Programa

Copia de Espais DMRBTKTGN - no logos - 2

15.45  Recepció i registre

16.00   Benvinguda i inauguració

Sra Meritxell Olivé, Directora de l’Escola Sant Salvador

Sr Francesc Roca, Regidor d’Educació, Ocupació i Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament de Tarragona

Sr Jordi Baldrich, Sub-direcció General de Gestió de Serveis a la Comunitat del Departament d’Ensenyament

Sra Sílvia Rodes, Directora dels Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament a Tarragona

16.10 – 20.00  Exposició de projectes de robòtica (Internivells) i “Internet of Things” (Primària)

expo

Projectes i prototips de l’alumnat en robòtica educativa i Internet de les Coses (IoT)

1 – #PERSONCUBEAplicacions mòbils en l’estudi de la vida i obra d’un personatge STEAM.
Alumnat: Fátima Azmani, Danae Pelayo, Nera García, Wassima Allali
Professorat: Irene García, Sara Calatayud, Ester Borrell.
Institut Baix Camp de Reus.
Paraules clau: STEAM, app, multidisciplinar.

2 – SALVEM L’ANELLA VERDA AMB INTERNET DE LES COSES – Els alumnes de 5è.B han elaborat un projecte per tal de preservar l’anella de verda que envolta el barri de Sant Salvador ideant un sistema de drons i sensors sense fils. Aquest sistema consta d’un dron equipat amb càmera termogràfica, un altre dron equipat amb un paquet de sensors que mesuren la qualitat de l’aire i un sistema de sensors portàtil que aporta més dades dels contaminats de l’atmosfera.
Alumnat: Dounia Boudjorf Amal Ayat Hajar Guertit Lucía Carla Ruiz Prieto.
Professorat: Meritxell Olivé Barberà.
Escola Sant Salvador de Tarragona.
Paraules clau: Repte-projecte, Internet de les Coses.

3 – APRENDRE A PROGRAMAR UN ROBOT AMB MBOT – Nivell educatiu: 1r d’ESO. Partint del llenguatge Scratch, com hem implementat diferents algorismes a robots mbot: des de seguir una línia, esquivar un objecte, fer un semàfor, detectar llum o interaccionar amb el robot per jugar una partida de pong.
Alumnat: Lakhal, Abdelfettah (1r ESO) Terch, Dris (1r ESO) Garcia Gorbano, Natalia (1r ESO) Bakkali Cherradi, Noura (1r ESO) Plasencia Gómez, Nerea (1r ESO) Amigo Sedeño, Aroa (1r ESO) Triviño Titos, Mario (1r ESO).
Professorat: Carme Matas Jaime.
Institut Josep Tapiró de Reus.
Paraules clau: Scratch, mblock, mbot, linefollower, esquivador línies, sensors, robòtica, construir, primer cicle eso, 1 eso, 2 eso.

4 – FEM EL ROBOT – Projecte multidisciplinar i internivells per introduir la robòtica i la programació Scracht a alumnes de primària i secundària.
Alumnat: Adam Atmani, Hamadou Tall, Ibzan Sainz i Morad Daouayry.
Professorat: Núria Gibert.
Escola Marià Fortuny de Reus.
Paraules clau: robòtica, Scracht.

5 – FEM EL ROBOT – És un projecte interdisciplinar i multinivells per la introducció a la robòtica i l’Scratch.
Alumnat: Queralt, Abril Fàbregas, Arnau.
Professorat: Amèlia Farré Piñol, Candela Ribera Ruiz.
Institut Narcís Oller de Valls.
Paraules clau: robòtica, programació, 3dBot.

6 – SMART HOUSE.  – Casa intel.ligent.
Alumnat: Laia Ll.
Professorat: M. Lluïsa Forján.
Escola l’Antina de Torredembarra.Paraules clau: IoT, Design thinking, hackathon.

7 – ROBOTIC STADIUM – El Robotic Stadium és un estadi robotitzat que s’utilitzarà com a suport de la Proposta Didàctica C3PO que s’ha dut a terme durant els Seminaris de Cocreació realitzats aquest curs. Els robots podran realitzar diverses activitats i es controlaran a través d’aplicacions mòbils o per infrarojos. Hi participaran els alumnes de Escola Marià Fortuny (Reus), de l’Escola Sant Mateu (Riudecanyes) i de l’Institut Narcís Oller (Valls). El alumnes de l’Institut El Morell Gerard Burjalès, Meritxell Vallvé, Victoria Madroño, Miquel Virgili, Marc Cendra i Joel Rodríguez, col·laboraran i donaran suport als altres companys/es participants en la programació i control de l’estadi i dels robots.
Alumnat: Gerard Burjalès, Meritxell Vallvé, Victoria Madroño, Miquel Virgili, Marc Cendra i Joel Rodríguez.
Professorat: Enric Bolaño Vendrell.
Institut El Morell.
Paraules clau: Robòtica, programació, Scratch.

8 – Prototips IOT – Recull de treballs dels alumnes de 6è sobre IOT.
Alumnat: Isaac Pulido, Fatim Louzari, Hugo Casado, Mohammed Mabrouk, Eric Salmerón, Judith Segarra, Isabel Álvarez, Izan Domínguez, Evelyn Entrena.
Professorat: Carlos Páez del Amo.
Escola Mn Ramon Bergadà de Constantí.
Paraules clau: IoT.

9 – PISTA DE REPTES ROBOLOT AMB ROBOTS 3dBot O QUALSEVOL ALTRE ROBOT PROGRAMAT AMB SCRATCH – El alumnes relacionats sota, de l’Institut El Morell col·laboraran i donaran suport als altres companys/es participants en la programació i control de l’estadi i dels robots.
Alumnat: Gerard Burjalès, Meritxell Vallvé, Victoria Madroño, Miquel Virgili i Marc Cendra.
Professorat: Professorat: Enric Bolaño Vendrell.
Institut El Morell.
Paraules clau: Robòtica, programació, Scratch.

10 – RASTREJADORS DE LÍNIA AMB ARDUIDO I ARDOBLOCK – Mostra d’alguns rastrejadors de línia controlats amb la placa Arduino i programats amb l’entorn gràfic Ardublock. Les estructures dels robots son dissenyades pels propis alumnes.
Alumnat: Eric Lima, Cristina Rodríguez, Aroa del Peral, Xavi Mora
Professorat: Ivan Castells.
Institut Joan Puig i Ferreter de la Selva del Camp.
Paraules clau: Arduino, Ardublock

11 – ROBOTS JUGANT A FÚTBOL – Mostra d’alguns robots, dissenyats pels alumnes, controlats amb Arduino i programats amb l’entorn gràfic Ardublock. Algunes Apps també creades pels alumnes.
Alumnat: Àlex Fernàndez, Iñaki Ortiz, Andreu Reyes, Carlos Gutiérrez, Aleix Padrell, Simón Becerra, Santiago Villa.
Professorat: Ivan Castells.
Institut Joan Puig i Ferreter de la Selva del Camp.
Paraules clau: Arduino, Ardublock

17.00 – 19.00 Presentació del desenvolupament de projectes. Com s’ha fet?

Sala MAKING OF

Screen Shot 2016-06-10 at 00.43.41

Presentacions d’alumnes de 15′ cadascuna sobre com han fet el seu projecte.

1 – LA NOSTRA ESPECIAL LLEGENDA DE SANT JORDI – Els alumnes de 3r.B de l’Escola Sant Salvador han realitzat un conte audiovisual amb el suport d’un mòbil. El conte ha esta elaborat en el marc del Projecte “ELS ROBOTS” que duien a terme a l’aula. El alumnes han inventat el conte i han pensat com presentar-lo audio-visualment. Els alumnes s’han organitzat en diferents grups (presentació plàstica del conte, narració, aspectes tècnics…). El conte ha resultat guanyador al IV Jocs Florals de Catalunya.
Alumnat: Paula Molinero Carlota Holgado Hafssa Bouayad Romaissae El Barnousy Gataa Carlos Vélez García Zakaria Guertit.
Professorat: Charline Poza Vorspel.
Escola Sant Salvador de Tarragona.
Paraules clau: Repte, Projecte, Internet de les Coses.

2 – CONSTRUCCIÓ DEL ROBOT SPOUT (Khan Academy) – Nivell educactiu: 1r i 2on d’ESO Com hem construït un petit robot no programable seguint la proposta que fa Khan Academy, i què hem après durant el procés de construcció: com funciona un interruptor de palanca, un motor elèctric o un led, com fer una soldadura o com interpretar un circuït elèctric.
Alumnat: Kadri, Hanan (2on ESO), Zougagh, Nadia (2on ESO).
Professorat: Carme Matas Jaime.
Institut Josep Tapiró de Reus.
Paraules clau: Scratch, mblock, mbot, linefollower, esquivador línies, sensors, robòtica, construir, primer cicle eso, 1 eso, 2 eso.

3 – LA HISTÒRIA D’UNA CIVILITZACIÓ – Coneixement de la civilització de l’antic Egipte a partir de diferents activitats utilitzant les noves tecnologies de dispositius mòbils a l’aula.
Alumnat: Isabela Banguero (1r ESO B), Marta Sarrías (1r ESO B).
Professorat: Núria de Pedro.
Institut Narcís Oller de Valls.
Paraules clau: Innovació, dispositius mòbils, realitat virtual, gamificació.

4 – PERSONCUBE – Conèixer un personatge a través d’un cub i amb codis QR i Realitat Augmentada.
Alumnat: Gemma Martí i Mercè Gaya.
Professorat: Alba Figueras Batet.
Institut Narcíos Oller de Valls.
Paraules clau: APP, ús del mòbil a l’aula.

5 – MP% – Micròfon Petit tant x cent.
Alumnat: Aleix Lligoña, Biel Mestres, Pau Güell, Òscar Andreu, Laura Rebollo i Laia Solé.
Professorat: Carles Villegas.
Centre Claret de Valls.
Paraules clau: Estalvi energia, Internet de les Coses.

6 – EL SOLDADET DE PLOM – Com fer la teva animaciÓ amb programari lliure i treball cooperatiu “on line”.
Alumnat: Karen Tatiana Alfonso Prieto Lorena Masdeu Sánchez Ruth Pasqual Sánchez Albert Romero Besó.
Professorat: Antoni Palau Roig.
Institut Priorat de Falset.
Paraules clau: Animació conte multimèdia.

7 – TREBALLEM ELS SECTORS ECONÒMICS AMB  LEGO WeDo 2.0 – A la classe de Medi de 3r, hem treballat els sectors econòmics amb Lego WeDo 2.0.
Alumnat: Quim Rus, Nacho Verdugo, Alvaro Martín, Marta Carreras, Noa Martín, Berta Pastor, Iker Flores, Ainara Garcia, Pol Carreras, Adrià Planas, Hugo Rivas, Amaya Martínez.
Professorat: Vanesa Espinosa i Maria Riau.
Escola La Parellada de Santa Oliva.
Paraules clau: robòtica, programació primària.

8 – R.I.C PROJECTE IOT – Prototip d’un robot per al·lèrgics, intolerants… Que permet saber els ingredients dels aliments.
Alumnat: Gemma Sicilia, Andrea Miguel, Cindy Zapata, Maria Callau.
Professorat: Carlos Páez
Escola Mn Ramon Bergadà de Constantí.
Paraules clau: IoT

17.00 – 19.00   Tallers

4 Tallers simultanis1 hora cada taller.

 Screen Shot 2016-06-10 at 00.34.26

Taller 1. La història d’una civilització
Coneixement de la civilització de l’antic Egipte a partir de diferents activitats utilitzant les noves tecnologies de dispositius mòbils a l’aula.
Alumnat: Pol Musté (2n ESO B), Laura Pons (2n ESO B).
Professorat: Núria de Pedro.
Institut Narcís Oller de Valls.

Taller 2. Lego WeDo
Taller de Lego WeDo 1.0 en el que els alumnes ensenyaran als mestres com fer una construcció i programar-la.
Alumnat: Maria Chacón, Judith Navarro, Selma Baseda, Mario Verdugo.
Professorat: Hugo Cardillo Mata
Escola La Parellada de Santa Oliva

Screen Shot 2016-06-10 at 00.36.44

Taller 3. Taller d’introducció a l’Scratch
Alumnes de l’Aula d’Acollida ens ensenyen una mica com començar a usar l’Scratch a través d’unes propostes senzilles.
Alumnat: Manal Hajrate i Asad Ullah Skinder.
Professorat: Manel Sales
Escola Sant Salvador.

Taller 4. Programem robots amb Scratch
Taller d’introducció a la robòtica programada amb Scratch on, de forma pràctica i didàctica, es programaran robots Imagina3dBot per poder realitzar reptes i activitats, ja sigui a la Pista de Reptes o jugar a futbol al Robotic Stadium o qualsevol altra aplicacions o programes per a controlar robots.
Alumnat: Gerard Burjalès, Meritxell Vallvé, Victoria Madroño.
Professorat: Enric Bolaño Vendrell.
Institut del Morell.

20.00   Cloenda de la Jornada

Sr Jordi Fortuny, Inspector del Departament d’Ensenyament a Tarragona