BONES VACANCES,
BON ESTIU!
El passat dissabte 14 de juny l’escola El Colomer juntament amb l’AMPA van organitzar la festa fi de curs, al pavelló esportiu de Bigues i Riells.
A partir de 2/4 d’onze del matí tant els de P3, P4, P5 i 1r fins els pares i mares, i tothom que va voler afegir-s’hi, van poder gaudir tot participant en els jocs que hi havien repartits per la pista; escacs, dòmino, tres en ratlla, qui és qui?, pescant peixos… jocs gegants i que ens van fer divertir tot pensant!
A la una del migdia la Colla de Bastoners Trinxaires de Santa Eulàlia de Ronçana van fer una exhibició del ball de bastons. La Silvia Garcia, mestra de l’escola, forma part de la colla dels Bastoners de Santa Eulàlia i pels nens i nenes els va fer molta il·lusió veure-la ballar!
Tot seguit els nens i nenes, les mares i pares de cada curs, i en representació de tots, van fer entrega d’un obsequi a cada mestra. Des d’aquí, l’equip de mestres vol fer arribar a tothom l’agraïment pel reconeixement a la nostra tasca a l’escola. Moltes gràcies!!
A continuació, nens i nenes, pares i mares, familiars, acompanyants i mestres vam poder compartir un dinar de germanor. Cada família va portar el seu dinar i es van poder fer diferents degustacions.
Va ser una festa agradable i emotiva!
Bones vacances!
El passat 10 i 11 de juny tots els nens i nens de l’escola El Colomer van anar de colònies a Can Vandrell de St. Feliu de Buixalleu. De camí amb l’autocar varem cantar i l’emoció per arribar van fer que el trajecte en semblés més llarg! Una vegada a la casa de colònies vam poder esmorzar per grups. Els de P3 Panderos i Maraques ens van oferir un parc limitat, on hi havia el sorral, el tobogan i moltes joguines. Vam estar molt bé i ho vam disfrutar molt!
La resta de grups, Guitarres i Gralles, Flautes i Saxos, i els Tambors, varem jugar a l’esplanada de davant de la casa, amb cordes, pilotes i aros.
Tot seguit ens van ensenyar la casa, però ens va interrompre un ruixat, així doncs vam entrar en una sala i vam cantar cançons; la Rosa Mª a la guitarra i les mestres acompanyant vam allunyar la pluja!
Després de dinar cada grup, amb els corresponents monitors, va fer les activitats! Uns van entrar al planetari flotant fent un viatge per tot l’univers; els altres vam caminar pel bosc fins arribar a un camp on hi havia uns globus de diferents mides que representaven els planetes del nostre sistema solar. Val a dir, que el primer dia el temps no ens va acompanyar gaire i els grups de P3 i P4 vam haver d’afanyar-nos per aixoplugar-nos de la pluja!!
Al vespre abans de sopar vam preparar emb il·lusió les habitacions, vam estirar el sac, vam ensenyar-nos el pijama, la llanterna, l’osset de peluix…
La Brabra i el Proto (personatges que ens guiaven a la casa de colònies) ens van fer jugar a un joc de pistes per dins la casa i en acabat, ens van convidar a un sopar molt especial i màgic!! Tots ens vam vestir amb la samarreta que havíem decorat a l’escola … i a sopar falta gent!!!
El sopar va ser una gran festa… fins i tot, l’aigua canviava de color!! A continuació els nens/es i els mestres vam assistir a un espectacle de titelles, on els protagonistes eren en Proto i la Brabra!.
A la nit vam sortir amb les llanternes pels volts de la casa a buscar estrelles, amigues de la Brabra, que queien del cel i les havíem d’ajudar! En vam trobar forces, i cada vegada ens entusiasmava més!! Després vam apagar les llanternes i vam observar el cel de nit, tot estrellat! Cantarem una estona i … bona niiiiiit!! Fins demà!!
Tot el procés de posar-nos el pijama junts, de posar la roba bruta dins la bossa, d’anar a rentar-nos les dents, la cara i les mans, compartir aquestes estones plegats també va ser divertida! Cansats i emocionats de tot el dia, no ens va costar gens adormir-nos!
L’endemà el matí ens despertarem veient una sorpresa!!
En acabar de fer les activitats previstes del dia, vam recollir les nostres coses i ben dinat l’autocar ens va venir a buscar per portar-nos cap a l’escola, cap a casa!
Us afegim unes quantes fotografies perquè ho pugueu gaudir com ho vam fer nosaltres!!
En una de les activitats de l’escola, el Fem Poble, a principis d’aquest curs ’08, els nens i nenes de P3, Panderos i Maraques, vàrem fer una visita a la masia de Can Maspons de Bigues i Riells per veure la granja de gallines, de producció d’ous ecològics. Aquell dia tot esmorzant a l’era vam poder veure una colla de cavalls que també tenen.
Ara, el passat mes de maig, l’Eduard i en Marc Maspons, en Cesc i la Núria Maspons ens van explicar a l’escola la sorpresa de que havia nascut un poltra!
La mare euga, la Crustoneta, ha tingut un fill, la Lluna , un poltra de pell marró, amb la crinera blanca. Amb qüestió de poques hores ja s’intentava posar dreta, les cames li tremolaven… però amb la companyia de la mare euga, la Lluna va aconseguir fer els primers saltirons!! Fa molta gràcia! El seu instint fa que s’espavili molt depressa.
Moltes gràcies a la família Maspons per permetre’ns publicar les fotografies de l’esdeveniment al bloc de l’escola i que tots poguem disfrutar-les!