Monthly Archives: March 2008

ELS ALUMNES DE 3r VISITEN L’AJUNTAMENT

Els alumnes de 3r de Primària van visitar  l’Ajuntament de Viladecans per tal de conèixer alguns aspectes de la història de la ciutat.

Van poder conèixer la Torre del Baró i Can Modolell i saber de primera mà com funciona l’Ajuntament, així com conèixer a l’alcalde de Viladecans, el sr. Carles Ruiz.

Com a record de la visita, els dos grups es van fotografiar amb l’alcalde i els mestres acompanyants, fotografia que ha sortit publicada a la Revista de Viladecans del mes de març.

3r A

visita_ajuntament_3a 

3rB

visita_ajuntament_3b

FEM LA MONA!

mona_1

Aquest dimarts 25 de març els nens i nenes d’Educació Infantil han prepart les seves mones de pasqua. Cada classe ha farcit el pa de pessic amb crema de cacau i l’ha decorat amb figures de xocolata, botons de colors i els plomalls que han fet.

Després tots els infants han sortit al pati, on han quedat exposades totes les mones i on tots l’han pogut menjar.

BALENES P3 A

mona_balenes_1  doins_mona_2 balenes_mona_4

DOFINS P3B

dofins_mona_1 balenes_mona_2 dofins_mona_3

GIRAFES P4A

girafes_mona_1 girafes_mona_2 girafes_mona_3

LLEONS P4B

lleons_mona_1 lleons_mona_2 llons_mona_4

PINGÜINS P5A

pinguins_mona_1 mona_1 pinguins_mona_3

ORENETES P5B

orenetes_mona_1 orenetes_mona_2 orenetes_mona_3

EXPOSEM TOTES LES MONES AL NOSTRE PATI

mona_8

BON PROFIT A TOTHOM!!!

mona_8

SORTIDA AL COSMOCAIXA (2n)

cosmocaixa_2n_4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dimarts, 6 de març els nens i les nenes de 2on vam anar al COSMOCAIXA.Vam veure el “Bosc Inundat”, esquelets d’animals , les llavors, el bloc de gel i molts experiments d’aigua, de llum , de so i d’electricitat.El més “guai” va ser el “Toca-Toca” perquè podíem tocar els animals: una serp, una granota, una tortuga, eriçons de mar, estrelles de mar… 

cosmocaixa_2n_1 cosmocaixa_2n_2 cosmocaixa_2n_3

cosmocaixa_2n_9 cosmocaixa_2n_10 cosmocaixa_2n_6

cosmocaixa_2n_11 cosmocaixa_2n_8 cosmocaixa_2n_7

 

LA VELLA QUARESMA

Els nens i nenes de P4 i P5 van rebre ja fa dies la visita d’una senyora molt especial, la Vella Quaresma.Aquesta velleta és molt peculiar perquè té set cames, tantes com setmanes falten per a que arribi la Setmana Santa.

Així que els divendres a la tarda els nens i nenes de P4 i P5  es reuneixen al seu voltant i escolten amb atenció el missatge que té amagat en una de les seves cames. Abans, però, els nens i nenes li canten la seva cançó i amb molta cura les mestres li tallen una cama.

Després els infants han de sortir al pati de l’escola per buscar les pistes que la Vella Quaresma ha amagat; quan han aconseguit reunir totes les pistes, els nens i les nenes llegeixen quin joc els ha preparat la Vella Quaresma per jugar aquella tarda.

El passat divendres 14 de març, últim dia de trimestre, tots els nens i nenes del Parvulari van acomiadar de la Vella Quaresma; però aquesta velleta els tenia preparada una sorpresa al pati… Uns globus! Així tots els infants ho van poder passar d’allò més bé.

Fins l’any vinent, Vella Quaresma!

vellaquaresma

LA VELLA QUARESMA

vella_quaresma_2 vella_quaresma_3 vella_quaresma_4

Escoltem amb atenció què ens diu la Vella Quaresma a la seva carta

vella_quaresma_5 vella_quaresma_6 vella_quaresma_7

Després sortim al pati i busquem les pistes que ens ha deixat

TENIM UN PLANETARI A LA NOSTRA ESCOLA

Durant la setmana passada vam tenir un planetari mòbil a la nostra escola.

El planetari era una mitja esfera gegant plena d’aire en el qual els nens i nenes entraven i seien al voltant d’un projector.

Els alumnes de Cicle Inicial van sentir un conte acompanyat d’una projecció visual. En Quim és un nen que somnia ser astronauta, viatja a l’espai i coneix un cometa que li presenta a tots els planetes del Sistema Solar.

Els alumnes dels cicles Mig i Superior també van fer l’activitat del planetari. Un cop acostumats a la foscor, els alumnes van començar a veure les constel•lacions i a sentir l’explicació sobre l’univers, el sistema solar i els planetes.

En acabar la projecció els nens i nenes van fer preguntes als monitors de l’activitat per acabar d’aclarir tots els seus dubtes.

Ha estat una experiència molt enriquidora!

planetari_1  planetari_2