L’òpera a 2n d’ESO

Els alumnes de 2n d’ESO estan dissenyant una campanya publicitària sobre l’estrena d’una òpera. Anteriorment, per grups han estat cercant informació sobre diferents aspectes de l’òpera: els divos i dives més importants de la història, l’argument de l’òpera Don pasquale de G. Donizetti, el Bel canto, la diferència entre l’òpera seria i l’òpera buffa,etc.

Sortida a Barcelona. Zoom dies de músic

SORTIDA A BARCELONA

ZOOM. Dies de músic

El 18 de gener del 2018 vam anar a l’Auditori de Barcelona a veure un espectacle amb tots els nois i noies de 2n d’ESO del Laia l’Arquera.

Quan vam entrar vaig al·lucinar molt perquè allò era molt gran i bonic. Quan va començar  l’orquestra, em vaig fixar de que hi havia grups de persones amb roba de diferents colors, per diferenciar els instruments i també per representar el sol, el mar i més coses. Em va agradar molt que els artistes no s’estiguessin quiets i, va ser molt divertit quan van aparèixer pel costat tocant el violí.

Per acabar, em van sorprendre molt els músics perquè jo no podria memoritzar tantes notes i fer una coreografia amb un somriure d’orella a orella. Em va agradar molt i tornaria  anar una altra vegada.

Ingrid López, 2nB

Canvi de pista

Un dels projectes que estem treballant, amb els alumnes de 2n d’ESO, és l’anomenat Canvi de pista. Els alumnes trien la peça musical, elaboren un cartell amb la informació del cantant/grup o compositor i expliquen les característiques musicals – allò que creuen més rellevant i volen destacar de la cançó o peça musical-. D’aquesta manera, treballem els continguts de la unitat didàctica “ELS ESTILS MUSICALS”.

Aquesta setmana ha estat el torn d’Elvis Presley,”el Rei del Rock’n’Roll“. Us adjunto les imatges que els propis alumnes han escollit per fer el cartell.

descarga (1) images (1) descarga images (3) images (2) images (4)

Petita reflexió sobre l’ÚS DIDÀCTIC DEL MATERIAL MULTIMÈDIA.

Hi ha molts motius pels quals podem pensar que els sistemes multimèdia són unes de les eines més eficients per fomentar l’èxit acadèmic del nostre alumnat. M’explico:

Penso que l’aplicació de les TAC ens facilita el  concepte d’autonomia en l’aprenentatge i canvis de rols en l’ensenyament (Flipped classroom).  L’alumnat pren un rol actiu en el seu procés  d’aprenentatge; s’organitza,planifica(distribuint les tasques, gestionant el temps d’enviament), s’avalua (rúbriques)  i s’enregistra i intercanvia vídeos sent ells els seus propis crítics.

Per tant, considero que treballant amb continguts multimèdia i cedint un espai a la classe per  incorporar la tecnologia fa que ens apropem als nostres alumnes i a les seves necessitats,estant tots plegats desperts i motivats per la tasca diària. D’aquesta manera, amb l’ús didàctic del material multimèdia potenciem un aprenentatge significatiu de manera transversal i competencial.

Àngels