CANTÀNIA 2018 alumnes de 6è

Els alumnes de 6è han anat a l’Auditori de Barcelona per actuar a l’espectacle de música anomenat  CANTÀNIA.

Però què és Cantània?

Cantània és una activitat participativa dirigida a escolars de cicle mitjà i superior de primària. Cada temporada s’encarrega una obra nova per a un gran cor de nens i nenes, a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

Cantània vetlla per l’educació musical dels nens i nenes a través d’un camí acompanyat de música, cultura i emoció.

Aquest any amb la Cantata Partícules assistim a l’origen i evolució de l’Univers. Ara fa uns tretze mil vuit cents milions d’anys hi va haver una gran explosió: un magma ben espès que de cop s’espandeix. És l’origen del món; tot és calent i roent. Una mena de sopa caòtica i incandescent…
Posem un fragment de la cançó DEU “El destí de l’Univers”en el que els nostres alumnes diuen:

COR DE PARTÍCULES:

Potser el nostre destí

és que tot es dissipi?

Potser no o potser sí,

però no ens cal patir:

després de cada fi

sempre hi ha un nou principi!

després de cada fi

sempre hi ha un nou principi

5è: SORTIDA AL PORT D’ARENYS

Hem anat al port d’Arenys de mar on hem après molt sobre la pesca i els ports. Finalment no va ploure! Cliqueu a l’enllaç per a veure les fotos.

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES FOTOS!

PROJECTE: FIRA DE TURISME AL BAC DE RODA!

Hem començat un nou projecte!

Prepararem una fira de turisme i hem d’elaborar materials. Per anar fent el mapa, us posem un enllaç que us permetrà omplir el mapa mut amb el nom de les Comunitats Autònomes i les seves capitals.

PROJECTE INTERDISCIPLINARI EL CINEMA 6è A i B

Els alumnes de 6è’s han fet  el  projecte del cinema, dins del projecte interdisciplinari d’aquest curs,  realitzant  una pel·lícula  cada classe,  han pogut treballar-la a fons des del guió fins a la part més tècnica de fer el muntatge final.

Aquí us deixem les seves pel·lícules !!!

SORTIDA D’EDUCACIÓ FÍSICA: ESCALADA A CLIMBAT alumnes de 5è

Hem anat a escalar. L’activitat ha sigut molt emocionant. Ha fet un bon dia i hem dinat a un parc de la muntanya de Montjuïc.

Ens hem portat molt bé, i ens han felicitat!

PROJECTE DEL CINEMA A 5è

Els nois i noies de cinquè hem treballat els gèneres cinematogràfics.

Aquí podeu veure fotos del procés i els resultats!

SORTIDA de 5è AL MUSEU D’HISTÒRIA DE BARCELONA

El dimarts 13 de març vam visitar el museu d’història de Barcelona. Vam fer un itinerari guiat per les restes arqueològiques que es conserven de la colònia de Barcino.

Sortida de 5è al Museu del Cinema de Girona

Aquí teniu els enllaços per poder veure les animacions que els nens i nenes de 5è van fer durant la visita al Museu del Cinema

Accés als treballs Història Moderna i Contemporànea de 6è

Accés material de treball de 6è A Material Història 6èA
Accés material de treball de 6è B Material Història 6èB

Sortida dels alumnes de sisè al Mon Sant Benet

El passat dimecres dia 28, els alumes de sisè van anar d’excursió al Mon Sant Benet, a Sant Fruitós de Bages.

Allà i, en mig d’un paisatge natural d’allò més bonic I relaxat van fer dues activitats ben diferents:

• Visita al monestir de Sant Benet, on mitjançant els escenaris I uns videos en tres dimensions es van poder fer una idea prou fidedigna de la historia del monestir i la vida dels monjos que hi residien.
  • Taller de cuina: “Setciències de la cuina”, on van poder experimentar la relació entre la ciència i la cuina i fer-ne tast dels seus experiments.

Va ser un dia ben aprofitat!

Us deixem us deixem un enllaç amb les fotos  per a  que veieu com va anar: