, amb el vídeo de la càmera de fotos, amb el vídeo del vostre mòbil….

*Podeu fer-ho individualment o en grup (de 4-5 persones màxim)

**Per fer el vídeo, primer haureu de fer un petit guió pensant bé què voleu expressar.

**Desprès haureu de decidir com fer allò que heu escrit al guió.

**El guió només és una eina de treball, no l’heu d’entregar, només haureu d’entregar el vídeo.

L’HEU D’ENVIAR A L’ADREÇA DE CORREU DE gmail (teniu un accés directe a la columna de la dreta).

Recordeu  que per enviar qualsevol cos, ÉS IMPRESCINDIBLE QUE INDIQUEU EL VOSTRE NOM, COGNOM, MATÈRIA I TEMA A “assumpte”, tal i com hem explicat a classe.  I que el fitxer de vídeo també ha de portar un nom que l’identifiqui (el vostre nom seguit de “vídeo de ciutadania” o una cosa similar)

Teniu temps fins el dia 6 d’abril de 2010

Cinquè exercici de ciutadania (3A)

Escolta bé la cançó i respon a les preguntes:


La cançó tracte d’un del molts conflictes mundials actuals. De quin?

Escriu amb quines paraules expressa el cantant la idea que les persones són més valuoses que les idees.

Escriu amb quines paraules expressa el cantant que les persones són més importants que el lloc on han nascut

religion

Escriu amb quines paraules expressa el cantant la idea que les patries no importen, importen les persones i que tots som fills de la mateixa terra.

Escriu amb quines paraules expressa la idea que cap religió és més ni menys que altre.

Escriu amb quines paraules expressa el pas del temps que tot ho borra i la inutilitat de creure que el que nosaltres hem vist val més que el que han vist altres en el passat o el què altres veuran en el futur.

El termini per lliurar aquest exercici (en forma de comentari) és el dia 10 de març  de 2010.