SORTIDA A ESPLUGA DE FRANCOLÍ

Aquest any hem treballat els oficis dins del nostre projecte interdisciplinari i com a activitat final, el dimarts dia 16 de maig tots els alumnes de l’escola vam anar d’excursió a l’Espluga de Francolí.

Al matí vam visitar el museu de la vida rural on vam poder veure com vivien els nostres avis i besavis, les seves costums, els oficis i eines que utilitzaven.
A l’entrar al museu vam tenir la sort de coincidir amb un escriptor molt important, el Sr. Josep Vallverdú, autor d’algun dels llibres que havien llegit els nostres alumnes.

A la tarda vam visitar les coves de l’Espluga, unes de les més grans del món. Ens va agradar molt poder veure tot allò que havíem estudiat i, a més, ens ho vam passar molt bé.

SOL DEL PLA 2017

El dissabte 13 de maig, el Xavier Eroles acompanyat de la seva família i algunes mestres de l’Escola El Roser van anar a Mollerussa a recollir el XI Premi de Poesia i Il·lustració El Sol del Pla que organitza el Consell Comarcal del Pla d’Urgell. El Xavier va estar premiat per la poesia “El Pagès”. Volem agrair-li la seva bona feina i que tots el pugueu felicitar!

VISITA TALLERS DEL POAL

Continuant amb les visites en relació al projecte dels oficis, el dijous 27 d’abril tots els alumnes de d’escola vam anar a veure dos tallers que hi ha al Poal.
Per una banda vam visitar un taller de confecció on la Gemma ens va explicar que fabriquen mallots per un equip de ciclisme.
Després ens vam arribar fins al taller mecànic de l’Enric Eroles on arreglen diferents tipus de vehicles.

PREMI CONCURS BBVA

Aquest dissabte a Terrassa, la Syrine Imoussaine acompanyada de la seva família i alguns mestres de l’escola, van anar a recollir el premi al 36è Concurs BBVA de Dibuix Escolar. Estem molt contents per aquest 3r premi i esperem que tots la pugueu felicitar i veure el seu dibuix!

VISITA OFICIS DE SALUT

La tarda del dimarts 25 d’abril, els alumnes van gaudir de quatre visites relacionades amb els oficis de la salut.
Ens va venir a veure la Maricel, la infermera, que ens va ensenyar els objectes que utilitza més.
També va venir l’Antonia, la veterinària, que ens va explicar les principals tasques que fa.
La Sonia, la llevadora, ens va descobrir un ofici de vegades poc conegut.
I per últim, Dental Office, els dentistes, ens van recordar com mantenir unes dents ben sanes.

SANT JORDI

El divendres 21 a la tarda vam celebrar Sant Jordi.
La primera part va consistir en un recital de poesia. Els alumnes de primària van recitar els poemes que havien creat pel concurs “El Sol del Pla“. Els infants d’Educació Infantil i la Llar d’Infants van dir els que havien treballat a classe.
Després, l’Eva Aixalà, la mare de l’Aina i l’Alba, ens va representar la Llegenda de Sant Jordi amb l’ajuda de les seves filles. Va aprofitar i també ens va explicar altres contes popular.
I per acabar la festa, vam posar música per ballar una estona!!

MONA

L’últim dia abans de les vacances de Setmana Santa, tots els alumnes de l’escola vam celebrar la Mona.
Durant el matí, vam estar decorant les mones amb xocolata, melmelada, Lacasitos i algunes figuretes.
Per la tarda, vam anar al camp de futbol, i allí, els alumnes més grans havien preparat uns jocs molt divertits pels petits. Abans de marxar, ens vam menjar les nostres mones. Què bones que estaven!!!

EL FUSTER

Els alumnes de Cicle Inicial i 3r han interpretat la cançó “El fuster” dins el treball que realitzem en el Projecte dels Oficis. A més, a part de cantar, també l’acompanyen amb instruments de percussió. Escolteu com ho fan!

CUIDEM L’HORT

Uns dies després de sembrar les faves, les pastanagues i els espinacs anem observant com poc a poc surten del terra unes minúscules fulletes que acabaran sent les plantes adultes. És curiós veure com setmana rere setmana van creixent i com cada cop s’assemblen més a la planta gran que estem acostumats a veure.
Un fet curiós de les darreres dues setmanes ha estat observar com les faves han florit, una flor blanca amb una pinta negra al mig. Aquests dies també hem hagut de regar les plantes perquè amb la calor tenien necessitat de més aigua que abans.
Les dues darreres accions que hi hem fet ha estat plantar unes maduixeres que ens va portar el Daniel de P-4, unes mates d’enciam i també unes tomateres. Hem constatat la diferència entre sembrar “enterrar llavors” i plantar “agafar unes plantes ja nascudes i posar-les al terra”.
Com que el nostre hort se’ns queda una mica petit, les tomateres les hem plantat en unes jardineres, també ens permet poder entrar-les a la classe si algun dia a la matinada es preveu que pugui glaçar, cosa que provocaria la seva mort. Així mateix a dues d’aquestes tomateres els hem fet un petit hivernacle casolà, les hem cobert amb un envàs de garrafa d’aigua per protegir-les del fred, el vent i també que visquin en un ambient més càlid, per observar quines creixen de manera més ràpida.

VISITA FERRER

El dijous 23 de març, els alumnes del Roser, van anar al taller Moreno que es troba a El Poal a veure com treballen amb ferro. Antigament, en aquesta empresa, sol hi havia el ferrer que ho feia tot manual; però ara, està tot molt especialitzat, de manera que trobem enginyers que comencen amb el disseny i s’acaba amb màquines que treuen el producte fet. Actualment, en aquest taller hi ha tres generacions que produeixen maquinària agrícola.