Cloenda del curs de primer de batxillerat nocturn

Aquest dijous dia 13 de juny, es va celebrar l’acte de cloenda del curs per als alumnes de primer de batxillerat nocturn. A les 6 de la tarda, a la sala d’actes, l’historiador Joan Garriga i l’escriptor Lambert Botey van presentar un documental sobre el bombardeig de Granollers l’any 1938, després d’haver contextualitzat històricament els fets. En acabar de veure el documental, força impactant, hi va haver una estona per a les preguntes i el debat. A continuació, la tutora Anna Bachs va donar les notes del trimestre i finalment, alumnes i professorat van baixar a la cantina a fer un berenar. I unes fotos de grup, per tenir un bon record! Desitgem a tots els nois i noies de nocturn que passin un bon estiu.

Comiat dels alumnes de segon de batxillerat nocturn

El dimecres 29 al vespre, els nois i noies de segon de batxillerat nocturn van celebrar el seu final de curs. Després del lliurament de notes i de les orles, van baixar a la cantina per fer el tradicional pica-pica, al qual també estaven convidats els seus companys de primer de batxillerat. Després del berenar i les fotos de grup, els de primer van reprendre les classes i els de segon van fer festa, fins avui dijous en què segueixen les classes de preparació per a la selectivitat. Els desitgem a tots i totes molta sort en els seus nous projectes. I si de tant en tant passen a veure els seus antics professors, ens faran molt feliços!

Premis sant Jordi a nocturn

En el concurs de relats que l’Institut A. Cumella celebra per sant Jordi, van resultar premiats els relats d’ Adrián Díaz, de 1r de batxillerat nocturn i el d’ Andreu Garcia, de 2n de batxillerat nocturn. A més a més, Emiliano Ibarrola, de 1r de batxillerat nocturn, va ser premiat en el concurs de fotografia matemàtica. Els felicitem a tots tres!!!

Lectura de poemes d’arreu del món

La tarda de sant Jordi, els nois i noies de primer de batxillerat nocturn van assistir a un dels actes ciutadans que es feien amb motiu de la diada. Es tractava de la “Lectura de poemes d’arreu del món“, organitzada pel “Grup de no fer res” de l’Ateneu de Granollers. Des de les 5 fins gairebé les 9 del vespre, qui vol surt a llegir o recitar un poema i qui vol s’asseu a les cadires de la placeta de la Sala Tarafa per gaudir del recital. Alguns/es alumnes de primer nocturn van sortir a llegir poemes, de Neruda, de Maragall, de Salvat-Papasseit i fins i tot de propis. Bona part del públic, d’edat madura, va agrair l’aportació de la joventut del Cumella. també es van sorprendre que, en lloc de llegir els poemes d’un llibre o d’un paper, ho fessin des del seu mòbil. I és que les tecnologies canvien, però la poesia queda!

Pel·lícula “Anna Karenina”

El dimecres 10 d’abril, els nois i noies de literatura universal i de literatura catalana de batxillerat nocturn, acompanyats de la seva professora Carme Ballús, van anar al cinema a veure la pel·lícula “Anna Karenina”, del director Joe Wright, la darrera i atrevida versió de la novel·la homònima de Lleó Tolstoi. Ben armats de crispetes, van gaudir d’aquesta nova versió d’un clàssic de la literatura universal, una obra on es mostra la força de la passió amorosa i també el poder destructor de la hipocresia social.

Taller filosòfic “Justícia i igualtat”

Dimarts passat, 19 de març, just abans de l’entrada a la primavera, els nois i noies de primer de batxillerat nocturn van assistir al taller de pràctica filosòfica “Justícia i igualtat” a la Biblioteca Roca Umbert. Després de la presentació dels ponents, Mariano Fernàndez i Joan Carles Gómez, diverses persones -entre elles els alumnes de nocturn- van intervenir al debat, que va ser força interessant.

Al mes d’abril està previst d’assistir a un altre taller, sobre l’enamorament. Primavera plena!

Jornada de Portes Obertes

El dimecres 27 de febrer s’ha dut a terme, en horari de nocturn, la Jornada de Portes Obertes perquè els pares i mares dels futurs alumnes d’ESO coneguessin el centre. El professorat de l’Institut acompanyava les famílies a fer un recorregut per les instal·lacions, mentre responia les preguntes i aclariments dels pares. Dissabte dia 2 de març, al matí, de 10.30 a 12.30 hi haurà la segona Jornada de Portes Obertes per a l’ESO. Més endavant hi haurà una jornada per donar a conèixer el centre al futurs alumnes de batxillerat.